МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Прилади вимірювання швидкості руху та обертів КВ.Швидкість руху автомобіля вимірюють спідометрами, в яких використовують механічний (гнучкі вали) або електропривод, що залежить від віддалення приладу щодо місця приєднання привода до трансмісії. Гнучкі вали ставлять, якщо довжина траси не перевищує 3,55 м, а коли вона більша — застосовують електропривод. Спідометру з приводом від гнучкого вала (рис. 8.8) надає дії вхідний валик 1, у гніздо з квадратним перерізом якого вставляють квадратний наконечник гнучкого вала. На другому його кінці закріплено постійний магніт 5 і термокомпенсійну шайбу 4 (магнітний шунт). Магніт намагнічено так, що його полюси спрямовані до країв диска. На осі 8, яка вільно обертається в двох підшипниках, з одного боку закріплено стрілку 11, а з другого — картушку 6. Картушку виготовляють із немагнітного матеріалу (наприклад, з алюмінію), найчастіше у вигляді чаші, яка з деяким зазором охоплює магніт, Ззовні її закривають екраном 7 із магнітоелектричного матеріалу. що концентрує магнітне поле магніту 8 у зоні картушки. З боку стрілки до осі 8 прикріплено один кінець спіральної пружини 10, а другий кінець її — до важільця 9, поворотом якого можна відрегулювати натяг пружини.
Рис. 8.8. Спідометр із приводом від гнучкого вала
На автомобілях КамАЗ, МАЗ, КрАЗ та ін., при великій відстані між місцем кріплення спідометра і його привода, коли звичайний гнучкий вал не може забезпечити нормальну роботу спідометра, поставлено спідометр (рис.8.9) з безконтактним електроприводом, який складається з датчика (МЕ307) і приймача ІІ (12.3802), з'єднаних проводами через кол-ві виводи. Датчик МЕ307 — це електричний трифазний генератор із ротором у вигляді чотириполюсного постійного магніту, обертання якому надає ведений вал коробки передач через передачу привода спідометра, що складається з черв'ячної та змінної пар циліндричних зубчастих коліс. Статор датчика має три обмотки, розташовані під кутом 120° одна до одної й з'єднані зіркою. Магнітоіндукційний приймач 12.3802 з електричним приводом складається з чотирьох вузлів, об'єднаних в одному корпусі: швидкісного та лічильного вузлів звичайної для спідометрів конструкції, синхронного електродвигуна та електронного блока. Швидкісний та лічильний вузли з'єднано з ротором синхронного електродвигуна. Покажчик 12.3802 складається із чотирьох вузлів: механізму вузла швидкості, механізму рахункового вузла, синхронного електродвигуна й електронного блоку, об'єднаних у загальному кожусі 15. У механізм вузла швидкості входить магніт 13, жорстко закріплений на валу 8 ротора електродвигуна,, чашеподібна картушка 14, спіральна пружина 16, стрілка 18 і важілець регулювання натягу пружини. Механізм рахункового вузла (на малюнку не показаний), як й у спідометрах із приводом від гнучкого вала, складається із шести барабанчиків, розташованих на осі, укріпленої на містку 19. Синхронний електродвигун має ротор і статор. Ротор виконаний у вигляді чотирбохполюсного постійного магніту 12, закріпленого на сталевій втулці 11 вала, що приводить в обертання магніт 13 швидкісного вузла й валик привода рахункового вузла.
Рис. 8.9. Спідометр із електроприводом: а — покажчик 12.3802; 6 — МЭ307; в — принципова схема: 1, 30 — корпуса; 2, 29 — статори; 3 — сердечник котушки; 4 — котушка; 5, 34 — кришки; 5 -штифт; 7 — масловідбиваючий диск; 8 — вал магнітів; 9 -пружина; 10 — гвинт; 11, 26 — втулки; 12, 13, 27 — магніти; 14 — картушка; 15 — кожух; 16 — пружина стрілки; 17 — пластина із друкованою схемою; 18 — стрілка; 19 — місток для кріплення рахункового вузла; 20 — шкала; 21 — вісь стрілки; 22 — магнітний шунт; 23— магнітний екран; 24 — штекерне рознімання для підключення датчика й провідника живлення від джерел електричної енергії;25 — з'єднувач; 28, 33 — котушки; 31 — вал магніту; 32 — сердечник котушки.
