Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Законодавство України про використання і охорону природних ресурсів

Джерелами екологічного права є:

- Конституція України;

- галузеві закони і окремі норми інших галузей права;

- підзаконні нормативні акти (центральних і місцевих органів виконавчої влади і місцевого самоврядування);

-звичаї і традиції;

- міжнародні конвенції, багатобічні міждержавні угоди і двосторонні договори.

Юридичні норми Конституції - фундаментальне джерело екологічного права. Їх можна Темаити на три групи:

1) власне екологічні норми; (ст. 50, 16, 66. ч. 7 ст. 41)

2) норми, правові, що містять, вимоги у області використання природних об'єктів і встановлюючі правовий статус суб'єктів природокористування; (ст. 13, 14)

3) норми, що закріплюють компетенцію органів державної влади і місцевого самоврядування у сфері екології.

Земельний, Водний, Лісовий, Гірський кодекси України, Кодекс України про надра. У них містяться спеціальні Темаи про охорону відповідних природних ресурсів, а Водний і Лісовий Кодекси містять спеціальні Темаи, присвячені відтворенню водних і лісових ресурсів. Регламентація в них відповідних видів природокористування забезпечує дбайливе відношення до природних ресурсів і є формою охорони навколишнього середовища.

Загальний закон комплексного характеру - закон «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 року. В цілому в ньому охоплюються загальні і найбільш значущі відносини у області охорони навколишнього природного середовища.

Основні екологічні закони:

«Про забезпечення санітарного і епідеміологічного благополуччянаселення» (1994);

«Про використання ядерної енергії і радіаційної безпеки» (1995);

«Про екологічну експертизу» (1995);

«Про пестициди і агрохімікати» (1995);

«Про поводження з радіоактивними відходами» (1995);

«Про захист людини від впливу іонізуючих випромінювань» (1998);

«Про зону надзвичайної екологічної ситуації» (2000);

«Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів і інших джерел іонізуючого випромінювання» (2000) і ін.

Закони з эколого-ресурсовым змістом:

«Про природно-заповідний фонд» (1992), «Про охорону атмосферного повітря» (2001).

Закони з ресурсово-екологічним змістом:

«Про тваринний світ» (2001);

«Про рослинний світ» (1999).

Особливе місце серед Законодавчих актів, прийнятих Верховною Радою України, займає ухвалу від 5 березня 1998 року «Основні напрями державної політики України у області охорони навколишнього середовища, використання природних ресурсів і забезпечення екологічної безпеки» (ВВР. - 1998. - № 38-39. - Ст. 248). Його можна охарактеризувати як екологічну доктрину - систему загальносоціальних керівних ідей у області охорони природного навколишнього середовища, забезпечення ач логічної безпеки, реалізації екологічних прав і свобод громадян, які закріплені в правових актах вищої юридичної сили і характеризують основні принципи і напрями екологічного розвитку держави і права, а також інших суспільних формувань і суспільства в цілому.

Велике значення мають укази і розпорядження Президента України і Ухвали Кабінету Міністрів України, які містять основний об'єм конкретних еколого-правових норм («Про такси для числення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням в межах міст і інших населених пунктів» (1999), Тимчасовий порядок ввезення, державного випробування, реєстрації і використання трансгенних сортів рослин в Україні» і ін. Ухвалами КМ України також затверджуються окремі положення, правила, інструкції, порядки і т.д.

З окремих питань охорони навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів нормативні акти приймаються спеціально уповноваженим державним органом управління з питань екології і природних ресурсів, його органами на місцях і іншими державними органами в пре справах їх компетенції.


Читайте також:

  1. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  2. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  3. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  4. VI. Накази Генерального прокурора України
  5. XIII. Використання амортизаційних відрахувань
  6. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  7. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  8. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  9. А/. Верховна Рада України.
  10. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  11. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  12. Аграрні закони України




Переглядів: 374

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розгляд трудових спорів | Кримінальне право як галузь права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.222 сек.