Пристрої полегшення пуску дозволяють збільшити частоту прокручування колінчастого вала двигуна за рахунок:
– зниження моменту опору прокручуванню (підігрів масла чи охолоджуючої рідини);
– підвищення енергетичних можливостей пускової системи й системи запалювання (підігрів акумулятора);
– поліпшити умови сумішоутворення й запалення палива (див.розд.1).
Вибір способу і пристроїв, що полегшують пуск, визначається конструктивними особливостями двигуна, умовами експлуатації й економічними факторами. На деяких автомобілях вони відсутні.
Основний пусковий пристрій - стартер складається з тягового реле, стартерного двигуна і привідного механізму. В деяких моделях стартерів в привідних механізмах використовуються понижаючі редуктори.
Тягове реле одночасно входить у склад стартера і системи керування пуском. Воно призначено для введення в зачеплення шестерні привідного механізму з вінцем маховіка колінчастого валу, підключення живлення до стартерного двигуна, утримання шестерні в зачепленні під час пуску, відключення стартерного двигуна після закінчення пуску і виводу шестерні із зачеплення.
Така послідовність операцій обумовлена властивістю основного типу стартерних двигунів постійного струму з послідовним збудженням. При відсутності навантаження такі двигуни збільшують оберти і ідуть в разнос.
У якості стартерного електродвигуна застосовується електродвигун постійного струму послідовного або, рідше, змішаного порушення. Його основними параметрами є: номінальна напруга Uн (6,12, 24 В); номінальна потужність Рсн; номінальна частота обертання nсн і момент Мсн; струм при максимумі потужності Існ.
Приводний механізм системи пуску являє собою пристрій, що забезпечує уведення й утримання шестірні стартера в зачепленні з вінцем маховика під час пуску, передачу необхідного обертаючого моменту колінчатому валу й запобігання якоря стартерного електродвигуна від розносу обертовим маховиком працюючого двигуна.