МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Акцизний збірРис. . Порядок визначення суми ПДВ для сплати в бюджет Податкові зобов'язання Податковий кредит Валові витрати • при продажу товарів, що звільнені від додаткового оподаткування (не є об'єктом оподаткування) • для підприємств, які не зареєстровані, як платники ПДВ |при придбанні ТМЦ, вартість яких відноситься до складу валових витрат: — до оплати їх вартості за бартерним контрактом після відвантаження товарів — при попередній оплаті — імпортні послуги — при відвантаженні товарів ,без отримання коштів за них — при одержанні готівкових коштів за товари — при зарахуванні коштів від покупців в оплату товарів, які підлягають відвантаженню Прибутки (збитки ) • при придбанні товарів, вартість яких не відноситься до складу валових витрат і не амортизується • витрати зі сплати податку, які не підтверджені податковими накладними, митними деклараціями
Сума ПДВ нараховується за формулами: а) на товари, що обкладаються митом та акцизним збором: ПДВ = (МВ + СМ + САЗ) х 20%: 100; б) на товари, що обкладаються тільки митом: ПДВ = (МВ + СМ) х 20%: 100; в) на товари, що обкладаються тільки акцизним збором: ПДВ = (МВ + САЗ) х 20%: 100; г) на інші товари, що не підлягають обкладанню митом та акцизним збором: ПДВ=МВх20%:100, де: ПДВ - сума ПДВ; МВ - митна вартість; СМ - сума ввізного мита; САЗ — сума акцизного збору.
За умови, якщо митна вартість менша, ніж договірна (контрактна) вартість, для нарахування ПДВ застосовується договірна (контрактна) вартість. Платники податку на товари, що імпортуються в Україну, перераховують кошти на спеціальні рахунки митних органів, окрім випадків застосування податкового векселя як способу платежу. Митні органи після повного оформлення вантажної митної декларації перераховують суми ПДВ Державній митній службі України. Держмитслужба протягом трьох банківських днів перераховує ці кошти до державного бюджету. Застосування нульової ставки свідчить про повне відшкодування ПДВ, який сплачено постачальникам за товари та послуги, а також матеріальні ресурси, що були використані на вищевказані цілі. Нульова ставка ПДВ застосовується при ввезенні вітчизняних товарів до магазинів безмитної торгівлі. Такі товари прирівнюються до експорту. Використовувати таку ставку надано експортерам-резидентам на підставі оформленої виїзної вантажно-митної декларації. Водночас, не дозволяється застосовувати нульову ставку податку щодо операцій із продажу товарів вітчизняними товаровиробниками за допомогою безмитних магазинів, якщо такі операції звільнені від оподаткування на митній території України. Підставою для отримання відшкодування є дані лише податкової декларації за звітний період. Сплата податку провадиться не пізніше 20 числа місяця, що настає за податковим (звітним) періодом. Для платників, у яких обсяг оподатковуваних операцій з продажу товарів (робіт, послуг) за попередній календарний рік менший від суми, що дорівнює 7200 неоподатковуваних мінімумів доходів
громадян, податковий (звітний) період становить один календарний місяць або квартал (за вибором платника). Якщо обсяг оподатковуваних операцій понад 7200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, податковий (звітний) період становить один календарний місяць. Податкову декларацію до податкових органів за місцем реєстрації платники ПДВ подають у строки, передбачені для сплати податку, незалежно від того чи виникло податкове зобов'язання протягом звітного періоду чи ні. Під час ввезення (пересилання) товарів на митну територію /країни ПДВ сплачується при оформленні вантажно-митної декларації одночасно із сплатою мита та митних зборів або шляхом видачі податкового векселя. Суми ПДВ зараховуються до державного бюджету, використовуються насамперед для бюджетного відшкодування податку та формування бюджетних сум, які спрямовуються як субвенції до місцевих бюджетів. Законом України «Про податок на додану вартість» визначено відповідальність як платників податку за своєчасність проведення розрахунків з бюджетом, так і урядових структур за несвоєчасне повернення коштів з державного бюджету. Невідшкодовані суми платнику податку вважаються бюджетною заборгованістю і на них нараховуються відсотки — 120% від облікової ставки НБУ. Платники несуть відповідальність