Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення ситуації

Людські істоти живуть як в символічному, так і у фізичному оточенні. Люди не реагують безпосередньо на ті стимули, які вони отримують від своїх органів чуття, але організовують свої дії на базі цих значень, які вони заздалегідь приписують цим стимулам. Наприклад, "ручка" - це не просто ряд зорових, слухових і дотикових стимулів. Ми надаємо цьому слову значення: "предмет, за допомогою якого можна писати". За якістю і зовнішньому вигляду ручки можна зробити висновок про громадське положення її власника. Ми також можемо приписати своїй ручці якісь чарівні властивості, наприклад, талісмана, з яким не страшні навіть найважчі іспити.

Із сказаного виходить : в повсякденному житті нам властиво інтерпретувати навколишній світ. Символічне оточення є посередником фізичного оточення, так що ми не просто випробовуємо дію символів, а швидше даємо визначення ситуації. Визначення ситуації - це інтерпретація або значення, що надається нами безпосередньо переживаним обставинам. Це "реальність" в сприйнятті людей, перетин часу і простори, у рамках яких ми живемо і діємо. Отже, факти не можуть мати самостійного існування у відриві від тих людей, яких ці факти спостерігають і надають їм конкретні значення. "Реальні" факти - це способи, за допомогою яких чоловік визначає різні ситуації.

Люди розрізняються також по своєму сприйняттю різних ситуацій і по реакції на них. Наприклад, такий предмет, як рушниця, для солдата означає одне, для озброєного грабіжника - інше, для жертви, яку тримають на прицілі, - третє, для мисливця - четверте, а для прибічника контролю за носінням зброї - п'яте. Про людину, що підстригає газон, можна подумати, що він або упорядковує свій двір, або ховається від дружини, або займається фізичними вправами, або підтримує місцеві культурні цінності, або діє на нерви сусідові, що намагається заснути, або заробляє стрижкою газонів на життя.

Визначення ситуацій можуть розрізнятися, і загального розуміння можна досягти лише тоді, коли людина виявляється в змозі поєднувати свої дії з діями інших людей. Що б ми не робили - грали у футбол, базікали з приятелем по телефону, грабували магазин, займалися любов'ю, читали лекцію, перетинали шумне перехрестя або купували книгу, ми повинні надавати ситуації однакове з іншими значення, якщо прагнемо досягти здійснення спільної з іншими людьми дії. При цьому визначення ситуації, зроблене в одному випадку, може переноситися на наступні випадки, у зв'язку з чим культуру можна розглядати як систему узгоджених думок - спільних визначень ситуацій, придбаних індивідами як членами суспільства. Соціалізація - це процес засвоєння індивідом упродовж його життя соціальних норм і культурних цінностей того суспільства, якому він належить.

Соціологи відмічають, що наші визначення позначаються на тій реальності, яку ми творимо самі для себе. Уильям І. Томас узяв цю думку за основу і сформулював відому теорему: "Якщо люди визначають ситуації як реальні, ці ситуації будуть реальними у своїх наслідках". Теорема Томаса звертає нашу увагу на той факт, що люди реагують не лише на об'єктивні характеристики ситуації, але і на те, яке значення вони особисто надають цій ситуації. Присвоєне ситуації значення служить і для визначення того, що люди зробили або не зробили, і для визначення наслідків поведінки людей в подібній ситуації.

Наприклад, багато поколінь американців рахували негрів расово другосортними людьми. Оскільки державне управління знаходилося в руках білих, вони обмежили права і громадські можливості чорношкірого населення. Діючи відповідно до своїх расових визначень, білі американці побудували свої соціальні структури - інститути, в яких чорношкірих припадало на частку значно менше переваг, чим на долю жителів з білою шкірою. Чорношкіре населення менш утворене, займається бруднішою і невигідною роботою, живе в менш облаштованих кварталах, у чорних американців не таке хороше здоров'я, як у білих. Вийшло так, що біле населення США створило соціальний порядок, для якого характерна інституціональна дискримінація.

Назад Зміст Вперед

ОСОБА


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  7. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  8. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  9. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  10. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  11. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  12. Аналіз існуючих виробів та визначення завдань проекту




Переглядів: 879

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальна комунікація | Характеристики особи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.