Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи встановлення норм праці

 

На практиці використовується два основні методи нормування: дослідницько-статистичний і аналітичний. За дослідницько-статистичного методу норми встановлюються в цілому на всю роботу без поелементного аналізу операцій. Дослідницький метод припускає визначення норми на основі особистого досвіду нормувальника, а статистичний – ґрунтується на встановленні норм за даними про фактичні витрати часу на аналогічну роботу у минулому. Досвідчено-статистичний метод не визнається науковим, оскільки норми розробляються без необхідного аналізу фактичних умов праці.

Нормування праці аналітичним методом здійснюється на основі опису нормованої операції за складовими її елементами і чинниками, що впливають на тривалість виконання кожного елементу (технологічного, організаційного, психофізіологічного, економічного і соціального), потім проектуються раціональний склад операцій і послідовність виконання її елементів. Після цього розраховуються витрати часу на кожен елемент і визначається науково обгрунтована норма часу на операцію в цілому.

Аналітичний метод нормування має два різновиди: аналітично-розрахунковий і аналітично-дослідницький. Вони розрізняються способом визначення витрат часу.

Аналітично-розрахунковий метод дозволяє визначити витрати часу на елемент або на операцію в цілому за науково обґрунтованими міжгалузевими, галузевими або місцевими нормативами.

За аналітично-дослідницького методу витрати часу на кожен елемент і операцію в цілому встановлюються на основі безпосередніх вимірювань цих витрат на робочих місцях (шляхом проведення фотографії робочого часу або хронометражу).

На практиці часто ці два методи використовуються одночасно, проте перевага віддається аналітично-розрахунковому методу, як менш трудомісткому.

Порядок зміни норм праці. Норми праці підлягають періодичному оновленню в міру зниження трудомісткості виготовлення продукції. Тому на підприємствах здійснюється систематична робота із встановлення прогресивних норм, що передбачає проведення атестації робочих місць; розробку і реалізацію плану технічного розвитку і вдосконалення організації виробництва. Атестованими признаються технічно обґрунтовані норми, відповідна досягнутому рівню техніка і технології, організації виробництва і праці. Неатестовані норми підлягають заміні новими нормами.

Підставою для зміни норм праці є також закінчення терміну дії тимчасових норм, які звичайно встановлюються на період освоєння нової продукції, нової техніки, технології, організації виробництва і праці. З метою зниження трудових витрат і вдосконалення діючих норм на підприємстві до початку року розробляється календарний план заміни і перегляду норм праці, який після узгодження з профспілковим комітетом і затвердження керівником підприємства включається до колективного договору.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  6. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  7. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  8. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  9. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  10. TEMA 13. МОТИВАЦІЯ РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
  11. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  12. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ




Переглядів: 1435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика і класифікація норм праці | Робочий час, його склад і структура

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.