МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ливникові втулки прес-форм для литва термопластів під тиском згідно ГОСТ 22077-76 (розміри в мм).Значення діаметра d2 центрального ливникового каналу на виході і максимально допустимої довжини L при різних кутах a конуса (розміри в мм).
При використанні підпружиненої ливникової втулки (рис. 30) кут a можна зменшити на 2-3о. Якщо основний ливник підводиться безпосередньо до виробу, то його більший діаметр d2 (з сторони виробу), для запобігання спотворень поверхні виробу, не повинен перевищувати максимально допустимої величини d2max,мм d £ d2max = Sв + 1.5, де Sв – товщина виробу у місці підводу ливника. В іншому випадку можливі два рішення. 1. Виконати канал, як показано на рис. 31. Така форма січення каналу запобігає або значно зменшує можливість утворення витяжок на виробі. 2. Збільшити час вприскування і по формулі (16) визначити новий діаметр ливникового каналу. Якщо ливник не підводиться безпосередньо до виробу і в результаті розрахунку діаметр центрального ливникового каналу буде занадто великим, то рекомендують, зберігаючи розрахункове січення каналу, виконати його у відповідності з рис. 32. Такі конструкції дозволяють зменшити ливника і забезпечити його додаткове охолодження. Для забезпечення гарантованого змикання форми торець ливникової втулки виконують у відповідності з рис. 28 (виконання 2) довжиною L1 = L – (0.2 ...0.3)мм.
Приклад. Розрахувати діаметр центрального ливникового каналу. Маса відливки m 1200г; матеріал – полістирол ударно міцний; час вприскування t = 2с; ливникова система із розвідними каналами; товщина виробу Sв 2.5мм. Рішення. Об’єм відливки V= m/r = 1200/ 1.07 = 1121см3, де r = 1.07г/см3 – густина ударно міцного полістиролу. Розрахунковий діаметр центрального ливникового каналу {див. формулу (16), де n = 550 см/с – див. стор. 2} dр = 0.2Ö(1121/(3.14*550*2) » 12мм. По табл. 24 d2 = 17.2мм; по співвідношенню (17) d2max = 2.5 1.5 = 3.5мм. Отримано d2 > d2max. Так як центральний ливник не примикає до виробу, зупинимось на цьому варіанті і приймаємо d1 = dр = 12мм, d2 = 17.2мм. Конструкцію виконуємо у відповідності з рис. 32. Для одно гніздової форми , ливникову втулку необхідно виконати у відповідності з рис. 31.
Розвідні канали є частиною ливникової системи. К всіх випадках необхідно зменшувати довжину розвідних каналів, так як збільшення їх довжини приводить до збільшення розходу матеріалу, втрати тиску формування. Форми січення розвідних каналів і рекомендації по їх використанню приведені у табл. 26. Поверхню розвідних каналів для більшості перероблюваних полімерних матеріалів не полірують. Для переробки таких матеріалів , як ПВХ, полікарбонат, Поліметилметакрилат, поверхню розвідних каналів слід полірувати і хромувати. При заповнені каналів розплавом полімеру прилягаючі біля стінок шари матеріалу інтенсивно охолоджуються і твердіють, зменшуючи ефективне січення каналу. В зв’язку з цим січення каналів рідко буває меншим ніж 7мм2 (Æ 3мм). В той же час площа поперечного січення каналу не повинна бути занадто великою, щоб не змінювалась тривалість циклу литва, що можливо при литві тонкостінних виробів. По тій причині не бажано виготовляти канали з січенням більшим від 80мм2 (Æ 10мм ). В загальному випадку діаметр d каналу круглого січення або еквівалентний діаметр dе каналу круглого січення можна визначити по діаграмі (рис. 33) в залежності від маси виробу і довжини L шляху течіння матеріалу у розвідному каналі. Для не пластифікованого полівінілхлориду, полікарбонату, полі метилметакрилату розрахункову площу січення каналу необхідно збільшити на 25%. Визначені із діаграми розміри відносяться до каналів які розміщені перед впускним каналом. Розміри решти каналів можна визначити за формулою d = d1 ( l/l1)a(N1/N)b, де d і l – діаметр і довжина каналу, см; d1 і l1 – діаметр і довжина каналу , що знаходиться перед впускним, см; N і N1 – число каналів діаметром відповідно d і d1; a, b - коефіцієнти, які залежать від властивостей матеріалу. Нижче вказані значення коефіцієнтів a,і b.
Розміри каналів не круглого січення ( див. табл. 26) находять із визначеного значення dе (див. рис.33); Варіант 3 h = 0.5dеÖ{p(1 + k) /k2}, де k = b/h при k = 1 h = 0.92dе; Варіант 4 h = 0/5 deÖ{p(1 + sina + + kcosa)/[(k + tga)2 cosa] при a = 10о і k = 1 h= 0.85dе; Варіант 5 h = dеÖ{4p(k + 1/cosa)/(2k + tga)2}; при a = 10о і k = 0.84 (умова вписаного кола) h» 0.95dе; Варіант 6 при a = 10о і h = dвп h= 0.94dе; Для варіантів 5 і6 без великої помилки можна прийняти dвп = dе. Як вказано вище, розплав при заповнені каналу охолоджується. Попадання у формуюче гніздо переднього фронту розплаву може приводити до утворення дефектів на поверхні виробів (муар, сліди течіння). Для зменшення цих явищ розвідний канал перед поворотом слід забезпечити спеціальним збірником охолодженого розплаву, тобто видовжувати канали на величину b {рис.34; b1 = (1.0 ...1.5)d1; b = (1.0 ... 1.5)d}. Необхідно добиватись такого розміщення розвідних каналів, які б забезпечували ідентичні умови заповнення формуючих гнізд розплавом полімеру. Найпростіше таку задачу вирішити тоді коли шляхи течіння матеріалу до всіх формуючих гнізд рис. 35 є однаковими. На рис. 36приведені приклади не рекомендованого розміщення ливникових каналів (незважаючи на одинакові умови заповнення гнізд, збільшується довжина каналів і розхід матеріалу). Якщо не вдається однаково розмістити канали (геометрія виробу, умови охолодження, особливості конструкції форми і ін.) то приймають , так звані рядні ливникові канали рис.37. Їх недолік – різні умови заповнення гнізд. На практиці цей недолік компенсують корекцією розмірів впускних каналів (див далі). Однак така корекція не забезпечує ідентичності умов заповнення, тому такого типу канали не рекомендується використовувати у відповідальних випадках. Важливим елементом ливникової системи є перехід від розвідного каналу до впускного. Конструкція переходів і рекомендації по їх використанню приведені в таблиці 27. Перехід не рекомендують виконувати конічним, так як він збільшує втрати тиску. Найкращі форми переходу (варіанти 3,4) забезпечують найбільш тривалий час зберігання вихідного січення впуску і, відповідно, найкращі умови заповнення і підживлення.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|