МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні й оборотні активи залізниціОсновні засоби підрозділяються на виробничі і невиробничі. До виробничих основних фондів відносять засоби праці виробничого призначення - локомотиви, вагони, спорудження шляху, робочі і силові машини, устаткування, пристрої сигналізації І т.п. Невиробничими основними фондами є житлові будинки, будівлі культурно-побутового і спортивного призначення й ін. Найбільшу питому вагу займають спорудження (земляне полотно, верхня будова колії, штучні спорудження) І транспортні засоби (локомотиви, вагони, мотор-вагонні секції й ін.). На їхню частку приходиться більш 80% основних виробничих фондів. Основні фонди закріплені, в основному, за залізницями І їхніми підрозділами в порядку господарського ведення чи оперативного управління і відбиваються на їхньому балансі. Оцінку об'єктів основних фондів здійснюють: - за первісною (інвентарною) вартістю, тобто за вартістю у момент їхнього створення або придбання; - за відбудованою вартістю, тобто за вартістю, що необхідна для відтворення об'єктів основних фондів у сучасних умовах, виходячи з інфляції; - за справедливою (ринковою) вартістю; - за ліквідаційною вартістю (вартістю корисних залишків на момент списування об’єкту основних засобів з балансу); - за амортизаційною вартістю (балансова вартість за мінусом ліквідаційної вартості); - за залишковою вартістю, що являє собою первісну чи відновлювальну вартість основних фондів за винятком їхнього зносу. Використовувані підприємствами залізничного транспорту основні фонди введені в експлуатацію у різні роки, тому їхня первісна вартість складається на основі різних цін на устаткування, матеріали і т.п. Для одержання однакової оцінки основних фондів проводиться їхня переоцінка. У процесі використання основні фонди зношуються фізично, тобто втрачають частину своїх матеріально-речовинних властивостей. Крім фізичного, відбувається і моральний знос, значення якого особливо зросло в умовах формування ринкової економіки. Поліпшення використання виробничих фондів - одна з важливих умов зростання виробництва і підвищення його ефективності. Для забезпечення процесу виробництва матеріальними цінностями (паливом, змащенням, матеріалами, запасними частинами і т.п.) залізниця повинна постійно мати їх у запасі. Ці запаси оплачені, тобто на них витрачені кошти. Крім того, необхідно мати кошти для придбання інструмента, інвентарю, спеціального і форменого одягу, а також вільні кошти на рахунках і в касі підприємства. Кошти, вкладені в запаси матеріальних цінностей, у малоцінні і швидкозношувані предмети, спецодяг, у розрахунки, а також ті, які знаходяться на рахунках і в касі підприємства, називаються оборотними активами. На відміну від основних фондів, оборотні активи беруть участь тільки в одному циклі виробництва, втрачають натуральну форму і цілком переносять свою вартість на перевезення чи іншу продукцію. Оборотні активи залізниць класифікують по трьох основних ознаках: по місцю і ролі в процесі відтворення - засобу в сфері виробництва і засобу в сфері звертання; по принципах організації - нормовані та ненормовані; по джерелах утворення - власні І позикові. У сфері виробництва оборотні активи вкладаються в запаси предметів праці (матеріали, паливо, інструмент І т.п.), у витрати, пов'язані з підготовкою до виробництва (витрати майбутніх періодів). Оборотні активи в сфері обертання - це готова продукція на складі підприємства, кошти в розрахунках за продукцію, не оплачену покупцями, за формений одяг, виданий працівникам залізниці з розстрочкою платежу, а також кошти на розрахунковому рахунку підприємства. Майже 2/3 оборотних активів залізниць знаходиться у сфері виробництва - головним чином, у виробничих запасах. Основна частина оборотних активів відноситься до нормованих. Нормуються всі оборотні активи в сфері виробництва, а так само кошти, вкладені в готову продукцію й у розрахунки за формений одяг. Розмір засобів по елементах: товари відвантажені, кошти, дебітори та інші оборотні активи не нормуються, тому їх називають ненормованими оборотними активами. Підрозділ оборотних активів на нормовані і ненормовані має велике практичне значення. При обчисленні показника рентабельності у розрахунок приймаються нормовані оборотні активи. Нормування власних оборотних активів здійснюється шляхом розрахунку нормативу і норми оборотних активів по окремих статтях. Норматив - це грошове вираження планової потреби підприємства у власних оборотних активах. Норма оборотних активів виражає потребу оборотних активів на одиницю продукції, на гривню витрат на одного працівника й інших показників діяльності підприємства. Норми оборотних активів порівняно стійкі, що дозволяє розраховувати їх на тривалий період часу. На залізницях розраховуються нормативи по наступним статтям: виробничі запаси, спецодяг в експлуатації, малоцінні і швидкозношувані предмети в експлуатації, незавершене виробництво, готова продукція, витрати майбутніх періодів, розрахунки з робітниками та службовцями по форменому одягу. Читайте також:
|
||||||||
|