Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






В заключення приведу наступну узагальнену таблицю.

Слід розрізняти групу людей, формально об'єднаних для виконання пов'язаних робіт, і команду, здатну до самоорганізації, самоврядуванню та розвитку (Таблиця ).

 

Таблиця. Група і команда.

  Група Команда
Мета Ставиться вузька задача, загальні цілі не проясняються Ясні, прийняття всіма цілі і стратегія їх досягнення.
Участь в роботі Виконання посадових інструкцій і розпоряджень Активна позиція, націленість на результат, особиста відповідальність
Рольова структура Суворе розподіл ролей, посад, обов'язків Розділення компетенцій. Гнучка структура. Ротація ролей.
Керівництво Адміністрування, наявність формального лідера-начальника Лідерство на основі компетентності та довіри, наставництво, допомога і підтримка
Прийняття рішень В основному накази, і рішення прийняті більшістю Ефективні процедури прийняття рішень на основі довіри і взаємовигоди.
Конфлікти Замовчування, приховування, ігнорування Визнання, інтелектуальна конкуренція, ефективний дозвіл: «ми по один бік барикади, а проблема - з іншого».
Взаємодія Закритість, уникнення критики, принцип «не висовуватися». Довіра, свобода, прояв ініціативи
Комунікація Через формального лідера службова переписка. Відкритість. Впевненість один в одному і взаємна повага.
Творчість Стереотипність, робота за правилами Гнучкість і адаптивність. Безперервне вдосконалення і зростання компетенцій. Розкриття творчого потенціалу кожного.

 

Питання для контролю знань

1. Поняття ккомунікації

2. Мета комунікації

3. Ефективність комунікації

4. Невербальні сигнали при комунікації

5. Стилі спілкування в залежності від виду особистості

Лекція №12, 13 (4 години)

Тема: Планування та контроль.

Мета: Ознайомитися з методиками планування та контролю за виконанням планів при керування проектами.

Перелік питань, що розглядаються на лекції:

1. Поняття планування та обґрунтування необхідності.

2. Завдання планування

3. Процеси планування

4. Процеси виконання плану та контроль

5. Процеси аналізу

6. Процеси оперативного управління

7. Системи управління проектами

8. Діаграма Ганта (відео урок)

9. Метод критичного шляху.

10. Планування Витрат та ресурсів. (Самостійна робота)

 

Срок завершения небрежно сверстанного проекта в три раза

превышает запланированный.

Срок реализации тщательно спланированного проекта

превышает установленный в два раза.

Законы управления проектами.

 

Насправді: навіщо планувати, якщо заплановані терміни все одно зриваються, запланованих ресурсів все одно не вистачить, передбачений бюджет буде тріщати по швах? Чи варто на планування витрачати час і кошти? Варто тому, що:

· Ви повинні переконати Замовника в тому, що з вами можна мати справу. Як? Наявність плану є одним з найбільш вагомих аргументів.

· Проект повинен бути передбачуваним. Як зробити його передбачуваним? план - один з основних елементів передбачуваності проекту. контроль ходу виконання плану дозволяє оцінити можливість продовження проекту.

· Проект має елемент невизначеності. Тобто заздалегідь всього передбачити не можна, в силу чого початкові плани зазвичай і не виконуються. але при виникненні раніше неврахованих обставин, плани можна і потрібно коригувати. Для збереження передбачуваності проекту.

План - ніщо. Планування - все!

Завдання планування.

 

Основними функціями планування є:

 

· Перетворення потреб у керовані завдання. спочатку проект виступає у вигляді вимог, розроблених та узгоджених з Замовником. Мета планування - представити його у вигляді сукупності окремих задач, виконання яких можна контролювати.

· Визначення необхідних ресурсів. Детальні плани дозволять Вам визначити кількість людей, необхідного обладнання та робочі умови, які знадобляться для виконання проекту

· Координація командної роботи над проектом. Дуже часто виконання проекту розбивається на окремі роботи, які можна виконувати паралельно. Плани роблять можливою координацію шляхом визначення того хто, що і коли робить.

· Оцінка потенційних ризиків. Хоча деякі ризики можуть бути виявлені під час формулювання вимог, набагато більше їх виявляється після здійснення детального планування. Знання про існування цих ризиків дозволить Вам раніше їх помітити (якщо вони здійснилися) і приготуватися до їх адресації.

· Сигналізація про виникнення проблем. Відхилення від плану - сигнал про виникненні проблеми. Плани - це не догма, якій необхідно беззастережно слідувати. Для менеджера проекту вони швидше є припущеннями і основою для порівняння. Якщо виконання проекту не виправдовує очікувань, то необхідно провести відповідну коригування плану.

Що треба планувати?

 

При плануванні виконання проекту треба знайти відповіді на наступні питання:

· Що і як треба зробити? Визначення цілей проекту, стратегії досягнення цілей, виділення задач.

· Коли це треба зробити? Складання графіка виконання окремих завдань

· Скільки буде це коштувати? Планування бюджету за окремими задачами та статтям витрати.

· Хто це має зробити? Планування ресурсів, розподіл ролей і відповідальності.

· Наскільки добре це треба зробити? Планування якості.

