Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні ідеї

План аналізу

} Стимули – умовний рефлекс вибору відповіді

Основні роботи:

} Математико-дедуктивна теорія механічного на учіння

} Принципи поведінки

◦ Проблема научіння;

◦ Мислення – механічний процес;

◦ Машини можуть мислити;

◦ Закони в психології слід виражати кількісно;

◦ Центральна категорія мотивація: s - M – r;

◦ Навчаюча машина механічно імітувала мислення;

◦ Поняття первинного та вторинного підкріплення;

◦ Закон редукції напруги

Беррес Фредерік Скінер(1904-1990) США

Основні роботи:

} По той бік свободи і гідності;

} Наука і людська поведінка;

} Вербальна поведінка

} Уолден -2

Основні ідеї:

Психологія – наука про управління поведінкою людини;

◦ Умовні рефлекси S – реакція виникає у відповідь на стимул;

◦ Умовні рефлекси R – реакція передує стимулу;

◦ Поведінка: респондентна (пасивна) і оперантна (активна);

◦ Поведінка формується, поведінці навчають;

◦ Система стимулів;

◦ Формула поведінки: подія, реакція на подію, підкріплюючі наслідки;

◦ Проектував навчаючі машини;

◦ Програмоване навчання;

◦ Експерименти (250 млн. реакцій за 70000 год.);

◦ Таблиця прогнозу обдарованості.

 

Гештальтпсихологія

Макс Вертгеймер (1880-1943, Чехія, Німеччина, США)

Основні праці:

} Продуктивне мислення

Основні ідеї:

Ø принципи організації сприймання:

◦ закон подібності

◦ гештальти відкриваються в досвіді

◦ гештальти об’єктивні

◦ інтуїція – самоорганізація поведінки

◦ образне мислення

} методи визначення достовірності показів свідків:

◦ метод асоціацій

◦ метод репродукції

} фі-феномен (ілюзія руху)

} концепція розв’язання задач ( здатність до переносу навичок і вмінь)

} концепція творчого мислення

} концепція процесу научіння: розуміння, прозріння, інсайт

} аналіз від цілого до часткового.

 

Вольфган Келер (1887-1967, Ревель, Німеччина, США)

Основні праці:

} Гештальтпсихологія

} Дослідження інтелекту у людиноподібних мавп

} Роль цінностей у світі фактів

Основні ідеї:

} дослідження інсайту

} природа і процес вироблення навичок

} поля: феноменологічне, ментальне, фізіологічне

} теорія сприймання: закон доброї форми, цілісності, осмисленості тощо

} принцип ізоморфізму

} дослідження пам’яті

 

Курт Коффка (1886-1941, Німеччина, США)

Основні праці:

} Основи психологічного розвитку

} Принципи гештальтпсихології

} Аналіз уявлень та їхніх закономірностей

Основні ідеї:

} Вивчення закономірностей сприймання

} Вивчення особливостей та механізмів научіння

} Вивчення розвитку психіки дитини

} Вивчення соціальних стосунків

Принципи гештальту за кофкою: Фігура і фон, принцип близькості, принцип подібності, принцип замкненості, принцип симетрії, принцип доброго продовженості (упорядкованості), Принцип прегнантності (спрощення),

Курт Левін (1890-1947, Німеччина, США)

Основні праці:

} Порівняльна наука про науки

} Психологічна діяльність при затримці вольових процесів і основний закон асоціації

} Динамічна теорія особистості

} Принципи топологічної психології

Основні ідеї:

◦ мотивація (теорія полів і локомоцій)

◦ внутрішній конфлікт

◦ людина в групі

◦ лідерство і керівництво

◦ стилі керівництва

◦ дослідження незавершених дій

◦ дослідження рівня домагань

◦ діяльність як цілісність

◦ цілепокладання

Особистість як цілісність


 

Гуманістична, екзистенційна та диспозиційна психологія

 

Абрахам Гарольд Маслоу (1908-1970, США)

Основні праці:

} Мотивація та особистість;

} Далекі досягнення людської природи;

} Еупсіхея.

