Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми надання правової допомоги структурним підрозділам підприємства

З метою забезпечення законності на підприємстві юридична служба зобов’язана використовувати наступні форми надання правової допомоги:

- здійснення контролю за законністю проектів правових актів;

- перевірка виданих правових актів;

- прийняття участі у підготовці проектів правових актів.

За загальним правилом керівник підприємства, установи, організації не повинен видавати правовий акт, якщо він не пройшов юридичну експертизу на предмет відповідності цього акта вимогам законодавства. Але на практиці можуть виникнути випадки, коли юрисконсульт відсутній на робочому місці, а правовий акт потрібно терміново видати. Причини відсутності юрисконсульта законодавством не встановлюються, але до них належить віднести:

- тимчасову непрацездатність юрисконсульта;

- перебування юрисконсульта у відрядженні;

- перебування юрисконсульта у відпустці та інші.

У вищеназваних випадках юридична служба також має здійснити юридичну експертизу виданих правових актів. На відміну від перевірки документа на стадії видання його видання, яка має бути суцільною, перевірка виданого правового акту може бути декількох видів:

- суцільна – перевіряються всі правові акти, які були видані за період відсутності юрисконсульта;

- вибіркова – перевіряються видані правові акти вибірково, тобто без будь-якої системи, тільки за вибором юрисконсульта. Вона проводяться тоді, коли за період відсутності юрисконсульта було видано досить значну кількість правових актів і юридична служба не може перевірити їх всі.

В разі виявлення порушень законодавства у виданому правовому акті юрисконсульт, як і на стадії підготовки проекту правового акту, повинен в письмовій формі повідомити керівника підприємства про виявлені недоліки. В разі необхідності має вказати керівнику про настання негативних наслідків в результаті видання неправомірного правового акту, а також порадити, як можна виявлені недоліки усунути. Керівник має вжити заходів до усунення виявлених недоліків. З точки зору практики можна назвати декілька способів усунення виявлених недоліків у правовому акті. Але законним способом є видання нового правового акту такої ж юридичної сили, як і попередній, який би змінював або доповнював неправомірно виданий акт.

Однією із форм надання правової допомоги юридичною службою підприємства є діяльність по підготовці проектів правових актів. Потрібно зауважити, що визначення підрозділу, який готує той чи інший правовий акт залежить від змісту самого правового акту. Практика показує, що підготовка проектів правових актів може здійснюватися в централізованому та децентралізованому порядку.

Централізований порядок полягає у тому, що роботу із підготовки проектів правових актів здійснює юридична служба, а інші структурні підрозділи надають їй необхідну інформацію, відповідні консультації.

Децентралізований порядок полягає у тому, що основну роботу по підготовці проектів правових актів здійснюють структурні підрозділи, а юридична служба виступає консультантом з правових питань, а також перевіряє підготовлені проекти правових актів.

Крім того, що юридична служба контролює відповідність правових актів діючому законодавству, вона ще й сама готує проекти правових актів даного підприємства, або приймає активну участь в підготовці таких актів, коли нею займаються інші підрозділи .

До правових актів у підготовці яких бере участь юридична служба відносяться: договори; правила внутрішнього трудового розпорядку; положення, інструкції; установчі документи.

Приймаючи участь у розробці документів юридична служба зобов'язана насамперед забезпечити законність і правову структуру даного документа.

Але перш за все юридична служба має визначити:

- чи компетентний орган видавати правовий акт по конкретному питанню;

- чи потрібно взагалі видавати цей правовий акт. Якщо потрібно, то перш за все юридична служба зобов'язана ознайомитися з правовими актами з цього питання, які видавалися раніше.

Юридична служба готуючи правовий акт зобов'язана забезпечити погодження цього проекту правового акту з необхідними структурними підрозділами. Юридична служба звертає увагу на те, щоб даний документ відповідав вимогам законодавства, практики та правової культури. Будь-який правовий акт має бути присвячений одномуконкретному питанню, або декільком пов'язаним між собою.

Юридична служба зобов'язана проаналізувати всі правові норми, які регулюють конкретне питання, щоб усунути всі можливі помилки, що були допущені раніше.

Беручи участь у розробці правових документів, юридична служба звертає увагу розробників на чітке формулювання завдань, які стоять перед структурними підрозділами або посадовими особами, об'єму, характеру робіт, способів відповідальності за ті чи інші упущення, що дає можливість спитати за конкретні дії, та тим самим сприяє організованості і дисципліні на підприємстві.

У необхідних випадках юридичній службі слід за власною ініціативою вносити керівництву підприємства пропозиції щодо розробки рішень, наказів, посадових інструкцій, положень, інших правових актів, які направлені на зміцнення трудової дисципліни.

На кожному підприємстві для забезпечення законності необхідно мати зразки правових актів, що є правовою базою для організації роботи і полегшує контроль за виконанням цих документів посадовими особами.

При підготовці правового акту потрібно скласти структуру проекту.

Проект документа має бути побудований так, щоб порядок викладення приписів в ньому давав логічне розкриття питання якого стосується даний документ. Проект може складатися з окремих структурних частин кожна з яких має свою назву, розділи, глави. Також в свою чергу ці структурні частини діляться на пункти або статті.

Також в проектах правових актів дозволяється робити посилання на інші пункти цього акту, але ними не потрібно зловживати, а застосовувати тільки в тих випадках, коли це допомагає краще зрозуміти цей акт.

Обов'язково в правовому акті має бути вказано коло тих суб'єктів яким цей акт адресується. Також дозволено робити посилання на статі нормативних актів, але в такому випадку обов'язково потрібно вказувати на вид акту, орган який видав акт, дата видання, номер, точна назва джерела публікування. Також в правовому акті дозволяється застосовувати загальновідомі скорочення.

Отже, юридична служба крім того що стежить за законністю, вона ще й разом з іншими структурними підрозділами готує проекти правових актів.

При підготовці проектів правових актів, що ведеться всіма структурними підрозділами підприємства, юридична служба виконує контролюючу функцію. Перевіряє відповідність проектів правових актів діючому законодавству. Визначає чи даний структурний підрозділ має право видавати такий документ. І також радить керівнику, відділу кадрів, керівником структурних підрозділів, які документи насамперед потрібно прийняти для забезпечення стабільної діяльності підприємства.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  5. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. V розділ. Товарна політика підприємства
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. XIV. Надання рекомендацій для зарахування
  11. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  12. А) Заробітна плата її форми та системи.




Переглядів: 2097

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст правової роботи щодо забезпечення законності | Діяльність юридичної служби щодо перевірки відповідності проектів локальних правових актів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.