![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Транспортна задача.
(методичні вказівки № 1358, стор. 34-46)
Серед задач лінійного програмування, до яких зводиться аналіз практичних моделей управління і планування, можна виділити ряд класів задач, системи обмежень яких мають певні структурні особливості. Серед спеціальних задач, на практиці частіше за інші зустрічається транспортна задача, різні її модифікації та узагальнення. Класична транспортна задача – задача про найдешевший план перевезення однорідного продукту чи взаємозамінних продуктів з пунктів виробництва в пункти споживання. Розглянемо транспортну задачу за критерієм вартості. Нехай на
то таку задачу називають транспортною задачею з правильним балансом (або закритою транспортною задачею). Якщо умова (13) порушується, її називають транспортною задачею з неправильним балансом (або відкритою транспортною задачею). Відкрита транспортна задача потребує введення умовного постачальника або споживача. Якщо Позначимо
Таблиця 3.
Із таблиці 3 видно, що кількості товару, перевезеного з першого, другого,…,
Звернемо увагу на те, що змінні та права частина рівнянь взяті з одного рядка матриці перевезень. Через це будемо називати ці рівняння горизонтальними рівняннями. Кількості товару, що ввозиться в перший, другий,…,
Змінні та права частина рівнянь взяті з одного стовпця матриці перевезень. Через це ми будемо називати їх вертикальними рівняннями. Загальна вартість усіх перевезень виражається формулою
Отже, математична модель цієї задачі має такий вигляд: треба знайти мінімальне значення функції
при умовах
Оскільки транспортна задача – це ЗЛП, її можна розв’язати симплекс-методом. Однак через просту будову системи обмежень симплекс-метод тут набагато спрощується.
Побудова початкових опорних планів.
Розглянемо на прикладі такі методи знаходження початкових опорних планів: північно-західного кута (діагональний метод) і метод найменшої вартості. Приклад 11.
Метод північно-західного кута.Цей метод полягає в тому, що заповнення таблиці починається з верхньої лівої клітинки. У першого постачальника є 65 одиниць вантажу, а першому споживачу треба тільки 45 одиниць. Тому у першу клітинку запишемо поставку
Заповнені клітинки називатимемо базисними, а закреслені – вільними. Базисні клітинки відповідають базисним невідомим, а вільні – вільним. Знову вибираємо верхню ліву клітинку у частині таблиці, що залишилась. У першого постачальника є ще 65–45=20 одиниць вантажу, а другому споживачу треба 60 одиниць вантажу. Тому у другу клітинку запишемо поставку
Заповнюємо наступну вільну верхню ліву клітинку. Запаси вантажу дорівнюють 80, а потреби лише 60–20=40, тому поставка дорівнює 40. Продовжуємо такий процес заповнення до останньої клітинки.
Зауваження. Кількість базисних клітинок завжди визначають як Отже, опорний план, знайдений за методом північно-західного кута має вигляд
Обчислимо вартість перевезення
Метод мінімальної вартостівідрізняється від методу північно-західного кута тільки послідовністю заповнення клітинок. Починають заповнювати ті клітинки таблиці, де вартість перевезення Найменша вартість у нашому прикладі дорівнює одиниці. Тому знаходимо перевезення від третього постачальника до першого споживача, воно дорівнює
Серед невикористаних клітинок обираємо клітинку з найменшею вартістю.
Серед клітинок, що залишились, обираємо клітинку з найменшою вартістю. Таких клітинок дві:
Наступна клітинка з поставкою
Серед двох останніх клітинок з однаковими вартостями
Отже, опорний план, знайдений за методом мінімальної вартості має вигляд
Обчислимо вартість перевезення
Отже, найближчий до оптимального плану початковий опорний план, який знайдено методом найменшоï вартості. Тому його рекомендується застосовувати на практиці. Метод північно-західного кута, як правило, застосовується при розв’язуванні задач на ЕОМ.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|