МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Оцінка корпоративної культури підприємства.Перспективний керівник підприємства розуміє важливість безперервного дослідження і контролю конкурентного середовища підприємства, включаючи культуру здійснюваного підприємництва. Більшість менеджерів розробляє принципову схему корпоративної культури на підприємстві і обирає методи її ефективного використання для створення додаткових переваг. Корпоративна культура є проявом рівня професіоналізму менеджерів підприємства і здійснюваних ними бізнес-процесів. Усі підприємства мають культуру підприємництва. Це шлях, який вони обирають для здійснення бізнесу. Виробничо-господарські операції на підприємстві можуть здійснюватися хаотично чи упорядковано. Підприємству слід обратитаку корпоративну культуру, яка дасть йому можливість створити стійку позитивну ділову репутацію. Інформаційна підсистема підприємства повинна відповідати прийнятій корпоративній культурі, інакше така культура буде суперечити чинній системі управління. Обрана підприємством корпоративна культура вимагає від співробітників дотримання всіх її принципів. Новий співробітник ніколи не буде прийнятий підприємством, якщо він не зможе пристосуватися до норм навколишнього оточення. Основним прагненням будь-якого працівника підприємства є укорінене бажання стабільності життя, що забезпечує добробут. Стабільне навколишнє оточення підвищує впевненість у кожному співробітнику і дає можливість сконцентрувати кожного з них на роботі, що, у свою чергу, є запорукою успішної діяльності підприємства на ринку. Кожен працівник діє відповідно до власного сприйняття корпоративної культури, але вона в більшій мірі впливає на перспективи і поведінку співробітників, ніж це здається на перший погляд. Наприклад, плітки, пропаганда, шантаж чи інші нестандартні методи управління персоналом (які часто зустрічаються на практиці) теж приводять до визначеного результату і є частиною корпоративної культури на найнижчому рівні її розвитку. У зв'язку з цим слід зауважити, що будь-яку корпоративну культуру слід час від часу коригувати. Однак перш, ніж змінити культуру, необхідно зрозуміти її недоліки. Культура є основною характеристикою членів цивілізації: вона визначає якість життя групи людей. Культура не з'являється зненацька, вона еволюціонує по мірі того, як люди здобувають нові знання й уміння. Склад суспільства визначає міжособистісні відносини його членів, а також класову структуру на підприємстві від голови правління до працівника. Культура в суспільстві також визначає склад уряду, закони і звичаї, яких повинні дотримуватися його члени. Найчастіше культура в суспільстві «диктує» спосіб управління підприємством. Істотним зовнішнім фактором, що впливає на обраний підприємством вид підприємницької діяльності, є так звана «резидент-культура», обумовлена географічним положенням. Вона охоплює віросповідання, склад суспільства і місцеві звичаї в реальному житті поза робочими місцями. Резидент-культура і корпоративна культура підприємства можуть значно відрізнятися, але при цьому нормально співіснувати. Однак корпоративна культура підприємства, яка впливає на поведінку його співробітників, у більшій мірі буде впливати на резидент-культуру. Усередині будь-якої культури є люди визначеного культурного середовища (національні меншини), що мають відмінні від інших риси. Це пояснює існування «субкультур». У корпоративній культурі субкультури набувають вигляду утворень груп за інтересами, навіть окремих відділів усередині підприємства (іноді філій, представництв). Це прийнятне, доки субкультура не порушує норм загальної культури підприємництва. Коли характеристики субкультури значно відрізняють її від базової культури, вона стає самостійною. Ця ситуація може суттєво вплинути на здійснювану господарську діяльність і стати вирішальною в сфері підвищення ефективності функціонування підприємства на ринку. Без ефективних засобів контролю корпоративної культури надто складно управляти підприємством, адже зміна корпоративної культури визначає межі підприємництва. Оцінити ефективність корпоративної культури можна за допомогою вивчення всіх аспектів діяльності підприємства на ринку, а саме: - абсентеїзму; (ухилення від роботи без поважної причини, ухилення від обов’язків) - скарг споживачів; - скарг працівників підприємства; - інших скарг (наприклад, порушення зобов'язань владними структурами); - браку у виготовленій продукції; - помилковості прийняття управлінських рішень; - ефективності функціонування підприємства; - граничного (критичного) значення рівня доходів підприємства; - оборотності капіталу; - порушень виробничих і торговельних правил; - збоїв в роботі тощо. Збір зазначених фактів може забезпечити управління кадрами (кадровий менеджмент), а також відділ маркетингу підприємства. Дослідження може здійснюватися у вигляді анкетного опитування чи особистого інтерв'ювання працівників підприємства. Ефективнішим з точки зору одержання повномасштабної інформації є анкетування персоналу. У свою чергу, інтерв'ювання теж має значний ефект, оскільки стимулює процес участі. Здійснення дослідження передбачає визначення вибірки. При цьому слід пам'ятати, що достовірну інформацію можна отримати, якщо ім'я респондента не розголошується, а відповіді залишаються конфіденційними.Однак, для коректності аналізу корпоративної культури важливо знати тип працівників, які беруть участь в інтерв'юванні, а також відділ, де вони працюють. Для забезпечення об'єктивності, дослідження складається з двох складових розділів: 1) корпоративна культура очима працівника; 2) корпоративна культура з позицій підприємства. Обидва розділи містять ідентичні питання для аналізу. Після оцінки досліджуваних параметрів обидва розділи зіставляються і порівнюються. Якщо спостерігаються істотні розбіжності між відомчим поглядом і поглядом працівників, то високою є ймовірність існування субкультури. Такий аналіз дає можливість здійснити оцінку конкретного виду діяльності чи підприємницької діяльності в цілому. Під час аналізу дуже важливо, щоб висновки чи припущення за результатами попередніх досліджень не впливали на отримані оцінки. Постійний збір даних дає можливість відстежувати ефективність корпоративної культури та впроваджувати її дієві принципи на практиці.
