Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Створення та Редагування графічних файлів. редактор Paint

Мета: Отримати відомості і навички роботи з основними елементами вікна редактора Paint для Windows (горизонтальне меню, панель інструментів). Навчитися основним операціям з графічними файлами та отримати навички побудови малюнка.

Теоретичні відомості

Графічний редактор Paintвходить до складу стандартних програм Windows і призначений для створення і обробки малюнків растрової графіки. Для запуску редактора слід відкрити головне меню Пуск і виконати команди Всі програми/Стандартні/Графічний редактор Paint. Після запуску на екрані з’являється вікно редактора, яке містить ряд типових елементів для вікон програм-додатків Windows (Рис.1). Рядок заголовку містить назву програми Paint, ім’я графічного файла (за замовчуванням файл має ім’я - Безимени) та стандартні кнопки управління вікном.

Палітра кольорів включає 28 зафарбованих квадратів (Рис.1). З цих кольорів користувач може вибрати колір лінії, якою виконуються побудови (лівою кнопкою миші), і колір фону (правою кнопкою миші). Ліворуч від палітри розміщується індикатор кольорів, який складається з двох квадратів (на передньому плані – колір лінії, на задньому - фон). Для вибору кольору лінії слід встановити курсор миші на потрібний колір палітри і натиснути ліву кнопку миші, щоб змінити колір фону треба використовувати праву кнопку миші. Палітра залежить від типу файлу і атрибутів файлу. Масштаб

Панель форми інструмента.Змінює своє наповнення в залежності від вибраного інструмента.

 

Рис. 1 Вікно редактора

Панель інструментів. Включає ряд кнопок, за допомогою яких можна вибрати необхідний інструмент, побудувати типові елементи малюнка, виділити певний фрагмент. При фіксації курсору миші на кнопці під нею з’являється її назва, а в рядку стану - коротка довідка про призначення кнопки. Розглянемо призначення основних інструментів малювання.

FОлівець (Карандаш) призначено для малювання "від руки", після вибору інструменту курсор миші набирає форму олівця. Для малювання слід натиснути кнопку миші, при натисненні лівої кнопки - малювання відбувається основним кольором, якщо натиснути праву - кольором фону.

FПензель (Кисть) призначено для малювання довільних фігур. Після вибору інструмента можна вибрати форму пензля. Для малювання слід встановити курсор у точку початку малювання і при затиснутій кнопці миші перемістити до кінцевої точки.

Якщо після вибору вищеназваних інструментів малювати при затисненій клавіші [Shift], курсор буде переміщуватися тільки за горизонталлю або вертикаллю.

FЗаливка призначено для заповнення обмежених областей малюнка основним кольором або кольором фону. Для заповнення слід перемістити курсор у будь-яку точку замкненої області і натиснути ліву (заповнення основним кольором) або праву (заповнення кольором фону) кнопку миші.

FІнструмент Надпис (Надпись) дозволяє робити надписи до малюнка. Після активізації цього інструменту на екран виводиться Панель атрибутов текста, де можна встановити шрифт, його розмір та стиль написання. В області малюнка слід виділити прямокутну область, де буде вводитися текст. Текстовий курсор (вертикальна мерехтлива риска) переміщується за допомогою клавіш переміщення курсору, для редагування тексту використовуються клавіші [BackSpace], [Delete]. Тобто, у рамках цієї прямокутної області використовуються можливості текстового редактора.

FГумка (Ластик) призначена для стирання частини малюнка. Після активізації можна вибрати розміри гумки.

FВибір кольору ( Палитра). Цей інструмент встановлює колір для малювання. Його використовують в тих випадках, коли на малюнку є потрібний колір для подальшого малювання, а серед кольорів палітри його немає, або складно знайти. Алгоритм застосування:

¾ взяти інструмент Вибір кольору (курсор миші змінить свою форму);

¾ навести в малюнку на колір, яким потрібно малювати і клікнути лівою кнопкою миші (колір лінії зміниться на обраний);

¾ вибрати будь-який інструмент малювання, він буде малювати обраним кольором.

FЛінія (Линия) - побудова прямих ліній. Товщину ліній можна змінювати. Для побудови лінії слід встановити курсор у початкову точку лінії і при затиснутій лівій або правій кнопці миші перемістити курсор у кінцеву точку. Якщо при переміщенні курсору утримується затиснутою клавіша [Shift], то кут нахилу лінії буде кратний 45°.

FКрива лінія (Кривая линия) призначено для малювання дуг. Для побудови кривої слід намалювати пряму лінію, встановити курсор миші у вершину дуги, натиснути ліву або праву кнопку і переміщенням курсору змінити кривизну.

FПрямокутник (Прямоугольник) призначено для побудови прямокутників. Курсор слід встановити у точку, яка буде вершиною прямокутника і при затиснутій лівій або правій кнопці перемістити в протилежну вершину, ці точки визначають діагональ прямокутника. Відпускання кнопки миші фіксує побудову. Якщо при переміщенні курсору утримується затиснутою клавіша [Shift], то будуватиметься квадрат.

