МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Планування доходів бюджетуОсновними чинниками, які впливають на можливості форму¬вання доходів бюджетів і безпосередньо враховуються при їхньому плануванні, є такі: • номінальний розмір ВВП і прогнозні рівні його зростання; • індекс споживчих цін та індекс цін виробників; • середньомісячна заробітна плата; • сальдо торговельного балансу та валютний курс; • доходи населення. Планування доходів бюджету здійснюється за допомогою таких методів: прямого розрахунку, нормативного, коефіцієнтів, аналітич¬ного, екстраполяції. Основою кожного з цих методів є економічний аналіз, за допомогою якого визначається рівень виконання бюджет¬них показників за минулі періоди та чинники, що впливали на них. Метод прямого розрахунку полягає у здійсненні детальних планових розрахунків кожного елементу доходів бюджету. Плану¬вання ведеться за алгоритмом, який відображає формування цьо¬го показника. Наприклад, планування акцизного збору передбачає здійснення розрахунків за кожним видом підакцизних товарів. Ме¬тод прямого розрахунку є доволі трудомістким, потребує значного інформаційного забезпечення, але саме він є найбільш надійним і достовірним. Як правило, саме цей метод використовується при плануванні проекту бюджету на рік. Нормативний метод передбачає планування окремих показни¬ків на основі встановлених нормативів. Однак використання лише цього методу не є досконалим, оскільки встановлені нормативи по¬требують постійного перегляду й уточнення. Суть аналітичного методу полягає в тому, що визначається не загальна величина того чи іншого показника, а його зміна в пла¬новому періоді під впливом певних чинників порівняно з базовим періодом. Такий метод має відносно точний характер і не потребує значних витрат часу. Метод екстраполяції ґрунтується на визначенні бюджетних показників на основі встановлення стійкої динаміки їхнього роз¬витку. Розрахунок бюджетних показників здійснюється на основі досягнутого рівня в попередньому періоді та його коригування на стабільний розвиток країни. У процесі щорічного бюджетного планування екстраполяцію використовують як допоміжний засіб для попередніх розрахунків, оскільки цей метод має значні недо¬ліки. По-перше, він не дає змоги врахувати можливості значного збільшення чи зменшення бюджетних доходів, різне зростання чи зменшення виробничих показників, зміни у податковому законо¬давстві. По-друге, він негативно впливає на економічне викорис¬тання бюджетних коштів, оскільки їхнє планування здійснюється відповідно до досягнутого в попередньому році рівня. 7.1. Економічний зміст бюджетних видатків У процесі розподілу централізованого фонду грошових ко¬штів держави і його використання на реалізацію ухвалених про¬грам і заходів здійснюються бюджетні видатки. При розкритті сутності видатків доцільно базуватися на положенні, що бюджетні видатки мають певний економічний зміст, зумовлений суспільним способом виробництва, природою та функціями держави, вони ві¬діграють вирішальну роль у задоволенні потреб соціально-еконо¬мічного розвитку країни. Розподільчі процеси, пов'язані з видатками бюджетів, харак¬теризуються різноманітністю та взаємозв'язком. Вони охоплюють сукупність відносин щодо розподілу і використання коштів бю¬джетного фонду держави і відображають напрямки розподілу бю¬джетних ресурсів. В основі такого розподілу є функції держави, їхній обсяг і характер, визначені Конституцією України. Функції держави - це визначальний чинник, який впливає на обсяги ви¬датків бюджетів та їхній розподіл і використання, оскільки без до¬статнього рівня бюджетних ресурсів такі функції якісно виконати неможливо. Так, у теорії і на практиці при складанні бюджету, ви¬значенні його параметрів держава зобов'язана брати до уваги не лише обсяги доходів, а й потреби у видатках. Це підтверджується світовим історичним досвідом і фінансовою наукою. У процесі використання коштів бюджетного фонду держава вступає у відносини з: • підприємствами, організаціями та установами щодо їхнього фінансування; • фізичними особами," громадянами країни щодо виплат, пов'язаних із соціальними гарантіями; • юридичними і фізичними особами, іноземними державами, міждержавними об'єднаннями щодо повернення державних позик і сплати процентів; • органами місцевого самоврядування щодо бюджетного регу¬лювання; • іншими суб'єктами відповідно до чинного законодавства. Сукупність цих грошових відносин становить зміст видатків бюджетів як об'єктивного економічного поняття. У результаті при¬йняття законодавчих актів видатки бюджетів, будучи об'єктивним економічним поняттям, набувають конкретних матеріальних форм, зокрема, кошторисного фінансування, бюджетних інвестицій, дер¬жавних трансфертів, бюджетних кредитів, бюджетних резервів. Саме цим забезпечується єдність теоретичних основ і практики організації видатків бюджетів. Варто звернути увагу, якщо йдеться про процеси використан¬ня бюджетних ресурсів, то можуть застосовуватись терміни "ви¬датки бюджету" та "витрати бюджету". Ці поняття розмежовано у Бюджетному кодексі України. Видатками бюджету відповідно до законодавства вважа¬ються кошти, спрямовані на здійснення програм і заходів, перед¬бачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не нале¬жать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; по¬вернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету, проведення їхнього бюджетного відшкодування. Поняття витрати бюджету є ширшим, оскільки охоплює ви¬датки бюджету, надання кредитів з бюджету, погашення боргу та роз¬міщення бюджетних коштів на депозитах, придбання цінних паперів.
Читайте також:
|
||||||||
|