Основні ідеї:

◦ Концепція цілісного підходу до особистості;

◦ Ієрархія (піраміда) потреб (фізіологічні, потреби в безпеці, в любові та прив’язаності, у визнанні та оцінці, в самоактуалізації);

◦ Характеристики саоактуалізованої особистості;

◦ Типи поведінки, що ведуть до самоактуалізації (глибокі переживання, вибір розвитку, ставати реальним, чесність та відповідальність, здатність вірити своїм інстинктам, процес розвитку потенцій, «пікові» переживання», знаходження своїх захисних полів та відмова від них) ;

◦ Метамотивація;

◦ Дефіцієнтна та буттєва мотивація;

◦ Дефіцієнтні та буттєві любов та цінності;

◦ Метапатологія.

 

Карл Ренсон Роджерс (1902-1987, США)

Основні праці:

} Консультування та психотерапія;

} Терапія, центрована на клієнті;

} Становлення особистості

Основні ідеї:

} Клієнт, а не пацієнт;

} Активність особистості в подоланні труднощів;

} «Я»-концепція;

} Емпатія;

} Внутрішній локус оцінки;

} Принципи групової терапії;

} Мета особистості – стати самою собою (конгруентність);

} Самореалізація;

} Риси самореалізованої особистості.

 

Джордж Александр Келлі (1905-1962, США)

Основні праці:

} Психологія особистісних конструктів

Основні ідеї:

} Особистісний конструкт – узагальнення з попереднього досвіду класифікаційно-оціночного еталону, перевіреного на власному досвіді;

} Функції конструктів: прогнозування подій, організація та регулювання поведінки, реконструкція системи взаємин, розуміння об’єктів, конструювання образу Я;

} Полюси конструктів: емерджентний (подібність елементів) та імпліцитний ( полюс контрасту);

} Типи конструктів: упереджуючий (стандартизація елементів), констелярний (постійний лише в своїй галузі), передбачуючий (відкритий для нового досвіду);

} Властивості конструктів (діапазон використання, фокус використання, специфічний для людини, ступінь проникності);

} Конструкти головні та периферійні;

} Конструкти головні та ситуативні;

} Конструкти всебічні та часткові;

} Конструкти жорсткі та вільні;

} Конструкти будуються індивідуально самою людиною, а не засвоюються

} Суб’єктний підхід до особистості: особистість створюєсвій світ.

} Методика “фіксованої ролі”

 

Виктор Франкл (1905-1997, Австрія)

Основні праці:

} Сказати життю “Так!” Психолог у концтаборі

} Доктор та душа

} Психотерапія та екзистенціалізм

} Час та відповідальність

} Воля до сенсу

Основні ідеї:

◦ Логотерапія як екзистенційний аналіз;

◦ Парадоксальна інтенція (від противного);

◦ Дослідження неврозу безробіття;

◦ Людина в пошуках сенсу;

◦ Проблема відповідальності і свободи;

◦ Проблема часової перспективи;

◦ Індивідуальність та її розвиток

◦ “Недільний” невроз

Людвіг Бінсвангер (1881-1966, Швейцарія)

Основні праці:

} Основні форми і пізнання людського існування

} Введення у проблеми загальної психології

} Феноменологічна антропологія

} Спомини про Зігмунда Фрейда

} Феноменологія та психологія

Основні ідеї:

} Екзистенційний аналіз;

} “Буття-у–світі” як центральна категорія;

} Феноменологічний опис суб”єктивних переживань;

} Антипсихіатрія;

} Час і простір як суб”єктивні категорії: їх існує стільки, скільки існує суб”єктів

 

Вільям Луіс Штерн (1871-1938, Німеччина – США)

Основні праці:

} Диференційна психологія

} Психологія раннього дитинства

} Персона і річ

} Методологія вимірювання інтелекту

Основні ідеї:

} критичний персоналізм (сутність людини визначається не нею самою, а співвідношенням її з речами);

} світ – ієрархічна система особистостей різних ступенів;

} персонологія;

} особистість - внутрішньо активна, цілеспрямована інтегральна цілісність, а речі детерміновані ззовні;

} розвиток йде: кристал – рослина – тварина – дитина – доросла особистість;

} генетична психологія : проблема розвитку дитини (норми розвитку, порядок розвитку: сприймання – уявлення – мислення - мовлення);

} проблема визначення дитячої обдарованості ;

} засновник психології судочинства (вивчення психології свідків та свідчення).

