МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Принцип цілісного погляду на людинуРеалізація цього принципу дозволяє сприймати кожного як особистість з її потребами, мотивами, цілями, переживаннями, проблемами. Він зумовлює такі вимоги до поведінки керівника, як: • побудова стосунків з педагогами не тільки в межах «керівник — підлеглий», а і в системі «людина — людина»; • усвідомлення, що життя кожного педагога і студента не обмежується тільки годинами, проведеними в навчальному закладі; • прагнути, щоб години роботи та навчання були плідними, цікавими, багатими на враження; • бути причетним до життя, цінностей, потреб педагогічного та студентського колективів; • проводити зустрічі не тільки в формально-офіційному оточенні, але і неформальне спілкування. 3. Принцип співробітництва Він передбачає проведення управління з монологічної на діалогічну ! основу, що дуже важливо за умов творчості, розвитку, інноваційного пошуку. Цей принцип передбачає: • опір на основу педагогів та студентства; • знання та врахування особистих якостей та цінностей людей; • цінування компетентності, відповідальності, ініціативності; • доцільність завдань, доручень, рішень; • створення реальних умов для творчого та професійного зростання. 4. Принцип соціальної справедливості Він передбачає таке управління, впродовж якого педагоги знаходяться в рівних умовах та правах, керівник оцінює людину за результати її праці, внесок в життя колективу. Відповідно висуваються вимоги до управлінської поведінки керівника: • прагнути рівномірно розподіляти навчальне навантаження та громадські доручення; • створювати рівні «стартові умови»; • об'єктивно оцінювати всіх і завжди; • дотримуватись гласності, систематично інформувати колектив про стан справ, досягнення та проблеми в роботі; • формувати суспільну думку, єдину систему цінностей. 5. Принцип індивідуального підходу Передбачає врахування індивідуальних особливостей, рівня професіональної підготовки, досвіду, інтересів. Вимогами цього принципу можна вважати наступні: • індивідуальний підхід можна реалізувати тільки на підставі постійного вивчення кожного члена колективу; • аналіз змісту, форм, періодичності спілкування з людьми; • допомога педагогам у створенні власних творчих лабораторій; • сумісний аналіз діяльності педагога, його успіхів та невдач; • врахування тимчасових емоційних станів, невдач людей; • співучасть у плануванні цілей, кар'єри педагогів, підтримка успіхів. 6. Принцип збагачення роботиполягає у пробудженні інтересу педагога до роботи, творчого пошуку. Він реалізується через такі вимоги до управлінської поведінки, як: • розробляти спільні плани творчо-пошукової роботи; • організувати зустрічі, круглі столи, диспути з педагогами-новаторами міста, області, республіки; • проводити симпозіуми з проблем викладання окремих дисциплін; • організовувати підвищення кваліфікації педагогів; • створювати умови для участі педагогів у науково-практичних конференціях з актуальних проблем психолого-педагогічної науки; • обговорювати новинки науково-методичної літератури, інноваційні технології викладання. 7. Принцип мотивування та стимулюваннямає моральний, психологічний та матеріальний характер. Вимоги до управління, які висуваються цим принципом, стосуються: • розробки та дієвості системи стимулювання; • створення атмосфери взаємного задоволення; • забезпечення належних умов праці; • створення моніторингу за діяльністю педагогів; • реалізація демократичних методів керівництва; • залучення уваги до ключових напрямків діяльності закладу. 8. Принцип консенсусустворює умови для формування різних думок, поглядів, їхнього узгодження. Вимоги цього принципу — це: • об'єктивна оцінка точок зору всіх членів колективу; • аргументація власної позиції керівника; • розробка тактики поведінки із більшістю та із меншістю; • логічний аналіз, викриття протиріч, формулювання точки зору; • вміння переконувати, навіювати, впливати; • психологічна грамотна поведінка; • вміння поступатись. 9. Принцип колегіальності — це один із інструментів демократичного управління. Він вимагає: • прийняття колективних рішень із стратегічних та найбільш важливих проблем; • поваги думок більшості та меншості; • включення педагогів до співуправління; • розвиток горизонтальних зв'язків та дружніх стосунків в колективі; • заохочення до співробітництва; • гармонізації цілей діяльності. 10. Принцип оновлення забезпечує розвиток, зміни, засвоєння нових ідей та технологій. Основні вимоги цього принципу стосуються: • підвищеної уваги керівника до соціально-психологічного настрою в колективі; • ретельного вивчення нових ідей та технологій; • формування готовності колективу до оновлення діяльності; • подолання опору змінам. Система висунутих Принципів може бути серйозним теоретичним та методичним підґрунтям для розуміння сутності та змісту управління розвитком навчального закладу. Читайте також:
|
||||||||
|