МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація видатків бюджетівЗа рівнями бюджетної системи можна виокремити видатки Державного бюджету України та видатки місцевих бюджетів. Ура¬ховуючи різні види повноважень органів державної влади, управ¬ління та місцевого самоврядування, видатки бюджетів поділяють на три групи: 1) видатки на забезпечення конституційного ладу, державної цілісності та суверенітету, незалежного судочинства, а також інші видатки, які не можуть бути передані на виконання Ав¬тономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню. Ця група видатків фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України; 2) видатки, які визначаються функціями держави і можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місце¬вому самоврядуванню з метою забезпечення найбільш ефек¬тивного їхнього виконання на основі принципу субсидіарності; 3) видатки на реалізацію прав та обов'язків Автономної Респу¬бліки Крим та місцевого самоврядування, які мають місцевий характер і визначені законами України. Видатки групи 2 та 3 здійснюються за рахунок коштів місце¬вих бюджетів, у т. ч. трансфертів з Державного бюджету України. Згідно з Бюджетним кодексом України видатки бюджету кла¬сифікуються: 1) за функціями держави, з виконанням яких пов'язані видатки,-функціональна класифікація видатків. За функціональним призна¬ченням видатки бюджетів поділяють на десять таких груп: на за¬гальнодержавні функції; оборону; громадський порядок; безпеку та судову владу; економічну діяльність; охорону навколишнього при¬родного середовища; житлово-комунальне господарство; охорону здоров'я; духовний і фізичний розвиток; освіту; соціальний захист та соціальне забезпечення. Структурне співвідношення видатків між цими групами визначається спрямованістю бюджетної політи¬ки. У зв'язку з необхідністю соціального захисту громадян з низь¬ким рівнем доходів у сучасних умовах найбільша частка видатків спрямовується на соціальний захист і соціальне забезпечення; 2) за ознакою головного розпорядника бюджетних коштів - відомча класифікація видатків. Розробка та виконання бюджетних програм передбачають у процесі наукової класифікації застосову¬вати таку ознаку, як відомче призначення. Класифікація видатків за відомчим призначенням здійснюється відповідно до відомчої класифікації, де кількість груп залежить від кількості головних розпорядників бюджетних коштів; 3) за бюджетними програмами - програмна класифікація ви¬датків. Такі програми можуть бути довго-, середньостроковими і річними. Перелік програм та обсяг річних видатків на їхнє ви¬конання визначаються щорічно законом про Державний бюджет України, рішеннями місцевих рад про відповідні бюджети. Застосовується також класифікація видатків за економічною характеристикою операцій, при проведенні яких здійснюються бюджетні видатки, - економічна класифікація видатків. За економічною класифікацією видатки бюджету поділяються на поточні та капітальні. Поточними вважаються видатки, спря¬мовані на забезпечення простого відтворення, які стосуються фі¬нансування поточної діяльності перехідної мережі підприємств, організацій та установ. Капітальні видатки - це видатки розвитку, пов'язані з розширеним відтворенням, які стосуються фінансу¬вання інвестиційної та інноваційної діяльності. Використовуючи такий поділ видатків, у Бюджетному кодексі України передбачена можливість формування поточного бюджету і бюджету розвитку. Економічна класифікація видатків дає можливість забезпе¬чувати ефективний фінансовий контроль за цільовим викорис¬танням коштів бюджетів і визначати пріоритетні та першочергові статті витрат. Так, у щорічних законах про Державний бюджет України встановлюється перелік захищених видатків бюджету, тобто тих, обсяг яких не може змінюватися при зменшенні за¬тверджених бюджетних призначень. До захищених видатків за¬гального фонду Державного бюджету України за економічною структурою традиційно належать: оплата праці працівників бю¬джетних установ; нарахування на заробітну плату; придбання медикаментів і перев'язувальних матеріалів; забезпечення про¬дуктами харчування; оплата комунальних послуг та енергоносіїв; виплата процентів за державним боргом; трансферти населенню; трансферти місцевим бюджетам.
Читайте також:
|
||||||||
|