· Що може завадити? Планування ризиків.

· Як перевіряти і оцінювати? Визначення метрик проекту.

У відносно невеликих проектах план може бути єдиним. У великих проектах можуть складатися плани з окремих видів робіт (процесам): план тестування, план документування, план управління якістю, фінансовий план і т.п. при наявності декількох планів складається також основний план (майстер-план), в якому відображені основні показники виконання проекту в цілому: основні (без деталізації) види робіт, терміни, ресурси, фінансування.

 

Процеси планування.

Планування має велике значення для проекту і включає порівняно багато процесів. Деякі з процесів планування мають чіткі логічні та інформаційні взаємозв'язки і виконуються в одному порядку практично у всіх проектах. Так, наприклад, спочатку слід визначити з яких робіт складається проект, а вже потім розраховувати терміни виконання та вартість проекту. Ці основні процеси виконуються по кілька разів протягом кожної фази проекту.

До основних процесів планування проектних робіт відносять:

Планування цілей - розробка постановки задачі (проектне обгрунтування, основні етапи і цілі проекту).

Декомпозиція цілей - декомпозиція етапів проекту на більш дрібні і більш керовані компоненти для забезпечення більш дієвого контролю.

Визначення складу операцій (робіт) проекту - складання переліку операцій, з яких складається виконання різних етапів проекту.

Визначення взаємозв'язків операцій - складання та документування техно логічних взаємозв'язків між операціями.

Оцінка тривалостей або обсягів робіт - оцінка кількості робочих часів вих інтервалів, або обсягів робіт, необхідних для завершення окремих операцій.

Визначення ресурсів (людей, устаткування, матеріалів) проекту - определе ня загальної кількості ресурсів усіх видів, які можуть бути використані на роботах проекту (ресурсів організації) та їх характеристик.

Призначення ресурсів - визначення ресурсів, необхідних для виконання від слушних операцій проекту.

Оцінка вартості - визначення складових вартості операцій проекту і оцінка цих складових для кожної операції, ресурсу та призначення.

Складання розкладу виконання робіт - визначення послідовності виконання робіт проекту, тривалості операцій і розподілу в часі потреби у ресурсах і витрат, виходячи і з урахуванням накладених обмежень і взаємозв'язків.

Оцінка бюджету - додаток оцінок вартості до окремих компонентів проекту (етапам, фазам, строками).

Розробка плану виконання проекту - інтеграція результатів решти підпроцесів для складання повного документа.

Визначення критеріїв успіху - розробка критеріїв оцінки виконання проекту.

Крім перерахованих основних процесів планування є низка допоміжних процесів, необхідність у використанні яких сильно залежить від природи конкретного проекту. Такі процеси включають в себе:

Планування якості - визначення того, які стандарти якості діють у проекті, і того, як цих стандарти досягти.

Планування організації - визначення, документування і призначення ролей, відповідальності і взаємовідносин звітності в організації.

Призначення персоналу - призначення людських ресурсів на виконання робіт проекту.

Планування взаємодії - визначення потоків інформації та способів взаємодії, необхідних для учасників проекту.

Ідентифікація ризику - визначення та документування подій ризику, які можуть вплинути на проект.

Оцінка ризику - оцінка ймовірностей настання подій ризику, їх характери стик і впливу на проект.

Розробка методів реагування - визначення необхідних дій для попередження ризиків і реакції на загрозливі події.

Планування поставок - визначення того, що, як і коли повинно бути по ставлено.

Підготовка умов - вироблення вимог до постачань та визначення потенціальних постачальників.

Взаємозв'язок між допоміжними підпроцесами, як і сама їх наявність, великою мірою залежать від природи проекту.

Процеси виконання плану і контроль.

Під виконанням маються на увазі процеси реалізації складеного плану. Виконання проекту має регулярно вимірюватися і аналізуватися для того, щоб виявити відхилення від наміченого плану і оцінити їх вплив на проект. Регулярне вимір параметрів проекту й ідентифікація виникаючих відхилень далі також відноситься до процесів виконання й іменується контролем виконання.

Контроль виконання слід проводити за всіма параметрами, що входять в план проекту. Як і в плануванні, процеси виконання можна поділити на основні і допоміжні. До основних процесів виконання можна віднести сам процес виконання плану проекту. Серед допоміжних процесів можна відзначити:

· облік виконання - підготовка і розподіл необхідної для учасників проекту інформації з необхідною періодичністю;

· підтвердження якості - регулярна оцінка виконання проекту з метою підтвердження відповідності прийнятим стандартам якості;

· підготовка пропозицій - збір рекомендацій, відгуків, пропозицій, заявок і т.п .;

· вибір постачальників - оцінка пропозицій, вибір постачальників і підрядників і укладення контрактів;

· контроль контрактів - контроль виконання контрактів постачальниками і під підрядниками;

· розвиток команди проекту - підвищення кваліфікації учасників команди проекту.


Читайте також:

  1. Заключення
  2. ЗАКЛЮЧЕННЯ
  3. Заключення
  4. Заключення
  5. Заключення
  6. Заключення




Переглядів: 771

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Навички управління персоналом | Отримання повідомлень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.