МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
КОНТРОЛЬНІ ТЕСТИ
природничо-наукове знання; 3) віра в долю; 4) віра в мантику; 5) буденне знання; 6) теоретичне світорозуміння; 7) магія; 8) тотемізм; 9) фетишизм;
10) народна творчість; 11) ідеологія; 12) практика як критерій істини. 2. Визначте відповідність "тип філософствування — його представники": а) античності; 1) Р. Декарт; б) Середньовіччя; 2) Демокріт; в) Відродження; 3) К. Маркс; Контрольні тести
8) абстрагування; 9) аналогія;
10) історичне та логічне; 11) формалізація; 12) сходження від абстрактного до конкретного. Визначте відповідність "вид пізнання — форми пізнання": а) чуттєве пізнання; 1) відчуття; б) логічне пізнання 2) поняття; 3) судження; 4) сприйняття; 5) умовивід; 6) уявлення. Контрольні тести 6. Предметом філософії є: а) планетарна модель атома; б) онтологія; в) теорія поля Максвелла; г) гносеологія; д) методологія; є) квантово-хвильовий дуалізм; є) соціальна філософія; ж) етика; з) логіка; і) елементарні частки; к) естетика. л) філософія науки. 7. Встановіть відповідність "види суспільного виробни а) матеріальне виробництво; 1) продуктивні сили; б) духовне виробництво; 2) потреби та інтереси; в) соціальне виробництво; 3) освіта; г) виробництво особистості; 4) виробничі відносини; 5) умовиводи; 6) наука; 7) гіпотези та теорії; 8) технології; 9) поняття та ідеї;
10) ціннісні орієнтації; 11) народонаселення; 12) соціальній суб'єкт; 13) соціальна структура; 14) побут; 15) суспільна думка; 16) соціальні настанови. 8. Знайдіть відповідність "елементи системи суспільно- а) спосіб виробництва; 1) продуктивні сили; б) базис; 2) цінності; в) надбудова; 3) ідеологічні суспільні відносини; г) культура; 4) виробничі відносини; д) побут і сім'я; 5) засоби зв'язку;
Контрольні тести Контрольні тести
є) етнос; 6) рід; є) соціальна структура; 7) суспільній клас; 8) суспільна свідомість; 9) плем'я;
10) держава; 11) моногамія; 12) народність; 13) інтелігенція; 14) засоби транспорту; 15) нація; 16) юнацтво; 17) полігамія; 18) міліція. 9. Сутністю особистості є: а) настрій; б) світогляд; в) здоров'я; г) діяльність; д) мужність; є) спілкування. 10. До змісту культури належать: а) засоби виробництва; б) кріпацтво; в) людина; г) земля; д) компенсаційна функція релігії; є) злочинність; ж) дружба народів; з) секта сатаністів у релігії; і) лихослів'я. 11. Формами вияву світогляду є: а) самосвідомість; б) участь у дискусіях; в) ціннісні орієнтації; г) читання творів; д) соціальні настанови. 12. Характеристиками, обов'язковими для філософського а) системність; б) простота; в) абстрактність; г) логічна несуперечність; д) наочність; є) максимальне узагальнення. 13. Засновниками гуманістичного напряму у філософії а) Данте; б) Ф. Петрарка; в) Г. Галілей; г) Дж. Бруно. 14. Основними досягненнями філософії XX от. є: а) вивчення окремої людини, на відміну від вивчення б) відкриття і дослідження несвідомого у структурі осо в) установлення факту маніпулювання суспільною сві г) доведення негативних наслідків науково-технічної д) підтвердження діалектики як всезагального методу є) всі відповіді правильні. 15. Основними течіями раціоналізму у філософії XX— а) феноменологія; б) неокантіанство; в) неогегельянство; г) марксистська філософія; д) неотомізм; є) всі відповіді правильні. 16. Основними ідеями філософської і наукової творчості а) біосфери; б) ноосфери; в) теплової смерті Всесвіту; г) хвильової природи елементарних часток; д) невизначеності у фізиці.