Питання до іспиту з дисципліни «Економічна діагностика» для студентів 5-го курсу спеціальності та магістерської програми «Економіка підприємства»
1. Основні поняття економічної діагностики та економічного аналізу. 2. Предмет, об'єкт, завдання та методологія економічної діагностики. 3. Структурно-логічна схема вивчення дисципліни «Економічна діагностика». 4. Зміст діагностичних процесів в галузі оцінювання конкурентного середовища підприємства. 5. Система показників оцінки конкурентного середовища підприємства. 6. Вибір і оцінка стратегічної позиції підприємства на ринку. 7. Стратегічні зони господарювання (СЗГ) їх сутність та основні особливості. 8. Матриця БКГ, її застосування. 9. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку. 10. Оцінка конкурентного статусу підприємства (КСП) на ринку. 11. Особливості управління портфелем стратегічних зон господарювання підприємства на ринку. 12. Особливості формування стратегічної позиції підприємства в конкурентному середовищі. 13. Позиціонування та його види (основні компоненти). 14. Бізнес імітація, її сутність, основні способи, причини бізнес-компромісів. 15. Поняття сумісності в контексті стратегії підприємства, три типи сумісності. 16. Застосування SWOT-аналізу в діагностиці протистояння підприємств-конкурентів на досліджуваному ринку. 17. Особливості PIMS-аналізу для визначення конкурентної стратегії підприємства на ринку. 18. Поняття конкурентоспроможності підприємства. 19. Фактори впливу на конкурентоспроможність підприємства. 20. Аналітична оцінка конкурентоспроможності підприємства на ринку. 21. Іміджмейкінг та PR його основні методи в контексті діагностики конкурентоспроможності підприємства. 22. Графічна оцінка конкурентоспроможності підприємства та її інтерпретація. 23. Поняття конкурентоспроможності продукції підприємства. 24. Фактори впливу на конкурентоспроможність продукції підприємства. 25. Методологічні засади оцінки конкурентоспроможності продукції. 26. Компенсаційна оцінка конкурентоспроможності продукції. 27. Некомпенсаційна оцінка конкурентоспроможності продукції. 28. Напрямки підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства. 29. Нормативно-правова основа оцінки ринкової вартості майна. 30. Основні поняття діагностики ринкової вартості майна. 31. Підготовчий етап до оцінки майна. 32. Порядок погодження та затвердження оцінки майна. 33. Оцінка розміру статутного фонду відкритого акціонерного товариства (ВАТ), що створюється в процесі приватизації. 34. Особливості оцінки цілісних майнових комплексів. 35. Основи управлінської діагностики на підприємстві. 36. Ефективна модель управління підприємством на засадах маркетингу. 37. Критерій Максімакса, критерій Вальда, критерій Гурвіца – практика їх використання та сутність. 38. Діагностика антикризового управління підприємством. 39. Сутність поняття «криза» її стадійний перебіг. 40. Сутність, зміст та складові елементи виробничого потенціалу підприємства. 41. Діагностика виробничої програми підприємства. 42. Ресурсне обґрунтування виробничо-господарської діяльності підприємства. 43. Обґрунтування виробничої програми виробничою потужністю. 44. Оцінка ефективності виробничого потенціалу підприємства. 45. Поняття фінансової діагностики підприємства, необхідність її здійснення. 46. Мета, завдання і методологічна основа фінансової діагностики. 47. Прийоми та методи фінансової діагностики. 48. Інформаційне забезпечення фінансової діагностики підприємства. 49. Сутність горизонтального аналізу. 50. Сутність вертикального аналізу та аналізу за допомогою коефіцієнтів. 51. Коротка змістовна характеристика та пояснення деяких фінансових показників щодо прогнозованих тенденцій їх змін. 52. Аналіз фінансових проблем діяльності підприємства. 53. Сутність основних причин низької ліквідності підприємства. 54. Місце і роль факторного аналізу у фінансовій діагностиці. 55. Основи фінансового планування і прогнозування діяльності підприємства. 56. Бюджетування та його основні завдання. 57. Основні технологічні принципи фінансового планування. 58. Безпека як економічна категорія. 59. Поняття економічної безпеки підприємства, її види та характеристика складових елементів. 60. Аналіз рівня економічної безпеки підприємства. 61. Роль економічної безпеки в управлінні ризиками на підприємстві. 62. Процедура управління ризиками на підприємстві. 63. Роль бізнес-розвідки в забезпеченні ефективної діяльності підприємства на ринку. 64. Передумови становлення корпоративної культури на підприємстві. 65. Аналіз факторів впливу на формування корпоративної культури. 66. Оцінка корпоративної культури підприємства. 67. Значення відмінностей національних культур в управлінні підприємством.
Читайте також:
|
||||||||
|