за достовірність і своєчасність обчислення та внесення ПДВ до бюджету відповідно до законодавства України. Акцизний збір — непрямий податок на високорентабельні та монопольні товари (продукцію), що долучається до їхньої ціни. Перелік підакцизних товарів і ставки акцизного збору затверджуються Верховною Радою України. - Важливою рисою необхідності акцизного збору є те, що доходи платників зазнають коливань, а витрати, які є фактично об'єктом оподаткування, при цьому стабільніші. Акцизний збір як і ПДВ виконує функції нейтрального каналу надходження коштів до бюджету, інструмента регулювання виробництва та контролю за споживанням. Серед інших позитивних ознак податку необхідно відмітити. те, що він менше впливає на рівень цін (перелік товарів обмежений). Акцизом оподатковуються товари не першої необхідності, акцизний збір має нижчу регресивність і ставки його диференційовані. Недоліками акцизу є вплив циклічності виробництва, а також те, що об'єктом оподаткування є повна вартість товару, основним платником — споживач підакцизних товарів (сплачується одноразово) та незначна його питома вага в доходах бюджету. Платниками акцизного збору є: | —>|виробники підакцизних товарів —>суб'єкти підприємницької діяльності, які імпортують підакцизні товари (продукцію) ---нерезиденти, що провадять діяльність через постійні представництва, розташовані на території України, — виробники підакцизних товарів, а також ті, що імпортують такі товари —>фізичні особи (громадяни України, іноземці, та особи без громадянства), які ввозять (пересилають) на митну територію України підакцизні товари в обсягах вартістю понад 200 євро —>фізичні особи у разі реалізації на митній території України підакцизних товарів за умови відсутності документів (митних декларацій, розрахункових і платіжних документів), що підтверджують сплату акцизного збору —>суб'єкти підприємницької діяльності (українські виробники чи замовники алкогольних напоїв та тютюнових виробів), а також підприємства, що ввозять такі товари
Об'єктами оподаткування акцизного збору є: — обороти з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) шляхом їхнього продажу, обміну на інші товари, безплатної передачі товарів або з частковою їх оплатою, у тому числі обороти з реалізації (передачі) підакцизних товарів для потреб власного споживання, промислової переробки; — вартість підакцизних товарів (продукції), виготовлених вітчизняними виробниками на давальницьких умовах; — митна вартість підакцизних товарів, які ввозяться на територію України, перерахована в гривні за валютним (обмінним) курсом НБУ на дату оформлення ввізної митної декларації з урахуванням фактично сплачених сум мита та митних зборів. Перелік товарів, які оподатковуються, є визначеним, оскільки акцизний збір справляється лише за окремими товарними групами. Водночас, не оподатковуються обороти з реалізації легкових автомобілів спеціального призначення, вітчизняних вантажопасажирських та легкових автомобілів до 2007 року; етилового спирту для виготовлення лікарських засобів;, підакцизних товарів (продукції), що йдуть на експорт. Не підлягає оподаткуванню митна вартість імпортної сировини, яка ввозиться для виробництва "підакцизних товарів; товарів, ввезених і конфіскованих на території України; товарів, які прямують територією України транзитом; товарів, що ввозяться фізичними особами і не підлягають обкладанню ввізним митом. Суми акцизного збору, що підлягають сплаті до бюджету, обчислюються: — з товарів, що вироблені та продаються на території України, — у твердих ставках до євро з одиниці (л, кг, шт, куб, см) або за ставками у відсотках до обороту з реалізації товарів, що долучає акцизний збір, без ПДВ.
Сплачується податок у гривнях за курсом НБУ, що діє на день подання митної декларації. Для обчислення суми акцизного збору важливо визначити оподатковуваний оборот. Він дорівнює договірній (контрактній) вартості товарів (продукції), яка визначається за вільними або регульованими цінами з урахуванням акцизного збору (без ПДВ). Загальний порядок визначення суми акцизного збору є наступним: 1. За товарами вітчизняного виробництва. 1.1. Визначається ціна реалізації (ЦР), яка долучає суму акцизного збору, без врахування ПДВ: ЦР = (СВ +П )/(100 - стАЗ) х 100, де: стАЗ — ставка акцизного збору.
