Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Додаток В

Орієнтовні екзаменаційні питання з педагогіки

1.Педагогіка як наука, її становлення і розвиток. Предмет і завдання педагогіки. Категорії педагогіки, їх класифікація. Визначення основних категорій педагогіки.

2.Методологічні засади педагогіки. Поняття «методи науково-педагогічних досліджень». Обґрунтувати різноманітні підходи до їх класифікації.

3.Характеристика методів науково-педагогічного дослідження, умови їх застосування. Етапи науково-педагогічного дослідження, їх особливості.

4.Система педагогічних наук, характеристика її складових. Зв’язок педагогіки з іншими науками.

5.Народна педагогіка як складова педагогічної науки. Місце народної педагогіки в сучасній початковій школі.

6.Основні фактори розвитку особистості: спадковість, середовище, виховання і власна активність особистості. Їх характеристика.

7.Педагогічна діяльність: сутність, складові, стиль.

8.Педагогічна майстерність: поняття, її складові. Розкрити сутність і компоненти педагогічної техніки.

9.Педагогічне спілкування: поняття, види. Визначити правила педагогічного спілкування.

10.Педагогічна культура вчителя: сутність та її складові.

11.Педагогіка співробітництва, її використання педагогами-новаторами. Реалізація педагогіки співробітництва у навчально-виховному процесі.

12.Дидактика як наука, її становлення і розвиток. Предмет і завдання дидактики. Актуальні проблеми дидактики початкової школи.

13.Процес навчання, його особливості і функції.

14.Етапи та рівні засвоєння знань учнів. Роль учителя початкової коли на кожному з них.

15.Закономірності і принципи навчання. Загальна характеристика традиційної системи принципів навчання.

16.Сутність принципу виховуючого навчання, шляхи його реалізації.

17.Принцип доступності навчання: сутність, вимоги, шляхи реалізації.

18.Принцип міцності засвоєння знань, умінь, навичок: сутність, шляхи реалізації на уроці.

19.Обґрунтувати принцип систематичності і системності в навчанні.

20.Сутність принципів науковості освіти і зв’язку з життям. Шляхи їх реалізації в процесі навчання.

21.Принцип активності і самостійності учнів у навчанні: сутність, шляхи реалізації.

22.Обґрунтувати наочність як принцип навчання. Я.А. Коменський, Й.Г. Песталоцці, К.Д. Ушинський про наочність навчання.

23.Принцип індивідуального підходу до учнів у навчанні: сутність, шляхи реалізації. Організація диференційованого навчання в початковій школі.

24.Загальна характеристика принципу оптимізації навчального процесу.

25.Зміст шкільної освіти. Державний стандарт початкової загальної освіти.

26.Навчальні плани, програми, підручники, посібники. Їх характеристика, особливості в початковій школі.

27.Методи навчання, їх функції. Обґрунтувати різноманітні підходи до класифікації методів.

28.Характеристика словесних, наочних та практичних методів.

29.Характеристика методів навчання в залежності від характеру пізнавальної самостійної діяльності школярів. Оптимальний вибір методів.

30.Проаналізувати догматичне, пояснювально-ілюстративне навчання.

31.Загальна характеристика програмованого навчання. Особливості навчання із застосуванням інформаційно-комунікативних (комп’ютерних) технологій в початковій школі.

32.Характеристика проблемного навчання. Сутність, вимоги, методи, умови успішної організації проблемного навчання.

33.Загальна характеристика розвивального навчання. Передовий досвід розвивального навчання в початковій школі.

34.Форми організації навчання. Урок як форма організації навчання, типи, структура, вимоги до нього.

35.Роль братських шкіл та Києво-Могилянської академії у культурно-освітньому розвитку українського народу.

36.Екскурсії як форма навчання. Особливості нетрадиційних форм навчання, їх використання в початковій школі.

37.Домашня самостійна робота учнів, її функції, види. Особливості організації домашньої роботи молодших школярів.

38.Способи організації навчальної діяльності школярів на уроці. Групова робота на уроці. Взаємонавчання учнів.

39.Розкрити сутність, функції, види, методи, форми контролю за навчально-пізнавальною діяльністю учнів.

40.Сутність процесу виховання, його функції, особливості.

41.Сутність і організація самовиховання учнів, етапи, особливості.

42.Сутність і організація перевиховання учнів, етапи, особливості.

43.Актуальні проблеми виховання. Сутність і шляхи особистісно-орієнтовного виховання.

44.Проблема мети виховання особистості на сучасному етапі. Законодавчо-нормативні документи про національне виховання.

45.Розумове виховання, мета, завдання, шляхи реалізації. Формування наукового світогляду.

46.Формування моральної культури учнів. В.О. Сухомлинський про моральне виховання учнів початкової школи.

47.Громадянське виховання: мета, завдання, шляхи реалізації. В.О.Сухомлинський про формування громадянськості.

48.Загальна характеристика правового виховання. Мета, завдання, шляхи реалізації.

49.Фізичне виховання школярів: мета, завдання, зміст і форми роботи.

50.Трудове виховання і професійна орієнтація учнів. Формування економічної культури учнів.

51.Естетичне виховання, його завдання, основні джерела. Формування естетичної культури учнів. В.О. Сухомлинський про естетичне виховання учнів.

52.Закономірності та принципи виховання. Характеристика принципів процесу виховання.

53.Система принципів виховання в національній системі виховання.

54.Методи виховання, їх класифікація. Досвід їх використання.

55.Характеристика методів формування свідомості особистості. Народна педагогіка про значення слова у вихованні.

56.Характеристика методів організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки.

57.Методи виховання. Методи стимулювання діяльності і поведінки учнів. Обґрунтувати вибір методів виховання.

58.Загальна характеристика дитячого колективу. Стосунки в колективі. Стадії та шляхи його формування.

59.Поняття позашкільної та позакласної виховної роботи. Характеристика організаційних форм виховної роботи (масові, групові та індивідуальні).

60.Діяльність дитячих громадських організацій.

61.Сутність та основні напрями родинного виховання. Національні особливості виховання дітей у сім’ї.

62.Форми співпраці сім’ї та школи.

63.Система освіти і виховання в Україні, її компоненти, принципи.

64.Нові типи шкіл в Україні. Проаналізувати авторські концепції навчання та виховання.

65.Органи керівництва освітою в Україні, їх структура. Державні органи керівництва освітою.

66.Внутрішкільне керівництво і контроль, його функції. Педагогічна рада; органи громадського самоврядування школи.

67.Планування роботи школи. Види планування. Планування роботи вчителя.

68.Методична робота у школі, особливості в початковій школі.

«Якщо педагогіка хоче виховати людину в усіх відношеннях, то вона повинна насамперед пізнати її теж у всіх відношеннях».


Читайте також:

  1. Додаток
  2. ДОДАТОК
  3. ДОДАТОК
  4. Додаток
  5. ДОДАТОК
  6. Додаток
  7. Додаток
  8. Додаток
  9. Додаток
  10. ДОдаток
  11. Додаток
  12. Додаток




Переглядів: 446

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічні ситуації | К.Д. Ушинський

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.