Контрольні тести 17. Марксистська філософія в Україні: а) пріоритетна; б) забута; в) функціонує як і раніше; г) функціонує як течія сучасної світової філософії. 18. Сучасна філософська думка в Україні розвивається у на а) створення національної філософії; б) спадкоємності відносно марксистської філософії; в) входження у світову філософську думку; г) надання пріоритету православній філософії; д) сучасного ірраціоналізму. 19. Твердження, що "членороздільна мова" і "розмовна а) правильне; б) помилкове. 20. Свобода громадянина багатомовної держави щодо роз а) у державному закріпленні тільки однієї розмовної б) у створенні умов для розвитку і функціонування всіх в) в анархії розмовної багатомовності; г) у праві і можливості кожної людини самостійно ви 21. Формами вияву індивідуальної свідомості людини є її: а) самосвідомість; б) ціннісні орієнтації; в) соціальні настанови; г) життєві плани; д) всі відповіді правильні. 22. Чи тотожний зміст категорій "пізнання" і "відображення": а) так, тому що"пізнання порівнюється з відображенням; б) ні, оскільки не кожне пізнання є відображенням (на в) ні, тому що не кожне відображення є пізнання? 23. Істина є феноменом: а) суб'єктивним; б) об'єктивним; в) конвенціональним;
г) позадосвідним. а) абстрактність; б) конкретність;
в) божественність? а) продуктивні сили; б) національні відносини; в) виробничі відносини; д) технології матеріального виробництва; г) демографічні відносини. 26. Елементами системи "продуктивні сили" є: а) засоби праці; б) надбудова; в) предмети праці; г) засоби виробництва; д) самосвідомість; є) люди з досвідом та навиками праці. 27. Елементами системи "виробничі відносини" є: а) форми власності; б) форми одягу; в) форми розподілу продукту, що виробляється; г) форми обміну; д) форми споживання; 28. Поняття "суспільно-економічна формація" введене в на а) Л. Фейєрбахом; б) Г. Гегелем; в) К. Марксом; г) М. Вебером; д) П. Сорокіним. 29. К. Маркс вважав головними у виробництві відносини: а) розподілу; б) власності; в) споживання; г) обміну. 30. Які політичні явища є ціннісними:
Контрольні тести б) авторитаризм; в) расизм; г) суверенітет народу? 31. Які орієнтації особистості є ціннісними: а) рух до знань; б) рух до свого культу; в) рух до загальнолюдських цінностей; г) рух до релігійних переконань; д) рух до влади; є) рух до посади будь-якою ціною? 32. Які релігійні явища є ціннісними: а) релігійні догмати; б) релігійна віра; в) інтеграційна функція релігії; г) дезінтеграційна функція релігії; д) релігійні прогнозування? 33. Духовними явищами, через які особистість уявляє себе а) самосвідомість; б) емпіричні знання; в) ціннісні орієнтації; г) здоровий глузд; д) соціальні настанови; 34. Знайдіть правильне судження: а) поняття "людина" і "особистість" тотожні; б) людина — істота антропологічна, особистість — со в) людина стає особистістю, коли оволодіває культурою г) особистість — суспільно розвинена людина. 35. Твердження, що поняття "духовність" і "релігійність" а) правильне; б) помилкове.
ТРЕНУВАЛЬНІ ЗАВДАННЯ 1. Які причини виникнення та існування релігійного світогляду? 2. У чому специфіка філософського світогляду? 3. Чому проблема людини є центральною у філософії? 4. У чому виявляється суперечливість діалектики Г. Гегеля? 5. Поясніть, чому кількісні зміни більш мінливі, ніж якісні. Аргументуйте свою відповідь. 6. Охарактеризуйте вихідні принципи теоретичних моделей суспільства. 7. Назвіть дискусійні питання формаційного аналізу суспільства. 8. Якщо прийняти вхідне матеріалістичне твердження про своєї історії? 9. Назвіть елементи продуктивних сил та виробничих від 10. Вкажіть соціальні спільноти макроструктури і мікроструктури. 11. Назвіть історичні типи держав.
