IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
Привабливість стратегічних зон господарювання підприємства визначається за формулою:
, де
G – оцінка перспективи розвитку в СЗГ;
R – оцінка перспективи рентабельності в СЗГ;
T– оцінка нестабільності бізнесу, здійснювана за допомогою схеми, яка показує вплив характеру змін світового ринку у часі на діяльність підприємства;
питомі коефіцієнти, які відбивають індивідуальний підхід підприємства до вибору ринкової стратегії господарювання, тобто
Основна тенденція розвитку ринку полягає в безперервному збільшенні його мінливості і нестабільності.
Найсуттєвішою характеристикою світового ринку, яка визначає характер менеджменту підприємств, є темп змін у зовнішньому середовищі в порівнянні з реакцією підприємства. Якщо на початку століття більшість підприємств за умов будь-яких змін мали час на обмірковування, розробку і реалізацію необхідних заходів як реакцію на зміни, то сьогодні основне завдання менеджменту полягає в тому, щоб передбачити будь-які зміни і підготувати заздалегідь реакцію підприємства.