Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Експлуатація та основні несправності КВП.

Контрольно-вимірювальні прилади здебільшого не потребують технічного обслуговування до капітального ремонту автомобіля. Проте в процесі експлуатації автомобіля іноді виникають несправ­ності. що спричиняються різними дефектами електричного кола.

Розглянемо найхарактерніші з них.

Обривання чи замикання проводу на корпус автомобіля.Стрілки відхиляються за межі шкал покажчиків температури охолодної ріди­ни, тиску масла (повітря) та рівня пального через обривання чи за­микання на корпус автомобіля проводу, який з'єднує датчики І прий­мачі, У першому випадку в момент увімкнення запалювання стрілки приймачів температури охолодної рідини і тиску масла (повітря) різко відхиляються до краю ліворуч, а стрічка приймача рівня пального — праворуч за поділку П шкали. Після вимкнення кола стрілка прий­мача приладу, який перевіряють, стає в початкове положення — ліворуч крайньої лівої поділки шкали,

Аби перевірити провід, який з'єднує датчик і несправний прий­мач, на обривання, потрібно вимкнути коло контрольно-вимірювальних приладів, від'єднати провід від датчика і підімкнути його через послідовно увімкнену лампу потужністю 1...3 Вт на корпус автомобіля. Коли провід обірваний, лампа не горить, і стрілка приймача свого положення не змінює. Обірваний провідник замінюють або запаю­ють обірване місце та ізолюють.

У випадку замикання проводу на корпус автомобіля в момент увімкнення запалювання стрілки приймачів температури охолодної рідини та тиску масла (повітря) різко відхиляються праворуч за межі шкал, а стрілка покажчика рівня пального — ліворуч до нуля. Для перевірки проводу, який з'єднує датчик, на замикання з корпусом автомобіля необхідно увімкнути коло і від'єднати провід від затис­кача датчика. Якщо стрілка приймача свого положення не змінить, то провід замкнено на корпус автомобіля. Несправний провід замі­нюють або ізолюють пошкоджене місце.

Різко коливаються стрілки та неточно показують приймачі кон­трольно-вимірювальних приладів, як правило, тоді, коли погано зак­ріплено наконечники проводів на затискачах приладів, внаслідок чого в колі виникає ненадійний контакт з великим перехідним опором. Щоб усунути цю несправність, потрібно гвинти чи гайки закріплен­ня наконечників підтягнути, а штекерні з'єднання затиснути щіль­ніше,

Несправності приймача та датчика електричного манометра. У разі обривання спіралі реостата датчика або коли поганий контакт повзунка з нею, стрілка приймача відхиляється ліво­руч нульової поділки. Порушення регулювання датчика призводить до неправильних показів приймача. Коли обірвалося коло котушки W1, стрілка приймача відхиляється за максимальну поділку шкали, а котушок W2 і W3 — ліворуч нульової поділки.

Кола котушок приладів обриваються внаслідок того, що струм великої сили, який виникає в разі підвищення напруги генератора або замикання проводу, що з'єднує приймач з датчиком, на корпус автомобіля, розплавляє проводи. Правильність показів покажчика тиску можна перевірити контрольним манометром, під'єднаним до масляної магістралі двигуна або до повітряної магістралі гальмової системи.

Котушки приймачів тиску масла (повітря), рівня пального і темпе­ратури на обривання перевіряють за допомогою акумуляторної батареї та лампочки потужністю 1 Вт, послідовно увімкненої в коло котушки, що перевіряється. Якщо коло котушки обірване, лампочка не горить. Справність котушок перевіряють також омметром, по­рівнюючи виміряне значення опору з технічними даними. Якщо котушка обірвана, омметр показує нескінченність.

Стан датчиків з'ясовують, вимірюючи їхні опори омметром і по­рівнюючи здобуті значення із заданими. У датчиках покажчиків тиску масла (повітря) і рівня пального опір вимірюють, коли реостат пов­ністю увімкнено.

