Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДОдаток

Таблиця 1 – Фундаментальні фізичні величини (сталі)

 

Стала Позначення Числове значення
Стала тяжіння G
Швидкість світла у вакуумі с
Стала Авогадро
Універсальна молярна газова стала R
Стала Больцмана k
Стала Фарадея F
Стала Планка h Дж·с
Елементарний заряд |е|
Атомна одиниця маси a.o.м.
Маса електрона у стані спокою  
Маса протона у стані спокою
Маса нейтрона у стані спокою
Магнітний момент електрона рm

Таблиця 2 – Основні характеристики елементарних частинок

 

Статистика   Назва части-нок та античастинок Позначення (символ) Елек-трич-ний заряд, q Барі-онне чис-ло В Леп-тонне число L Маса спо­кою, МеВ Ізо-спін I Спін Середній час життя, с
Части-нок Античастинок
Фотон, g-квант g g Стаб.
Ферміони Лептони Нейтрино ± 1 ½ Стаб.
Елект- рон, поз е- е+ -1, +1 ± 1 0,511 ½ Стаб.
Мюон m- m+ -1, +1 ± 1 105-106   ½ 2,2 × 10–6
Таулеп-тони t- t+ -1, +1 ± 1   ½ 2,8 × 10–12
Бозони Мезони p-мезон p0 p0 0, 0 8 × 10–17
p- p+ -1,+1 2,6 × 10–8
h-мезон h0 h0   2,4 × 10–19
k-мезон k- k+ -1,+1 1/2 1,2 × 10–8
k0 k0 0, 0 8,6 × 10–11
Ферміони Баріони Протон, антипротон Р+ +1,-1 +1,-1 938,2 1/2 ½ Стаб.
Нейтрон, антинейтрон n 0, 0 +1,-1 939,2 1/2 ½ 103
Гіперо-ни: L, S, e, W L0 0, 0 +1,-1 ½ 0,5 × 10–10
S+, S- -1,+1 +1,-1 ½ 1,5 × 10–10
Бозони   g -фотон g g Стаб.
W± (слабкі) W +1,-1 81 × 103    
Z (бозони Z   93 × 103    
G (глюо-ни) g    

Таблиця 3 – Характеристики фундаментальних взаємодій

 

Вид фундамен-тальної взаємодії Відносна інтенсив-ність Радіус взаємодії, м Час взаємодії t, с Збереження характеристик (квантових чисел) взаємодії
Сильна (ядерна) 10–15– 10–16 ~ 10–23 Dq = 0 DB = 0 DS=0DI=0 DP = 0
Електрома-гнітна ¥ ~ 10–21 Dq = 0 DB = 0 DS = 0 DI ¹ 0
Слабка (розпад) 10–14 10–24 10–8 – 10–10 Dq = 0 DB = 0 DS ¹ 0 DI ¹ 0 DP ¹ 0
Гравітаційна 10–39 ¥ ~ 1016 - 1017 DS ¹ 0 DI ¹ 0

 

 

Таблиця 4 – Основні характеристики мікро-, макро- та мегасвіту

 

Область простору Просторові межі, м Об’єкти, їх склад Види взаємодії Розміри об’єктів, м Маса об’єктів, кг
Мікросвіт 10-17 – 10-8 Елементарні частинки Атомні ядра Атоми, молекули Сильна та слабка   10-17 – 10-15 10-15 10-10 – 10-8   10 – 10-27 10-27 10-27 – 10-26
Макросвіт ~10-8 – 1020 Об’єкти на Землі Планетні системи Електромагнітна та гравітаційна ~10-2 – 10-6 ~1013 ~10-3 – 1024 ~1030
Мегасвіт ~1020 – 1025 Галактики Електромагнітна та гравітаційна ~1020 ~1041

 



Читайте також:

  1. Додаток
  2. ДОДАТОК
  3. ДОДАТОК
  4. Додаток
  5. ДОДАТОК
  6. Додаток
  7. Додаток
  8. Додаток
  9. Додаток
  10. Додаток
  11. Додаток




Переглядів: 1101

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Об’єкт наукових досліджень – процес або явище, що породжує проблемну ситуацію чи вимагає отримання більш детального знання. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.