Розділ 1. ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІКИ : РОБОЧИЙ ЗОШИТ-КОНСПЕКТ ЯК ЗАСІБ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
ЗМІСТОВА СТРУКТУРА ЗАГАЛЬНИХ ОСНОВ ПЕДАГОГІКИ
Галузь знань 0101 «Педагогічна освіта»
Напрям підготовки 5.01010201 «Початкова освіта»
Форма навчання: денна та заочна
№
з/п
Теми розділу
Зміст
1.
Предмет педагогіки. Її виникнення та становлення
Виникнення і розвиток педагогіки як науки. Її предмет і завдання. Етапи становлення педагогіки. Походження виховання. Виникнення перших шкіл. Давні системи виховання. Роль педагогів-класиків у розвитку педагогіки як науки, її предмета.
2.
Основні педагогічні поняття. Педагогіка та інші науки
Основні педагогічні поняття: виховання, навчання, освіта, самоосвіта, самовиховання. Система педагогічних наук. Поняття про педагогіку народознавства, народну педагогіку, її складові. Педагогіка та інші науки.
3.
Методи науково-педагогічних досліджень
Поняття про метод, прийом, метод науково-педагогічного дослідження. Класифікація методів науково-педагогічного дослідження, їх характеристика: методи роботи з літературними джерелами, емпіричні, математичні та статистичні методи. Роль метод науково-педагогічного дослідження у роботі вчителя початкової школи.
Розробка та використання зошита-конспекту з дисципліни є сучасною технологією навчання та фахової підготовки студентів у вищій школі. Структура робочого зошита-конспекту із загальних основ педагогіки відповідає змісту та послідовності вивчення навчальної дисципліни «Педагогіка» (розділ «Загальні основи педагогіки»), що сприяє ефективності роботи студентів у процесі навчальних занять, підготовці до них та самостійній роботі студентів з курсу.