Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Чинники ризику прямої дії

Одним з зовнішніх чинників ризику, що належить до чинників прямого впливу, є законодавство, яке регулює діяльність підприємств. Вплив цього чинника на рівень ризику суперечливий. З одного боку, законодавство допомагає впорядкувати діяльність підприємств, тому, що в ринковій економіці взаємодія між покупцями регламентується численними правовими обмеженнями. Кожне підприємство має правовий статус, що визначає, як вести справи і які податки необхідно сплачувати. Підприємство у своїй діяльності керується актами й нормами, що регулюють податкові фінансові відношення. Але в даний час в Україні законодавство характеризується великою рухливістю, що часто виявляється у формі несподіваних змін умов господарювання. А це в свою чергу, створює несприятливе для функціонування підприємства середовище, збільшуючи тим самим рівень ризику. Особливо великий вплив цього чинника в Україні, де практично до кожного нового закону або до постанови додається цілий ряд уточнень, змін, що багаторазово збільшує рівень ризику для підприємства.

У даних умовах від органів державного керівництва можна очікувати будь-якого ступеня правової непевності. Таким чином, законодавство в Україні є одним із найважливіших факторів ризику.

Податкова систем, як фактор ризику, також має велике значення. Економічна практика свідчить про те, що вилучення в платника податків понад 30% його прибутку – це той рубіж, за яким починається процес скорочення інвестицій в економіку. Якщо ж податки позбавляють 40-50% прибутку – це веде до практичної ліквідації стимулів для підприємницької ініціативи і розширення виробництва. До того ж розвинені країні мають достатній мотиваційний механізм оподаткування, використовують диференційний підхід і систему пільг.

Загальна сума податків в Україні за різноманітними оцінками складає 70-90% прибутків підприємства, у результаті така ситуація призводить до падіння виробництва, спостерігається повна відсутність інтересу підприємців не тільки до його розширення, але й узагалі до того, щоб ним займатися. Наслідком цієї ситуації є небувале зростання рівня приховування доходів від податків. Трансформація економіки України вимагає реформ податкової системи.

Наступний чинник, що значно впливає на рівень ризику – це взаємовідносини з партнерами, що господарюють. Посилювати рівень ризику в цьому випадку можуть порушення договірних зобов’язань, з одного боку, постачальниками, з іншого – покупцями. Значну роль у цьому відіграє така причина як платоспроможність партнера, яку неможливо спрогнозувати.

Не менш важливим чинником ризику є конкуренція. Конкуренція як суперництво між товаровиробниками є природним станом ринкових відносин. Законодавством не допускається несумлінна конкуренція через поширення помилкових відомостей, які можуть заподіяти шкоду іншому товаровиробникові, зашкодити його діловій репутації. Не допускається введення споживача в оману стосовно характеру, засобів і місця виготовлення, самовільне використання фірмового найменування або маркірування. Не припускається штучне зниження ціни з метою витиснення конкурента і монопольних позицій на ринку, тобто проведення демпінгової політики.

Отже конкуренція змушує поліпшувати якість продукції, розширювати асортимент, знижувати витрати виробництва. Вона головний чинник сприйнятливості підприємств до технічних новинок, тому що сприяє перетворенню ринкових відносин у систему економічного примусу до високоефективної роботи.

У той же час конкуренція – це своєрідний конкурс підприємств, у ході якого перемагають сильніші. Ризик і конкуренція – це дві категорії, що нерозривно пов’язані між собою. Ризик включає підприємство в систему відношень природного відбору через гостру конкурентну боротьбу. З іншого боку, конкуренція, яка посилюється змушує підприємство шукати нові ринкові ніші, виходити з своєю продукцією на нові ринки збуту, що посилює рівень ризику.. Тому конкуренція належить до основних чинників, котрі впливають на рівень ризику.

У підприємницькій практиці мають місце методи несумлінної конкуренції, які нажаль використовуються в Україні, наприклад: підкуп співробітників конкуруючих підприємств; продаж продукції за цінами, нижчими від ринкових із метою підриву позицій конкурента; таємна змова на торгах; економічне та промислове шпигунство; поширення помилкової інформації; фізичне знищення конкурента.

Слід зазначити, що саме несумлінна конкуренція посилює рівень ризику. Так само і використання конкурентами підприємства несумлінної, недостовірної і неетичної реклами може призвести до втрат прибутку, але з іншого доку використання такої реклами самими підприємствами призводить до виникнення ризику кримінальної відповідальності. Це у свою чергу, загрожує втратою прибутку й іміджу підприємства.

Корупція і рекет безпосередньо впливаються на діяльність підприємства і посилюють рівень ризику. Вплив цього чинника безпосередньо пов’язаний із попередніми. Існуюче законодавство разом з економічною нестабільністю є основними чинниками зростання злочинності в усіх сферах нашого життя й у першу чергу в економічній.

Законодавство не дає можливості притягти до кримінальної відповідальності вищих посадових осіб держави, бізнесменів, що перекачують за кордон сотні мільйонів доларів за рахунок закордонних банків.

Затяжний транзитний стан суспільства і пов’язана з ним атмосфера невизначеності, непевності – сприятливий грунт для злочинності і корупції, які в свою чергу, значно підвищують рівень ризику в діяльності підприємств.

Криміналітет успішно використовує таку ситуацію для проникнення в органи державної влади, здобуття депутатських мандатів, забезпечення прикриття у вигляді політичних формувань. Корупція, свавілля чиновників заважають вкладенню іноземних інвестицій у розвиток українських підприємств. Іноземні інвестори скаржаться на відомчий диктат, самочинні дії міністерств та служб, тому бояться вкладати гроші у розвиток українського підприємництва. Це призводить до того, що українські керівники вимушені брати кредити в українських банках і сплачувати за них значно вищі проценти. Як наслідок – зменшення прибутку та посилення рівня ризику. До того ж існує високий ризик зустрітися з організованою злочинністю.


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Адреноміметичні засоби непрямої дії.
  3. Адреноміметичні засоби прямої дії.
  4. Аналiз ризику методами iмiтацiйного моделювання
  5. Аналіз втрат від маркетингового ризику
  6. Аналіз ефективності реальних інвестиційних проектів в умовах ризику
  7. Аналіз кредитного ризику банку
  8. Аналіз невизначеності і ризику
  9. Аналіз ризику в життєдіяльності людини.
  10. Аналіз ризику виникнення небезпеки
  11. Аналіз ризику можливих збитків
  12. Аналіз ризику через моделювання.




Переглядів: 681

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ 1. Підприємство і фактор ризику | Чинники ризику непрямої дії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.