Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Випишіть особисто невільні категорії населення, що існували в Київській Русі згідно з «Руською правдою».

Випишіть київського князя, який найвдаліше вів війни з візантійською імперією й уклав найсприятливіші для Київської Русі мирні угоди з візантійським імператором.

Випишіть східно-словянські землі, що увійшли до складу Київської Русі за часів правління Володимира Святославовича, зазначте роки правління князя.

Випишіть східно-словянські племена, що не мешкали на території сучасної України?

Випишіть із держ. утворень східних словян ті, що рохзташовувалися на території сучасної України. Звідки відомо про їх існування, коли вони існували, які мали політичні центри і які східно-словянські племена до них входили?

Виберіть серед нижче наведених назв племен ті, на базі яких були утворені східно-слов’янські племена. Зазначте, коли і за яких обставин утворилися східно-словянські племена.

Венеди, анти, дуліби. Східнослов'янські племена утворилися у V ст. н.е. внаслідок Великого переселення народів та диференціації слов’янства на 3 гілки: словенів, склавинів, антів.

 

Спираючись на повідомлення арабських авторів Алі Стахрі, Ібн Хаукаля та Ал Масуді, дослідники доводять, що в середині – на початку другої половини IX століття в Східній Європі існувало три об’єднання східнослов’янських племен: з них на території сучасної України - Куявія, Артанія (Арсанія). Ці об’єднання локалізувались, відповідно, в Середньому Подніпров’ї, та в Надазов’ї. Куявія – це і є держава Аскольда. До її складу входили землі полян, древлян, дреговичів і південно-західної частини сіверян (разом із Черніговом). Русь спочатку керувалася трьома центрами: на території України - Куявія (Київська земля), та Артанія — Надазовська (пізніше Тмутараканська) Русь. Вчені визначили, що у склад Артанії входили слов'янські об'єднання сіверян, радимичей та в'ятичей, займавших територію від Дніпра (Десни) до Волги.

 

Кривичи, в'ятичі, полочани, ільменські словени, радимичі, дреговичі.

Володимир Святославович (князював у 980 – 1015 рр.) приєднав землі білих хорватів, землю в’ятичів, радимичів.

Олег (князював у 882-912 рр.) здійснив два переможних походи на Константинополь у 907 р. та 911 р. Русько-візантійський договір 911 р. мав 15 статей і передбачав сплату Візантією значної контрибуції (48 тис. гривень золотом), безмитну торгівлю, надання пільгових умов руським купцям у Константинополі та ін.

 

Холопи, закупи, ізгої, рядовичі. Феодально-залежним населенням у К. Р. були рядовичі, закупи та ізгої. Холопи перебували на становищі рабів. Закуп - це людина, яка попала в боргову кабалу і зобов'язана своєю працею у господарстві хазяїна повернути одержану у нього "купу". Закуп повинен виконувати сільські роботи. Він мав доглядати хазяйську худобу. Феодал наділяв закупа земельною ділянкою, а також сільськогосподарським знаряддям і робочою худобою. Близькими за своїм становищем до закупів були рядовичі - селяни, що працювали на феодала за договором ("рядом"). Всі рядовичі і закупи одночасно з економічною залежністю попадали і в юридичну залежність до землевласника. Якщо боржник ухилявся від сплати боргу, то він міг стати рабом. В сільській общині була категорія населення, яка мала назву ізгої. Ізгой — це людина "зжита", вибита зі звичайної колії, позбавлена свого попереднього стану. Значний контингент феодально залежних ізгоїв формувався за рахунок холопів, які викупилися на волю. Закон регламентував різні джерела холопства. "Руська Правда" передбачала наступні випадки: самопродаж у рабство (однієї людини або всієї родини), народження від раба, одруження на рабі, "ключництво", тобто надходження в служіння до пана, але без застереження про збереження статусу вільної людини. Джерелами холопства були також: здійснення злочину (таке покарання, як "потік і розгарбування", передбачало видачу злочинця "головою", перетворення в холопа), втеча закупа від пана, злісне банкрутство.


Читайте також:

  1. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  7. Активність особистості та самоуправління
  8. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  9. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  10. Аномалії особистого розвитку підлітків
  11. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності
  12. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.




Переглядів: 954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯДЛЯ ЕКЗАМЕНУ | Випишіть держави, що у ХІУ ст. вели боротьбу за спадщину королів із династії Романовичів. Зазначте, на які землі претендували нижче згадані держави і на якій підставі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.