МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Нормування видатків. Види нормНормування видатків - це визначення обсягу витрат на роз¬рахункову планову одиницю, яка характеризує обсяг діяльності відповідної бюджетної установи, наприклад, на клас у школі, на дитину в дошкільній дитячій установі тощо. Метод нормування видатків є основним при розрахунку ви¬датків на поточне утримання бюджетних установ і дає змогу порівняти потреби однотипних бюджетних установ та організацій. Нормування видатків передбачає однакове задоволення потреб споріднених установ і здійснення принципу цільового використання грошових коштів, які надаються з бюджету. Водночас цей метод розрахунку видатків дає можливість здійснювати контроль за виконанням кошторису. Сума видатків бюджетної установи за допомогою нормативного методу розрахунку визначається як добуток розрахункових одиниць на норму видатків. Число розрахункових одиниць визначається на підставі даних з мережі та контингенту бюдж. установ. Мережу бюджетних установ та їхній контингент встановлюють міністерства та відділи держадміністрацій і затверджують за станом на кінець року. Для визначення суми видатків за нормативного методу розра¬хунку треба знати норму видатків на розрахункову одиницю. Норма видатків - це величина затрат на планову розрахунко¬ву одиницю (наприклад, на клас, вихованця, на квадратний метр площі). Норми затрат встановлюються за однорідними видатками й однотипними установами. Залежно від того, в яких одиницях ви¬мірювання відображаються норми, вирізняють дві основні групи норм: матеріальні та фінансові. Матеріальні норми визначають затрати матеріальних ресур¬сів на розрахункову одиницю в натуральному виразі. Наприклад, склад і якість продуктів харчування на дитину в дитячому садку, на ліжко в лікарні, норма видатків палива з розрахунку на метр кубіч¬ний приміщення. Матеріальні норми диференціюються за видами бюджетних установ. Фінансові норми - це грошовий вираз матеріальної норми, відповідно до діючих державних цін. Фінансова норма також ди¬ференціюється за видами затрат. Вивчаючи фінансову норму, необхідно виокремити поняття "бюджетна норма". Якщо фінансова норма відображає загалом суму грошових затрат на розрахункову одиницю, то бюджетна - лише частку видатків, яка покривається за рахунок бюджетних коштів. Залежно від методу побудови фінансові норми поділяються на індивідуальні, комбіновані та укрупнені. Індивідуальні норми відображають затрати за окремим видом видатків на розрахункову одиницю. Наприклад, норма харчування на 1 учня, вихованця тощо. Ці норми застосовуються переважно при складанні індивідуальних кошторисів доходів і видатків. Комбіновані норми відображають суму затрат загалом за ви¬дом видатків на розрахункову одиницю. Наприклад, норма всіх ви¬датків за видом "оплата комунальних послуг та енергоносіїв" на 1 клас у школі. Ця норма дає змогу визначити загальну суму видат¬ків на оплату теплопостачання, водопостачання та водовідведення, оплату електроенергії та природного газу. Комбіновані норми за¬стосовуються при зведеному плануванні. Укрупнені норми відображають загальну суму затрат на роз¬рахункову одиницю. Наприклад, норма видатків на клас у школі, вихованця в школі-інтернаті або на установу. Укрупнені норми за¬стосовуються переважно при плануванні видатків щодо масових соціально-культурних установ з невеликим обсягом роботи (на¬приклад, для установ позашкільної роботи з дітьми). Комбіновані й укрупнені норми широко застосовуються на першому етапі складання бюджету. Разом з тим, вони використо¬вуються і при складанні зведених розрахунків за однорідними бю¬джетними установами. Норми видатків поділяються також на обов'язкові та роз¬рахункові. Обов'язковими є норми, величину яких установлює, як правило, уряд, і вона суворо обов'язкова при складанні та ви¬конанні кошторисів доходів і видатків бюджетних установ. До обов'язкових норм належать, зокрема, норми видатків на продукти харчування, медикаменти та перев'язувальні матеріали, видатки на відрядження.
Читайте також:
|
||||||||
|