1.2. Обчислюється сума акцизного збору(АЗ) для сплати її до бюджету: АЗ = ЦР (без ПДВ) х стАЗ: 100
2. За імпортними товарами, щодо яких застосовуються процентні ставки: АЗ = (МВ +МЗ+ ВМ) х стАЗ : (100 - ст АЗ), де: МВ — митна вартість, перерахована в національну валюту; МЗ — митні збори; ВМ — ввізне мито.
Механізм справляння акцизного збору має низку особливостей. Вони визначені як щодо платників, так і щодо товарів, які оподатковуються. Так, сплата цього збору з алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється шляхом придбання марок акцизного збору, якими маркуються ці товари. Продаж марок акцизного збору провадять державні податкові адміністрації в областях, АР Крим, містах Києві та Севастополі, виходячи з планових щомісячних обсягів реалізації (виробництва) алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Для їх одержання суб'єкти підприємницької діяльності мають подати до податкової адміністрації заявку-розрахунок, платіжний документ, що підтверджує внесення плати за марки АЗ (імпортери документ про сплату АЗ), оригінал і копію розрахунку потужності та ліцензії, звіт про фактичні обсяги виробництва та реалізації продукції протягом попереднього кварталу. Плату за марки акцизного збору встановлено в таких розмірах: за одну марку акцизного збору на алкогольні напої — 0,02588 гривні, за одну марку акцизного збору на тютюнові вироби — 0,00912 гривні. Замовники алкогольних напоїв та тютюнових виробів з використанням давальницької сировини, а також імпортери цих товарів (включаючи громадян, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи) зобов'язані зареєструватися в податкових органах за місцем знаходження та отримати марки акцизного збору для маркування товарів, враховуючи вищеназвані умови. За умови, якщо марки АЗ були пошкоджені і тому не використані для маркування, вони приймаються від покупців для утилізації. При цьому сплачена сума АЗ відшкодовується покупцям або за їхнім бажанням зараховується в рахунок майбутніх платежів. Вартість марок не відшкодовується. Передача марок акцизного збору іншим суб'єктам підприємницької діяльності заборонена, крім їхньої передачі або продажу з правами та зобов'язаннями за підакцизними товарами та за умови реєстрації їхніх нових власників у податковій адміністрації. Датою виникнення податкових зобов'язань з продажу підакцизних товарів вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що настала раніше: — або дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника АЗ як оплата товарів, що продаються (при продажу товарів за готівку — дата їхнього оприбуткування в касі платника АЗ); — або дата відвантаження (передачі) товарів. Строки сплати встановлено, враховуючи середньомісячну суму акцизного збору протягом звітного року. Якщо її обсяг становить понад 25 тис. грн., сплата провадиться щодекадне 15, 25 числа поточного місяця, 5 числа наступного за звітним місяцем, з урахуванням фактичного оподатковуваного обороту протягом відповідної декади. При середньомісячних сумах менше 25 тис. грн. — щомісяця, але не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця, з урахуванням фактичного оподатковуваного обороту протягом минулого місяця. Вітчизняні підприємства — виробники, які продають алкогольні напої та тютюнові вироби, сплачують акцизний збір із алкогольних напоїв на третій день після здійснення обороту з реалізації, а з тютюнових виробів — щомісяця, до 16 числа наступногозазвітним місяця з фактичного обсягу реалізації. Новостворені підприємства (крім підприємств-виробників алкогольних напоїв і тютюнових виробів), а також підприємства, які раніше не були платниками АЗ, сплачують його з урахуванням фактичного оподатковуваного обороту протягом кожного місяця. Після трьохмісячного строку від початку продажу підакцизних товарів АЗ сплачується ними, враховуючи середньомісячну суму АЗ, що дорівнює 25 тис. грн. Розрахунки за акцизним збором платники подають до податкової адміністрації за місцем свого знаходження щомісячно до 15 числа наступного за звітним місяця. Зараховуються суми акцизного збору до відповідних бюджетів у обсягах, визначених законом України про державний бюджет на поточний рік. Суми акцизного збору з імпортних товарів платники перераховують на депозитний рахунок митних органів до або під час подання ввізної митної декларації. Митні органи протягом одного банківського дня з дати оформлення ввізної митної декларації перераховують їх до державного бюджету. Надалі суми акцизного збору перерозподіляються до місцевих бюджетів. Читайте також:
|
||||||||
|