Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості множення чисел представлених у формі з плаваючою комою

Для чисел, представлених у формі з плаваючою комою, обов'язковим є представлення у вигляді мантиси і порядку (характеристики). При операції множення дії, які виконуються над мантисами і порядками, різні: мантиси перемножуються, порядки складаються. Очевидно, що результат множення може вийти ненормалізованном, тоді буде потрібно нормалізація з відповідною корекцією порядку результату. Отже, структурна схема розмножувального пристрою повинна змінитися (рис.4.3).

 

Рис. 4.3. Структурна схема пристрою множення з плаваючою комою

 

Розглянемо приклад виконання операцій множення чисел, заданих в прямому коді.

 

Приклад 4.2. Перемножити числа А = - 0,11001∙2-3 і В = 0,10011∙2 +1.

Як пристрій множення використовується схема, показана на рис. 5.3, де РгА і РгВ - відповідно регістри для порядків рА і рВ.

Розвязок: Мантиси перемножуються за правилами, розглянутим для чисел, представлених у формі з фіксованою комою. Для перемножування мантис використовується суматор прямого коду, а для складання порядків - суматор зворотного коду.

Спочатку записуються машинні зображення чисел:

[mA]пр=1.11001; [рА]об=1.100;

[mB]пр=0.10011; [рВ] об= 0.001;

 

Послідовність дій у процесі виконання операції множення мантис представимо в табл.4.2.

Після виконання зазначених дій знаходиться мантиса добутку [mC] пр = 1,0111011011.

Одночасно з цим над порядками проводиться операція додавання:

[pC] об = [pA] об+ [pB] об = 1,100 + 0,001 = 1,101.

Так як мантиса результату не задовольняє умові нормалізації (порушена ліва межа: = 1, = 0), то виконується зсув мантиси ліворуч на один розряд: [mС] np = 1,1110110110, і корекція порядку [р'С]об = [рС]об+ 1,110 = 1,101+1,110 = 1,110.

Таблиця 4.2

Знак результату Суматор Регістр В Примітка  
Sgc = Sg1 SgB=1 0=1   + РгmB: = [mB]; РгmA = [mA] РгpA = [рA]; PrpB: = [pB]; СМM: = 0; B5=1;.СМm:= [СМm] +[ РгmA]; [ ]; [ ];   B4=1; СМm:= [СМm] + [РгmA];     [ ]; [ ]; b3 = 0; [ ]; [ ]; b2 = 0; [ ]; [ ];     b1 = 1; СМm:=[СМm]+ [РгmA];   [ ]; [ ]; Кінець  
  +  
+  
   
     
 
     
   

 

Якщо суматор мантис містить тільки n розрядів, то після округлення виходить вихідний результат.

Відповідь: З = - 0,11110∙2-3.

 

При виконанні операції множення може мати місце ряд особливих випадків. Наприклад:

якщо один із співмножників дорівнює нулю, то добуток також дорівнює нулю. Отже, необхідно передбачити блокування виконання алгоритму множення і формувати результат, рівний нулю;

якщо порядок результату дорівнює найбільшій негативній величині, то необхідно формувати машинний нуль.

Ці особливі випадки можна передбачити в алгоритмі операції введенням аналізатора співмножників на нуль на початку операції (перший випадок), або корекцією добутку на підставі ознак результату (другий і третій випадки).

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  3. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  4. N – чисельність популяції
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  8. А також для вегетативного розмноження.
  9. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  12. Аграрна сфера виробництва та її особливості




Переглядів: 2102

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Множення чисел представлених у формі з фіксованою комою на двійковому суматорі прямого коду | Множення чисел, представлених у формі з фіксованою комою, на двійковому суматорі доповняльного коду

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.