1.2.1 Для перевезення гарячих окатишів та агломерату з температурою до 700 °С з місця їхнього виконання до прийомних бункерів доменних печей застосовується відкритий хопер моделі 20-471 вантажопідйомністю 65 т (рисунок 12).
Рисунок 12 - Вагон-хопер для перевезення гарячих окатишів і агломерату
Вагон-хопер має масу тари 23 т, об’єм кузова 42 м3. Довжина по кінцевих балках рами 10,78 м, габарит 1-ВМ. Кузов хопера має раму, дві бічні та дві торцеві стінки з кутом нахилу останніх 41° до горизонтальної площини, два бункери з розвантажувальними люками розмірами 3500 х 400 х 560 мм і хребтову балку із двох двотаврів № 45. Обшивка стінок кузова зроблені з набору знімних панелей гнутого профілю для забезпечення їхньої рухливості при температурних деформаціях і попередження жолоблення несучих елементів кузова. Кришки розвантажувального механізму приводяться в дію від пневматичного циліндра з дистанційним керуванням.
1.2.2Відкритий вагон-хопер моделі 22-4018 вантажопідйомністю 62 т (рисунок 13 (9) ) для перевезення сухого охолодженого коксу по магістральних коліях і коліях промислового транспорту має подовжену конструкцію кузова об’ємом 130 м3.
Кузов складається із двох бічних вертикально розташованих ферм, знімної обшивки з гофрованих листів і двох похилих під кутом 44° до горизонтальної поверхні торцевих стін з легкозйомною обшивкам із гладких металевих листів товщиною 8 мм.
Рисунок 13 - Відкритий вагон-хопер для перевезення коксу
Поздовжні й поперечні елементи рами вагона, розташовані в зоні контакту з перевезеним коксом, захищені металевими листами товщиною 8 мм. Дві пари бункерів з металевих листів товщиною 8 мм мають із зовнішньої сторони кузова люки із кришками рамної конструкції зі знімним металевим обшивкам. Привід відкривання та закривання кришок люків пневматичний з дистанційним керуванням за допомогою електропневматичної системи. Передбачена також можливість аварійного ручного керування.