Несправності приймача і датчика електричного термометра. Коли початковий опір терморезистора 1 датчика зміниться, покази покажчика будуть неточні. Перегрівшись, що може статися в разі пуску і прогрівання двигуна без рідини в системі охолоджен­ня або коли її рівень неприпустимо знижений, датчик виходить з ладу. Обривання в колі котушки W1 приймача спричинює відхилен­ня стрілки ліворуч за межі шкали, а котушок W2 і W3 — праворуч у крайнє положення.

Коло котушок порушується внаслідок розплавлення їхнього про­відника, коли напруга генератора підвищується і замикається провід, який з'єднує приймач із датчиком, на корпус автомобіля. Правильність показів покажчика температури можна перевірити конт­рольним термометром.

Несправності покажчика і датчика вимірювача рівня пального. Коли контакт повзунка із спіраллю реостата її датчика порушується через спрацювання їхніх контактних повер­хонь, струм у колі вимірювача переривається, і стрілка приймача різко коливається.

Якщо обірвана спіраль реостата датчика, то стрілка приймача пе­ребуває за поділкою П доти, доки повзунок реостата не дійде до обір­ваного місця, а після цього вона стає на відповідній поділці шкали.

Коли обірване коло котушки W1, стрілка приймача стає за поділ­ку П шкали, а котушок W2 і W3 — ліворуч поділки 0 шкали.

Правильність показів вимірювача рівня пального на автомобілі можна перевірити, наповнивши чи спорожнивши повний бак.

Несправності сигналізаторів тиску масла і повітря. Якщо замок запалювання ввімкнено, проте двигун не працює, то лампа сигналі­затора не горить. Щоб перевірити, чи справні лампи і провід, який її з'єднує з датчиком, провідником замикають затискач датчика на корпус автомобіля. Коли лампа загоряється, то датчик несправнийі і його потрібно замінити. У цьому разі датчик має ту ваду, що в ньому окислилися контакти ввімкнення лампи або зруйнувалася діафрагма З.

Якщо лампа сигналізатора гасне тільки за великої частоти обертан­ня колінчастого вала двигуна, потрібно перевірити тиск у системі змащування двигуна за допомогою манометра і, коли він нормаль­ний, слід замінити датчик сигналізатора.

Несправності сигналізаторів температури охолодної рідини і мас­ла. Коли запалювання увімкнено, то за низької температури рідини в системі охолодження лампа сигналізатора горить. Щоб перевірити датчик, від нього потрібно від'єднати провід і, коли лампа погасне, замінити датчик.

Не працює спідометр (тахометр). Ця несправність виникає, коли обривається трос або коли його кінець виходить із зачеплення внаслі­док послаблення кріплення оболонки, затинання в механізмі лічильного вузла спідометра, а в спідометрах і тахометрах із електроприводом — порушення контакту в штекерному з'єднанні проводів, які з'єднують датчик і приймач, і обривання кола живлення обмотки приймача.

У спідометрах і тахометрах із приводом від гнучкого вала стрілка може різко заколиватися внаслідок нерівномірного обертання тро­са через спрацювання граней його кінців, затиснення троса в місцях кріплення, а також значного його перегинання та поганого змащен­ня. Трос змащують мастилом ЦИАТИМ-201 або ДЗ-158. Спрацьова­ний і деформований трос заміняють.

Неточність показів спідометра і тахометра спричиняють порушення регулювання та утомленість пружин, а також розмагнічення магніту швидкісного вузла. Натяг пружини регулюють, а .магніт підмагнічують,

Щоб з'ясувати, чи справний трос, його необхідно від'єднати від місця кріплення біля коробки передач або двигуна і прокрутити звільнений кінець рукою. Якщо трос обертається, а стрілка не відхи­ляється від нульової поділки шкали і лічильний вузол у спідометрі не працює, то трос обірваний, і його потрібно замінити. В разі заги­нання троса чи механізму лічильного вузла трос не обертається, і тоді його перевіряють нарізно з покажчиком.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  4. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Артеріальний пульс, основні параметри
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Б) основні джерела забруднення атмосферного повітря.
  10. Базові і основні деталі агрегатів автомобіля
  11. Банківська система та її основні функції
  12. Безробіття. Суть, основні типи і форми




Переглядів: 1380

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мал.8.10. Принципова електрична схема тахометра | Лекція _____

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.