Ротор обертається у двох кулькових підшипниках. Масловідбиваючий диск 7 запобігає потрапляню змазки від нижнього підшипника на котушки 4 статора. Статор 2 виконаний з м'якої сталі. До нього гвинтами кріпляться три сталевих сердечники 3 для установки на них котушок 4, виконаних з великої кількості витків мідного провідника. Котушки розташовані під кутом 120° відносно одна одної й з'єднані за схемою «зірка» (див. рис. 8.9 в). Електронний блок складається із друкованої схеми, виконаної на пластині 17 й укріплених на пластині транзисторів Т1, Т2 і ТЗ і резисторів R1 — R6. Датчик МЭ307 являє собою трифазний генератор змінного струму й складається із двох основних вузлів: ротора й статора. До сталевого сердечника статора 29 (див. мал. 3, б) гвинтами кріпляться три сталевих сердечники 32 з котушками 28 й 33, розташованих під кутом 120° відносно один одного й з'єднаних за схемою «зірка» (див. мал. 3, в). На шліци вала 31 ротора напресована сталева втулка 26 з жорстко укріпленим чотирьохполюсним магнітом 27. Ротор обертається у двох кулькових підшипниках. Вал 31 ротора приводиться в обертання від веденого вала коробки передач через черв'ячну передачу привода. При обертанні ротора датчика в котушках К1, К2 і К3 обмотки статора індукуються синусоїдальні ЕРС., зміщені по фазі на 120°. Частота імпульсів ЕРС буде пропорційна частоті обертання ротора. Коли позитивний напівперіод імпульсу ЕРС буде прикладений до бази якого-небудь транзистора, через нього буде проходити струм керування. Транзистор відкриється й через нього буде проходити струм від джерела струму в одну з котушок К1', К2' і К3' обмотки статора електродвигуна покажчика. На мал. 3, в) пунктирними стрілками показаний шлях струму в котушку К1' покажчика. Через 120° повороту ротора датчика в іншій котушці датчика буде індукуватися імпульс ЕРС, що викликає відкриття іншого транзистора. У цьому випадку струм від джерела буде проходити по іншій котушці статора покажчика й т.д. Таким чином, у котушках статора покажчика буде проходити імпульсний струм від джерела, що створить обертове магнітне поле, синхронне із частотою обертання ротора датчика. Обертове магнітне поле, взаємодіючи з полюсами магніту 12 ротора електродвигуна, викличе обертання ротора, а разом з ним обертання магніту 13 швидкісного вузла й механізму рахункового вузла покажчика. Магнітне поле магніту 13 викликає індукування вихрових струмів у картушці 14. Магнітне поле вихрових струмів у картушці 14, взаємодіючи з полем магніту 13, створює обертаючий момент, що забезпечує поворот картушки 14 зі стрілкою 18 у напрямку обертання магніту на кут, пропорційний частоті обертання магніту. При припиненні імпульсу ЕРС, що індукуєхться у котушках К1, К2 і КЗ датчики резистори R1 — R6 прискорюють запирання транзисторів Т1, Т2 та Т3. При припиненні дії імпульсу струму в котушках К1', К2' і К3' покажчика індукується ЕРС амоіндукції, яка гаситься в контурах, що гасять, які складаються для кожної фази із двох резисторів, підключених до трьох електродів кожного транзистора.
Тахометр з електроприводом встановлюють на автомобілях КамАЗ, ЗІЛ-133 та інших. Тахометр складається із датчика МЭ307 та показчика121.3813. Схема тахометра наведена на мал.8.10. Вал датчика МЭ307 приводиться в обертання від вала привода паливного насоса. При обертанні ротора датчика в котушках К1, К2 і КЗ обмотки статора індукуються синусоїдальні ЕРС, зміщені по фазі на 120°. Частота імпульсів ЕРС буде пропорційна частоті обертання ротора. Коли позитивний напівперіод імпульсу ЕРС буде прикладений до бази якого-небудь транзистора, через нього буде проходити струм керування. Транзистор відкриється й через нього буде проходити струм від джерела струму в одну з котушок К1’, К2’ і КЗ’ обмотки статора електродвигуна покажчика. Через 120° повороту ротора датчика в іншій котушці датчика буде індукуватися імпульс ЕРС, що викликає відкриття іншого транзистора. У цьому випадку струм від джерела буде проходити по іншій котушці статора покажчика й т.д. Таким чином, у котушках статора покажчика буде проходити імпульсний струм від джерела, що створить обертове магнітне поле, синхронне із частотою обертання ротора датчика. Обертове магнітне поле, взаємодіючи з полюсами магніту ротора електродвигуна, викличе обертання ротора, а разом з ним обертання магніту швидкісного вузла. Магнітне поле магніту викликає індукування вихрових струмів у картушці. Магнітне поле вихрових струмів у картушці, взаємодіючи з полем магніту,створює обертаючий момент, що забезпечує поворот картушки зі стрілкою у напрямку обертання магніту на кут, пропорційний частоті обертання магніту. При припиненні дії імпульсу струму в котушках К1', К2' і КЗ' індукується ЕРС самоіндукції, що гаситься в гасячих контурах, що складаються для кожної фази із резистора R, стабілітрона Д7 та одного із діодів Д4,Д5, і Д6. Читайте також:
|
||||||||
|