Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Окремі методичні рекомендації студентам

«Як готуватись до семінарських і практичних занять?»

Семінарське заняття– одна з форм навчального заняття з основних тем навчальної програми, яке проводиться у формі обговорення (дискусії) попередньо визначеної теми, до якої студенти готують тези виступів на підставі індивідуально виконаного завдання; є ефективною формою закріплення теоретичних знань, отриманих на лекціях і під час самостійної роботи з навчальною і науково-педагогічною літературою.

Головна мета семінарських занять– сприяти поглибленому засвоєнню актуальних, важливих теоретичних питань з педагогіки, спонукати студентів до колективного творчого обговорення, оволодіти науково-педагогічними методами дослідження (теоретичними, емпіричними та ін.), активізувати до самостійного вивчення науково-педагогічної та методичної літератури, формувати навички самоосвіти.

& При підготовці до семінарського заняття:

ü уважно прочитайте питання до семінарського заняття,

ü визначте, яка література у Вас є, яку необхідно підібрати в бібліотеці, не відкладайте пошук літератури та підготовку на останній день,

ü прочитайте матеріали підручника, перегляньте матеріали хрестоматії з педагогіки, зробіть необхідні записи,

ü нумеруйте пунктом плану виписки, зроблені на аркушах або картках,

ü виписуйте прізвище автора, його ініціали, назву роботи, місце і рік видання, том, номери сторінок, з яких беруться цитати,

ü в процесі вивчення літератури знайдіть в словниках незнайомі слова і поняття, випишіть визначення понять,

ü переглядаючи періодичну пресу, зробіть виписки з теми семінару,

ü перевірте свою підготовку з кожного питання плану,

ü підготуйте власне унаочнення, супровід до відповідей на питання,

ü відзначте на полях конспекту і виписок всі ускладнення, спірні питання, щоб їх вирішити на семінарському занятті.

Практичне заняття – одна з форм навчального заняття, яке передбачає організацію детального розгляду студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни та формування вмінь і навичок їх практичного застосування шляхом виконання відповідно сформульованих завдань.

Головна мета практичного заняття – розглянути окремі теоретичні положення з педагогіки та сформували навички і вміння їх практичного застосування на основі індивідуального виконання завдань.

& При підготовці до практичного заняття:

ü уважно прочитайте питання до практичного заняття,

ü добре вивчіть теоретичний матеріал,

ü уважно прочитайте рекомендації до проведення конкретної практичної роботи (виконання педагогічних задач, завдань, розв’язання педагогічних ситуацій тощо);

ü складіть план виконання практичної роботи;

ü виконайте завдання практичної роботи;

ü підготуйте необхідний інформаційний та ілюстративний матеріал;

ü продумайте час і форму відповіді;

ü зробіть висновки;

ü захистіть виконану практичну роботу на занятті (в усній або письмовій формі).

& При підготовці до виступу на семінарському практичному занятті або семінарі:

ü уважно прочитайте конспект, допоміжну інформацію з теми, питання;

ü виділіть основні теоретичні положення, провідні ідеї, відберіть до них відповідні дані і факти;

ü намітьте логічну послідовність викладу основних теоретичних положень, провідних ідей, відповідних даних, фактів;

ü чітко визначте при доказі тієї чи іншої ідеї тези й аргументи, встановіть смислову зв’язок між ними;

ü продумуючи відповідь, визначте спосіб викладу, користуйтеся аналогіями, вмійте провести паралель, порівняти події, факти, використати досвід;

ü підготуйтеся до відповідей на запитання та захисту висловлених ідей;

ü виступайте стисло, чітко, зв’язано, цікаво, у відведений час,закінчите свою відповідь короткими узагальненнями, висновками

ü проаналізуйте ефективність своєї роботи, результати виступу.

& При конспектуванні наукової психолого-педагогічної літератури:

ü зробіть в зошиті великі поля для заміток;

ü перш ніж конспектувати матеріали джерела, напишіть прізвище автора та його ініціали, повну назву роботи, місце та рік видання, сторінки, якщо джерело – стаття з журналу або збірника, то спочатку випишіть прізвище та ініціали автора, назва статті, а потім вихідні дані видання;

ü прочитайте і подумайте над усім текстом в цілому або над великим закінченим уривком (параграфом, главою),

ü виділіть вузлові питання, продумайте головні положення вивченого джерела, сформулюйте їх своїми словами і запишіть у зошит;

ü підтвердіть окремі положення цитатами (цитата виписується без спотворень, позначається лапками, в квадратних дужках вказуються сторінки),

ü використовуйте різні прийоми виділення тексту: підкресліть головну думку, ключове слово,на полях проставте умовні позначки,якщо щось незрозуміло – знаки ! або?, +, – ін.;знаки: ! або?, +, – ін.;

ü зробіть окремі узагальнення, висновки.

& При самостійному вивченні теми:

ü візьміть завдання для самостійної роботи студентів з теми, самоконтролю та питання для перевірки знань;

ü визначте, що Ви знаєте, вмієте, на якому рівні;

ü використайте основну та додаткову літературу з досліджуваної теми,

зробіть опорний конспект джерел;

ü випишіть в термінологічний словничок основні поняття і категорії з досліджуваної теми, вивчіть їх;

ü запишіть питання, які у Вас виникли під час читання і аналізу основної та додаткової літератури. Обов’язково поставте їх на семінарському або практичному занятті з досліджуваної теми;

ü виконайте завдання для самостійної позааудиторної роботи студентів;

ü перевірте свої знання, спираючись на контрольні запитання / завдання;

ü виконайте та проаналізуйте результати роботи з тестами з теми;

ü у випадку низької ефективності роботи поверніться до вивчення літератури, інших джерел, знайдіть в них відповіді на запитання. Постарайтеся ще раз перевірити свої знання та вміння з контрольних питань, завдань;

ü переконайтеся, що Ви за результатами вивчення теми засвоїли необхідні знання та набули вміння і навички;

ü перегляньте творчі, пошукові, дослідні завдання з теми;

ü застосуйте отримані на аудиторних заняттях і придбані в процесі самостійної позааудиторної роботи знання в нестандартній ситуації, розкрийте свою життєву позицію, виконуючи творчі завдання;

ü запропонуйте інформаційний, ілюстративний, демонстративний матеріал.

& Види записів, використання яких допоможе їм приймати участь у обговоренні конкретних проблем:

ü виписки, цитати – дослівні, точні записи конкретного тексту з посиланням на джерело інформації та його автора;

ü план виступу – сукупність чітко сформульованих, послідовно викладених думок, які відбивають основний зміст прочитаного;

ü тези – основні положення тексту без додаткових пояснень;

ü конспект – короткий послідовний виклад інформації з першоджерела;

ü спеціальні картки – аркуші твердого паперу невеликого формату для накопичення інформації, для оперативного використання студентами.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  5. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  6. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  7. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  8. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання
  9. Види злочинів. Відповідальність за окремі злочини
  10. Виконання індивідуальних (обов’язкових і вибіркових) завдань студентами денної і вечірньої форми навчання
  11. Відповідальність за окремі види злочинів.
  12. Відповідальність за окремі види злочинів.




Переглядів: 434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Додаток Б

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.