Мал. 8.1. Покажчик температури охолоджуючої рідини
У покажчику є три котушки, одна з них включена послідовно термістеру, а дві інші через резистор сполучені з масою. Опір останніх двох котушок практично не змінюється, тому сила струму також постійна. Стрілка покажчика закріплена на осі разом з постійним магнітом, що знаходиться під дією результуючого магнітного поля котушок.
При зміні температури охолоджуючої рідини магніт із стрілкою відхиляються під дією результуючого поля, що змінилося. Магнітоелектричні покажчики не створюють перешкод радіоприйому, точні і надійні в роботі.
Окрім покажчика температури на автомобілях, що вивчаються, встановлюють аварійні сигналізатори, застережливі водіїв про неприпустиме підвищення температури рідини в системі охолоджування.
Аварійний сигналізатор складається з датчика, встановлюваного у верхньому бачку радіатора, і сигнальної лампи на щитку приладів (мал.8.2). Датчик сигналізатора складається з корпусу з латунною гільзою, в якій розміщений нерухомий контакт, сполучений з масою, і пересувний контакт, закріплений на пружній біметалічній пластині, ізольованій від маси і сполученій із затиском зовні корпусу. Дріт від затиску сполучений з сигнальною лампою на щитку приладів. Контакти датчика при нормальній температурі охолоджуючої рідини знаходяться в розімкненому стані.
Мал. 8.2. Аварійний сигналізатор температури рідини в системі охолоджування:
1 — сигнальна лампа; 2 — датчик сигналізатора;
3 — біметалічна пластина; 4 — контакти.
Досягши температури вище за розрахункову (105 °С — ГАЗ-53-12, 115°С— ЗІЛ-130 і 92...98°С- КамАЗ) біметалічна пластина згинається настільки, що контакти замикаються, включаючи в ланцюг лампу сигналізатора.