Організація економічного аналізу – це система раціональних, скоординованих дій в процесі вивчення об’єкта спостереження відповідно до визначених завдань.
Організаційні етапи аналітичної роботи
І.Підготовчий етап
1.Визначення завдань і об’єктів аналізу
2.Планування аналітичної роботи; складання плану, програми, графіку проведення економічного аналізу
3.Визначення суб’єктів аналізу, вибір організаційної форми та розподіл обов’язків між окремими виконавцями
4.Інформаційне та методичне забезпечення економічного аналізу; розробка системи аналітичних показників, що характеризують об’єкт аналізу, побудова макетів аналітичних таблиць, графіків, схем; збір цифрової та іншої інформації про об’єкт дослідження; перевірка достовірності джерел інформації, ознайомлення з матеріалами попередніх досліджень
5.Інші організаційні питання
ІІ. Основний (аналітичний) етап
6.Підготовка аналітичних балансів, групування необхідних даних, структурний аналіз
7.Систематизація й опрацювання необхідної інформації, аналітична обробка даних про стан та розвиток об’єкта
8.Вивчення напрямів і причин зміни показників, дослідження тенденцій розвитку, з’ясування функціональних зв’язків
9.Розрахунок окремих показників;
10.Визявлення взаємодіючих факторів і обчислення їх впливу на зміну показників; визначення резервів підвищення ефективності діяльності, прогнозування параметрів розвитку досліджуваного об’єкту
11.Ситуаційний аналіз зміни показників діяльності залежно від впливу факторів зовнішнього середовища
12.Оптимізація існуючих процесів з метою підвищення ефективності діяльності підприємства
ІІІ. Завершальний (підсумковий) етап
13.Підсумкова оцінка діяльності й узагальнення отриманих результатів аналізу
14.Оформлення результатів аналітичної роботи; розробка висновків та пропозицій щодо прийняття відповідних управлінських рішень, належних організаційно-технічних заходів
15.систематичний контроль за виконанням рішень, прийнятих на підставі результатів аналізу