Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Множення чисел представлених у формі з фіксованою комою на двійковому суматорі прямого коду

Нехай задані машинні зображення двох чисел: [А]пр =SgA, а1а2…an

[В]пр = SgВ, b1b2…bn

Тоді їх добуток

Cпр = Sgc, c1c2…cn

де Sgc – Sg1 SgB; - знак додавання за модулем 2.

При виконанні цієї операції повинні бути задані структурова схема пристрою, на якому проводиться операція, і метод множення.

 

Приклад 4.1. Помножити числа [А]пр=1.11010 і [В]пр=0.11001

При множенні будуть використовуватися метод 2 і пристрій, зображений на рис.4.2

Запис усіх дій, що виконуюються пристроєм виконується за допомогою умовних позначень, тобто: = - оператор присвоювання означає, що блоку, що вказаний зліва від оператора, присвоюється значення, вказане справа від оператора; - зсув вмісту регістру [Рг А] на один розряд вправо; [СМ] – вміст суматора СМ; ПП – початкове положення.

Розвязок: Знак добутку визначаємо окремо від цифрової частини у відповідності з рівнянням:

Sgc = Sg1 SgB=1 0=1

Отримання цифрової частини можна показати в результаті наступного запису. Нехай суматор має 10 розрядів без врахування знаку, а регістри – 5 розрядів без знаку. Введем позначення відповідно цифрової частини множеного і цифрової частини множника.

Послідовність дій в процесі виконання операцій представлена у вигляді таблиці 4.1

Відповідь: [С]пр=1.1010001010.

 

 

Рис 4.2. Структурна схема пристрою множення

 

Таблиця 4.1

Суматор Регістр В Примітка
+   -1100 --110 ---11   ----1 ПП:[СМ]: = 0; [РгА]: = [А']; [РгВ]: = [В];   b5=1; [СМ] := [СМ] + [РгA]; [ ]→; [ ]→; b4 = 0; [ ]→; [ ]→; b3 = 0; [ ]→; [ ]→; b2=1; [СМ]:= [СМ] + [РгA] [ ]→; [ ]→;   b1= 1; [СМ]:= [СМ] + [РгА];     [ ]→; [ ]→; Кінець
0110100000 0011010000 +
+
10100010100*

 

* Якщо в процесі виконання множення виникає одиниця переносу зі старшого розряду, то її треба зберігати.

Щоб процес множення відбувався правильно, необхідно передбачити блокування вироблення сигналу переповнення, так як можливе тимчасове переповнення на якомусь кроці множення (див. приклад 4.1). Приклад показує, що в даному випадку не обов'язково мати суматор довжиною 2n розрядів. Зберігання «хвостів» множення можна здійснювати в вивільнюваних розрядах регістра множника. Для цього достатньо забезпечити ланцюг передачі інформації з молодшого розряду суматора в старшин розряд регістра множника.

У всіх наведених нижче прикладах буде використано розглянутий спосіб.

 


Читайте також:

  1. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  2. N – чисельність популяції
  3. А також для вегетативного розмноження.
  4. Аксіома неперервності дійсних чисел
  5. Аксіоми додавання і множення
  6. Алгоритм додавання цілих невід’ємних чисел
  7. Алгоритм СМ для ЗЛП, представлених в загальному виді
  8. Алгоритм СМ у формі тотожних перетворень
  9. Алгоритми переведення чисел з однієї позиційної системи числення в іншу
  10. Аналіз чисельності, складу і руху персоналу
  11. Антидот прямого действия.
  12. Асоціативний, або сполучний закон множення.




Переглядів: 1016

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 4. Двійкова СЧ. Виконання операцій множення | Особливості множення чисел представлених у формі з плаваючою комою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.