Едуард Шпрангер ( 1882-1963, Німеччина)

Основні праці:

} Форми життя;

} Педологія юності;

} Психологія юнацького віку

Основні ідеї:

} психологія – цілісна («структурна» наука, природнича «психологія елементів»;

} «духовнонаукова» - розуміюча психологія;

} душевний процес цілісний в його зв’язках, включений в культуру;

} головний метод психології – вивчення індивідуальної структури Духа;

} особистість розвивається в предметно-культурному змісті;

} психічне розвивається з психічного;

} психічне полягає в інтуїтивному розумінні модулів дійсного життя;

} основна характеристика особистості – ціннісна орієнтація, за допомогою якої вона пізнає світ;

} типи розуміння життя:

} теоретична людина

} естетична людина

} соціальна людина

} релігійна людина

} політична людина

} На основі ідей Шпрангера були розроблені тести цінностей (Олпорт, Ліндсей) та інтересів (Голанд)

 

Гордон Олпорт (1897-1967, США)

Основні праці:

} Особистість: фізіологічна інтерпретація

} Его в сучасній психології;

} Становлення: основні положення психології особистості.

} Особистість та соціальні конфлікти

} Людина та її релігія

} Листи до Дженні

Основні ідеї:

◦ Дослідження експресивної поведінки (узгодженість експресії залежить від узгодженості особистості загалом);

◦ Адаптивний компонент поведінки залежить від волі та навичок;

◦ Експресивний компонент – несвідомий, вільний та необмежений;

◦ Дослідження точності суджень, що базуються тільки на голосі (голос та особистісні риси тісно пов’язані;

◦ Розвиток особистості тісно пов’язаний з фізіологічними процесами організму;

◦ Риси людини: загальні та індивідуальні – диспозиції;

◦ Дослідження впливу загальних рис та диспозицій на поведінку;

◦ Інтенції – наміри відносно майбутніх дій;

◦ Визначення рис характеру за листами (Джені М.) – 198 рис за 8 критеріями;

◦ Пропріум особистості: 1 -3 роки: чуття себе тілесним, чуття самоідентичності, самоповага; 4 -6 років: самопротяжність, образ себе; 6 -12 років: самосвідомість; підлітки: інтенції, довгострокові плани та віддалена мета;

◦ Розвиток особистості: функціональна автономія + мотивація;

◦ Функціональна автономія: персеверативний рівень (звички, стереотипи, дії, що повторюються) та пропріативний (інтереси, цінності, почуття, мотиви, особистісні диспозиції, інтенції, образ себе та життєвий стиль);

◦ Зріла особистість (толерантність, гумор, інсайт, реалізм, самооб’єктивність, осмисленість, серйозне ставлення до життя)

 

Раймонд Бернард Кеттел (1905-1998, Англія)

Основні праці:

} Опис та вимірювання особистості

} Особистість. Систематичне, теоретичне та емпіричне дослідження

} Особистісне та мотиваційне структурне вимірювання

} Науковий аналіз особистості

Основні ідеї:

} Особистість – система рис: факторна модель

} Риса – ментальна сутність, що відповідає за узгодженість поведінки

} Класифікації рис

} Розвиток особистості має вивчатися як на генетичному, так і на соціальному рівні

} Динамічна гратка

} MAVA (множинний абстрактний аналіз варіацій)

} Дослідження близнюків та сиблінгів

} Закон біосоціального насилля: вплив середовища протистоїть генетиці

} Научіння (класичне, інструментальне, інтегральне)

} Соціокультурні детермінанти поведінки (сім”я, професія, школа, група однолітків, релігія, політична партія, нація)

} Дослідження гумору

} Дослідження музичних преференцій

} Дослідження лідерства

} Дослідження інтелекту

} Дослідження креативності

 

Класифікація рис особистості

 

 

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  4. Артеріальний пульс, основні параметри
  5. Банківська система та її основні функції
  6. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  7. Будова й основні елементи машини
  8. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.
  9. Бюджетування (основні поняття, механізм).
  10. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  11. Варіатори та їхні основні параметри
  12. Взаєморозрахунки з контрагентами та податковий облік: основні принципи




Переглядів: 1190

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експерименти Д.Уотсона | Поняття організаційного забезпечення фінансового менеджменту, його структура.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.