Тренувальні завдання Тренувальні завдання
12. Чим відрізняються поняття "рушійні сили" і "суб'єкти історії"? 13. Кому належить вислів "Рабство — явище природне і завжди має бути основою суспільства": а) Платону; б) Дж. Бруно; в) Демокріту? 14. Хто з названих учених розглядав душу як замкнуту суб а) Г. Плеханов; б) Г. Лейбніц; в) М. Вебер? 15. Основоположником неоплатонізму є: а) Г. Гегель; б) Ф. Аквінський; в) Порфирій. 16. Хто перший висунув ідею про відносність руху: а) І. Ньютон; б) М. Коперник; в) Г. Гал і лей? 17. Софізм "Що ти не втратив, те маєш. Роги ти не втратив. а) Арістотелю; б) Протагору; в) Евбуліду; г) Хрісіппу. 18. Якого виду теології не існувало в період схоластики: а) природної; б) богостверджувальної; в) богоборчої? 19. Одним із центральних понять у Ф. Шеллінга є: а) інтелектуальна інтуїція; б) прагматична самосвідомість; в) ідеальна свідомість. 20. Хто критикував теорію "самобутності" росіянина в істо а) М. Бердяєв; б) Г. Плеханов; в) О. Герцен? 21. Яке поняття не є синонімом теорії пізнання: а) гносеологія; б) метафізика; в) епістемологія? 22. За І. Кантом досягнення ідеалу означало: а) кінець історії; б) період загального благоденства; в) початок нової цивілізації. 23. Сонм богів, один із яких зазвичай є головним, наймогут- а) пантеїзму; б) політеїзму; в) монотеїзму. 24. Г. Спенсер вважав, що загальним напрямом еволюції є: а) деградація; б) рівновага; в) регрес; г) прогрес. 25. Система поглядів гуманізму вперше формується в епоху: а) Відродження; б) Середньовіччя; в) новітньої історії. 26. "Вузьке їхнє коло, страшно далекі вони від народу". Про кого це? 27. Що означає дефініція "народ — категорія конкретно-історична"? 28. Визначте поняття "власність". 29. У чому полягає сутність понять "базис суспільства" і "надбудова суспільства"? Назвіть їхні елементи. 30. Дайте визначення поняття "культура". 31. Що означає поняття "духовна культура"? 32. Дайте визначення понять: "світогляд", "науковий світогляд", "свідомість". 33. Дайте визначення понять: "дух", "душа", "духовність". 34. Чому релігійність не може характеризувати всю духовність людини і суспільства? 35. Які принципи становлять основу діалектичного стилю мислення? Тренувальні завдання 36. Через які категорії діалектика реалізує свою пізнавальну функцію? 37. Що є джерелом руху у природі, суспільстві, свідомості? 38. Які методології розглядалися в історії філософії? 39. Який у діалектиці всезагальний механізм процесу розвитку? 40. Як у діалектиці розглядається головна тенденція розвитку особистості та суспільства? 41. Що означає формула Г. Гегеля: "Сутність виявляється, явище суттєве"? 42. Які категорії в діалектиці є співвідносними? 43. Що таке метод пізнання і дії? 44. Як діалектика класифікує методи наукового пізнання? 45. Які особливості слід мати на увазі в науковому пізнанні? 46. У яких формах існує наукове пізнання? 47. Яка теорія може бути визнана науковою? 48. Чому в науковому пізнанні необхідні гіпотези? 49. Як у філософії розглядається проблема сутності людини? 50. Як у сучасній філософії класифікуються суспільні відносини? 51. Що таке власність і в яких формах вона існує? 52. Чи існує в реальній економіці приватна і суспільна власність? 53. У яких головних напрямах реформується суспільне життя в Україні? 54. Чому сутність особистості однозначно соціальна? 55. Як сучасна філософія класифікує цінності? 56. Який підхід до вивчення історії суспільства є аксіоло-гічним? 57. Що таке цивілізація і який підхід до вивчення історії суспільства є цивілізаційним? 58. Які в сучасній філософії є варіанти технократичного підходу до вивчення історії суспільства? 59. Проаналізуйте діалектику категорій "необхідність" і "свобода". 60. Чи можливо бути вільним у сучасному світі? Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|