Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Педагогічні ситуації

1.Проаналізувати ситуацію на уроці. Обґрунтувати доцільність ходу та способів дій учнів. Зробити висновки.

Ситуація: Третьокласники активні: кожен прагне помітити помилку товариша і виправити її. У своїй ретельності дехто навіть починає фантазувати: бачити помилку там, де її й не було зовсім. Одна з дівчаток прискіпливо стежить за Ірою, яка читає біля дошки, і наполегливо махає рукою, бажаючи виправити помилку. Її не турбує, щоб Іра краще читала, - є лише бажання заявити про себе, продемонструвати, що вона може краще, ніж Іра, і заслужити похвалу вчительки.

2.Охарактеризувати поведінку вчителя. Запропонувати свій підхід до взаємодії вчителя і учня на уроці.

Ситуація: Після уроку фізкультури в третьому класі Михайло Григорович поскаржився на поведінку Олексія. Його настрій передався Вам. Ви заходите на свій урок до класу і, не побачивши на парті Олексія зошита і ручки, починаєте й собі вичитувати учня. Раптом згадуєте, що у нього сьогодні день народження, і...

3.Визначити особливості роботи учнів у запропонованій ситуації. Яке значення має гра в початковій школі. Запропонувати способи залучення учня до гри. Обґрунтувати свій вибір.

Ситуація: Йде пізнавальна гра. Всі другокласники із задоволенням приймають в ній участь, крім одного учня...

4.Визначити причини поведінки учня з врахуванням вікових особливостей шестирічок. Які можливі дії вчителя (бажані та небажані). Спрогнозувати їх результати.

Ситуація: Першокласник прийшов у школу задовго до дзвінка в нових красивих черевиках. Але ніхто не звертав на них уваги. Тоді, знявши один, він поставив його на парту. Помітивши Андрійків черевик на парті, Ви...

5.Проаналізувати зв’язок навчанні і виховання. Визначити, які були б Ваші дії. Обґрунтувати шляхи впливу вчителя.

Ситуація: Четвертокласник погано вчиться і вкотре не виконав домашнього завдання. Вчителька докоряє йому: «Сашко, як ти допускаєш, щоб тобі весь час ставили низькі оцінки?» Хлопець відповідає: «Я стану великим футболістом і гратиму в зарубіжних клубах. Мені платитимуть великі гроші і без вашої освіти!».

6.Проаналізувати ситуацію. на уроці. Запропонувати хід та способи дій вчителя. Обґрунтувати свій вибір.

Ситуація: До першого в житті самостійного уроку практикантка готується серйозно. Йде у клас і планує гарно провести урок, здивувати учнів цікавими фактами. Зразу після дзвінка відчиняє двері 4-Б кл. і бачить нікого немає. Не вірить своїм, очам. Бачить: учні тихенько сидять... під партами.

7.Охарактеризувати дії вчителів. Порівняти їх підходи до ситуації на уроці. Запропонувати свій варіант.

Ситуація: У двох класах учні не витерли дошку за перерву.

Перший учитель, прийшовши на урок, вилаяв учнів, наказав черговому витерти дошку і наголосив, що подібне неприпустиме.

Другий спокійно і ретельно витер дошку й сказав: «Якщо вам важко це робити, попередьте мене заздалегідь, я буду приходити раніше і готувати дошку, щоб ми не витрачали даремно робочий час».

8.Визначити особливості діяльності вчителя початкової школи. Продовжити ситуацію. Обґрунтувати різні підходи до розв’язання ситуації.

Ситуація: 3-й клас завжди був організований та дисциплінований. У Вас, студента-практиканта, не виникало особливих проблем. Одного разу Ви побачили на дошці карикатуру на себе і на мить розгубились. Однак, негайно взявши себе в руки, Ви...

9.Проаналізувати ситуацію поведінки учнів із врахуванням вікових особливостей молодших школярів і запропонувати можливі способи поведінки вчителя.