FЕліпс (Эллипс) призначено для побудови еліпсів. Для побудови курсор слід встановити у точку, яка буде центром еліпса і при затиснутій лівій або правій кнопці переміщати курсор. На екрані зображується контур еліпса. Якщо при переміщенні курсора утримувати затиснутою клавішу [Shift], то будується коло.

FМногокутник (Многоугольник) призначено для побудови многокутників. Для побудови многокутника слід перемістити курсор миші за контуром многокутника, натискуючи ліву або праву кнопку миші в кожній з вершин. В останній вершині слід натиснути кнопку двічі. Якщо при переміщенні курсору утримується затисненою клавіша [Shift], то многокутник міститиме кути тільки 90° і 45°.

FВыделение. Інструмент призначений для виділення для подальшого його редагування. Виділити можна прямокутний фрагмент малюнка або довільної форми. Далі його можна переміщувати, вилучати, змінювати колір, розмір, вносити до буферу обміну. Виділена область оточується пунктирним прямокутником. Для зняття виділення слід встановити курсор за межі виділеної області і клацнути по лівій кнопці миші.

Головне меню. В назві пункту меню або підменю є підкреслена літера. Це дає можливість одразу вибрати пункт меню або підменю, натиснувши комбінацію клавіш [Alt+підкреслена літера підменю].

FФайл - робота з графічними файлами:

FСоздать - створення нового файлу (на екрані з’являється чистий аркуш для побудови малюнка). Якщо перед вибором цієї команди у вікні малювання редагувався малюнок, то Paint запропонує зберегти його.

FОткрыть... - відкриття вже існуючого файлу для внесення змін або друкування. Після вибору команди на екрані відкривається вікно діалогу, яке містить список файлів, що зберігаються в поточній папці. За допомогою списку, що розкривається, у віконці Папка, можна змінити папку і дисковод для відкриття інших файлів. Поле Тип файла визначає, які типи файлів виводяться в списку в основному полі вікна. Файли, що створені в редакторі Paint, мають розширення *.bmp. Для зміни типу файлу треба відкрити список і вказати інший тип. Для відкриття файлу слід виділити його у списку файлів (у основній частині вікна) або ввести ім’я файлу в полі Имя файла і натиснути кнопку Открыть. Якщо файл, що відкривається, містить малюнок, розміри якого перевищують поточні розміри області малювання, то Paint запропонує розширити поточні розміри області малювання до розмірів малюнка.

FСохранить - збереження файлу. Після вибору команди на екрані відкривається вікно діалогу, в якому можна вказати ім’я і тип файлу, ім’я папки, в якій буде збережено файл.

FСохранить как... - збереження файлу під новим іменем, або у новій папці і для зміни палітри існуючого графічного файлу (наприклад, можна кольоровий малюнок записати як чорно/білий). Палітра кольорів змінюється в полі Тип файла.

FПечать - друкування малюнка. При виконанні цієї команди відкривається вікно діалогу, в якому можна вказати тип принтера (Принтер/Имя), діапазон друкованих сторінок (можна друкувати окремі сторінки), кількість копій, параметри сторінки.

Редагування виділеного фрагмента. Перед редагуванням фрагмент малюнка треба обов’язково виділити. Команди редагування будуть діяти тільки на виділений фрагмент.

FПереміщення. Слід встановити курсор на будь-яку точку всередині фрагменту, курсор змінить свій вигляд на , і при затисненій лівій кнопці миші перемістити фрагмент у потрібне місце.

FОчищення. Для очищення виділеного фрагменту слід натиснути клавішу [Delete] або вибрати команду Правка/Очистить выделение. Після цього виділений фрагмент зафарбовується кольором фону.

FКопіювання. Копіювання здійснюється стандартним способом через буфер обміну. Після виділення фрагменту малюнка слід активізувати команду Копировать, фрагмент поміститься у буфер обміну. Після команди Вырезать фрагмент малюнка поміщується у буфер обміну, але при виконанні цієї команди відбувається вилучення фрагменту. Вставка фрагменту з буфера обміну здійснюється командою Вставить. Фрагмент вставляється у лівий верхній кут малюнка, за допомогою миші його можна перемістити у будь-яке місце малюнка.

Копіювання фрагменту можна здійснювати за допомогою миші. Ця операція аналогічна переміщенню, тільки при перетягуванні фрагмента малюнка слід утримувати затисненою клавішу [Ctrl].

В деяких випадках в документи потрібно вставляти фрагменти копій екрану. Такі копії можна зробити кнопкою PrintScreen на клавіатурі або комбінацією Alt+PrintScreen (копія активного вікна). Потім в редакторі виконати команду Вставить і редагувати малюнок.

FЗміна розмірів. Після виділення фрагменту на пунктирній рамці, яка обмежує фрагмент, з’являються маркери розміру. Слід встановити курсор миші на маркер (курсор набере вигляду ↔ або ↕) і пересувати курсор при затисненій лівій кнопці миші. Фрагмент малюнка буде збільшувати або зменшувати свій розмір.


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. HTML -редакторы.
  4. ISO 15504. Причини та історія створення
  5. My favourite painter
  6. THE TRENDS IN PAINTING IN THE 19TH CENTURY
  7. А. Створення власної папки.
  8. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ БРЕНДУ
  12. Алгоритм створення тренінгової програми




Переглядів: 2508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАВДАННЯ | Завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.