Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура здібностей

 
 

 

 


Рівні розвитку здібностей:

1. Середні здібності, цей рівень є наслідувально-стереотипним, а тому є притаманним кожної психічно здорової особі.

2. Обдарованість як початок творчості.

3. Талант як високий рівень творчих здібностей, що проявляються в однієї фері творчої діяльності.

4. Геніальність як сукупність талантів (приклад із всесвітньої історії: геніальність Аристотеля, Гете, Леонардо да Вінчі та інших).

В процесі професійної підготовки, а також в процесі професійного

самоудосконалення представник морського та річкового транспорту повинен знати, що професійно значущими здібностями в структурі його особистості є інтелектуальні, фізичні, комунікативні, прогностичні, інші.

 

Висновки.

 

В процесі виконання моряком професійних обов’язків важливе значення належить його психологічним властивостям, - темпераменту, характеру та здібностям. Саме ці властивості забезпечують швидкість та адекватність реагування моряка на реалії професійної життєдіяльності, його адекватну поведінку в звичайних та екстремальних ситуаціях.

Процес удосконалення структури особистості курсанта передбачає звернення до шляхів поліпшення його рис характеру та здібностей, що є професійно значущими.

Питання та завдання:

1. Поняття «психологічні особливості особистості».

2. Сутність, закономірності та значення в професії моряка темпераменту.

3. Здібності та закономірності їх розвитку.

4. Характер як психологічна властивість особистості моряка.

5. Шляхи удосконалення індивідуальних психологічних властивостей моряка.

Теми рефератів

 

1. Психологічні властивості особистості моряка як підстава високої ефективної його професійної діяльності.

2. І.П.Павлов о темпераменті.

3. Врахування типів темпераменту в професійної діяльності моряка.

4. Професійно важливі риси характеру моряка.

5. Програма індивідуального психологічного самоудосконалення курсанта ВНМЗ.

 

 

ТЕМА №7: ПСИХІЧНА КУЛЬТУРА МОРЯКА

План.

Вступ.

І. Поняття про психічну культуру моряка.

2. Психічна саморегуляція: види, механізми, значення для професійної підготовки моряка.

Висновки.

Компетентність:

1)Здатність до керівництва під час аварії.

2) Здатність виживання в морі у випадку залишення судна.

Зміст компетентності:

1)Уміння швидко приймати вірні рішення під час аварійних ситуацій та надавати відповідні накази, організовувати роботу підлеглих у напрямку подолання ситуації.

2) Уміння забезпечувати високий рівень емоційно-вольової стійкості, приймати професійно доцільні рішення у напрямку подолання екстремальної ситуації.

Література:

1. Гримак Л.П. Резервы человеческой психики: Введение в психологию активности. –М, 1987.

2. Дубров А.П., Пушкин В.Н. Парапсихология и современное естествознание. – М, 1989.

3.Зайцева Т.Г. Самоменеджмент психофізичних станів морських фахівців у контексті посилення людського ресурсу та попередження аварійності на флоті: навчальний посібник / Т.Г.Зайцева, В.Ф.Ходаковський. – Херсон: ХДМА:, 2013. – 152 с.

4. Зайцева Т. Г. Психічна культура моряка як фактор психоемоційної стійкості моряка. – Херсон: ХДМІ, 2009. -99 с.

5. Зайцева Т. Г. Свідома саморегуляція як компонент психічної культури працівника ОВС. Практикум.- Херсон: ХЮІ НУВС, 2003.- 72 с.

 

Вступ.

 

Професійна діяльність моряка має свою специфіку, яка проявляється в наступному: необхідність тривалого перебуванні вдалі від дому, різних та друзів; щоденне знаходження в межах команди корабля, склад якої є обмеженим; сувора природа морського середовища, яка є пов’язаною з виникненням екстремальних ситуацій тощо. Специфіка роботи представника морської професії вимагає від нього високого рівня емоційно-вольової стійкості, розвитку усіх психічних пізнавальних процесів, грамотного відношення до можливостей своєї психіки, уміння звертатися до її резервних механізмів. Саме це на інше обумовлюється індивідуальної психічної культурою працівника водного транспорту.

 

1. Поняття про психічну культуру моряка.

 

Процес формування у курсантів та студентів психічної культури передбачає знання ними природних закономірностей функціонування своєї особистої психіки та її резервних можливостей.

Явище професійної культури в теорії педагогіки вивчено достатньо досконало ( О.О.Бодалев, В.С.Грехнев, Н.Б.Крилова, В.О.Кан-Калік, інші).

Професійна культура фахівця передбачає органічну єдність високого професіоналізму фахівця, його соціальної зрілості, оволодіння всієї системою професійно значущих якостей та властивостей, їх продуктивне використання в межах безпосередньої професійної діяльності. Саме професійна культура вважається підсумком професійної підготовки студента чи курсанта ВНМЗ на основі інтеграції наступних ознак:

- професійних знань, умінь, навичок;

- професійної спрямованості та орієнтації;

- переконань, етичних взаємовідносин;

- моральних норм і принципів;

- індивідуальних і професійно значущих здібностей;

- морально-естетичної свідомості;

- співтворчості;

- творчого мислення тощо.

Професійна культура моряка обумовлюється процесами навчання, виховання, самовиховання та саморозвитку. В цієї системі велике значення має система самонавчання, самовиховання та самоосвіти (Табл.. 15).

 

 

Таблиця 15.

 

Система основних педагогічних категорій

 

РОЗВИТОК
Виховання Освіта Навчання САМО виховання САМО освіта САМО навчання

 

Процес навчання та самонавчання має свою структуру. Цей процес залежить від рівня сформованості професійної спрямованості курсанта як майбутнього дипломованого фахівця, його професійних знань, умінь та здібностей (Мал.14).

 
 

 



Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  3. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  4. IY.3. Общество и его структура.
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. А) Структура економічних відносин.
  7. Агропромисловий комплекс та його структура
  8. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  9. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  10. Алфавіт мови і структура програми
  11. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  12. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА




Переглядів: 934

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Висновки | Мал. 14. Структура процесу навчання та самонавчання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.