Ситуація: Діти 2-Б класу плідно та тривало працювали на уроці. Раптом за вікном один з учнів помітив білочку й голосно про це повідомив. Всі діти кинулись до вікна й почали жваво обговорювати тваринку…

10.Визначити єдність навчання та виховання. Запропонувати подальші дії. Дати рекомендації вчителю.

Ситуація: Ученицю початкових класів Маринку запитали, чи є у неї друзі. Вона відповіла, що вони живуть далеко.

- А в класі є хороші дівчатка ?

- Так, у нас є відмінниця.

11.Визначити ефективність організації екскурсії. Запропонувати способи розв’язання проблеми. Дати рекомендації вчителю.

Ситуація: Учителька 4-го класу зайшла до класу і сказала, що занять не буде, оскільки всім класом підемо на екскурсію. Для цього необхідно швиденько віднести книги додому і зібратися біля школи. Олександр К. вистрибнув у вікно. (Адже треба швидко). Учителька повернула хлопчика і довго, терпляче пояснювала недоречність цього вчинку. На очах у Сашка з’явилися сльози…

12.Визначити закономірності формування особистості. Проаналізувати роль учителя в організації діяльності учнів. Ваші подальші дії.

Ситуація: Читаючи першокласникам оповідання про котика, після слів «Котик протяжно занявкав» Ви почули, що нявчить і Сашко. Діти засміялись і захоплено поглянули на витівника. Після невеличкої паузи Ви...

13.Визначити особливості діяльності вчителя, її особливості. Дати рекомендації вчителю.

«Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці».

14.Ознайомитись з твердженням Ш.О. Амонашвілі. Визначити та обґрунтувати механізми виховання та розвитку особистості учня. Дати рекомендації вчителю.

«Якщо хочеш виховувати в дітях сміливість розуму, інтерес до серйозної інтелектуальної роботи, самостійність як особисту рису, вселити в них радість творчості, створюй такі умови, щоб вогники їхніх думок утворили царину думки, дай їм можливість відчути себе в ній володарями».

15.Проаналізувати вислів М.І. Пирогова щодо виховання особистості та ознак виховання. Обґрунтувати свою думку.

«Усі, хто готується стати корисним громадянином, повинні спочатку навчитися бути людьми».

16.Проаналізувати слова П.П. Блонського щодо зв’язку виховання, навчання та розвитку. Обґрунтувати свою думку. Дати рекомендації вихователю.

«Найбільш дієвим і плідним є навчання, яке звертається до власних сил особистості, і діє на нього не за допомогою зовнішнього впливу, а з середини».

17.Обґрунтувати слова педагогів щодо факторів і механізмів розвитку особистості учня. Обґрунтувати свою думку. Дати рекомендації вихователю.

А. Дістервег: «Розвиток і освіта жодній людині не можуть бути дані чи повідомлені. Кожен, хто бажає до них приєднатися, повинен досягти цього власною діяльністю, власними силами, власним напруженням».

В.О. Сухомлинський: «Не силуйте душу людини, уважно придивляйтесь до законів природного розвитку кожної дитини, до її особливостей, прагнень …».

18.Проаналізувати, обґрунтувати думку К.Д. Ушинського щодо зв’язку народної та наукової педагогіки. Обґрунтувати свою думку.

«…виховання, створене самим народом і засноване на народних починаннях, має таку виховну силу, якої немає в найкращих системах, що ґрунтуються на абстрактних ідеях чи запозичені в іншого народу…».

19.Проаналізувати думку Конфуція щодо нових підходів до виховання і навчання учнів. Обґрунтувати свою думку.

«Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народилися в інші часи».


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. в осередку надзвичайної ситуації
  5. В осередку надзвичайної ситуації
  6. Визначення ситуації
  7. Вимоги безпеки в аварійній ситуації.
  8. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  9. Геологічні ситуації.
  10. Гідрологічні надзвичайні ситуації
  11. Гідрологічні надзвичайні ситуації.
  12. Гострота ситуації обумовлена низкою причин.




Переглядів: 3275

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток Б | Додаток В

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.