Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принцип цілісного погляду на людину

Реалізація цього принципу дозволяє сприймати кожного як осо­бистість з її потребами, мотивами, цілями, переживаннями, пробле­мами. Він зумовлює такі вимоги до поведінки керівника, як:

• побудова стосунків з педагогами не тільки в межах «керівник — підлеглий», а і в системі «людина — людина»;

• усвідомлення, що життя кожного педагога і студента не обме­жується тільки годинами, проведеними в навчальному закладі;

• прагнути, щоб години роботи та навчання були плідними, ціка­вими, багатими на враження;

• бути причетним до життя, цінностей, потреб педагогічного та студентського колективів;

• проводити зустрічі не тільки в формально-офіційному оточенні, але і неформальне спілкування.

3. Принцип співробітництва

Він передбачає проведення управління з монологічної на діалогічну ! основу, що дуже важливо за умов творчості, розвитку, інноваційного пошуку. Цей принцип передбачає:

• опір на основу педагогів та студентства;

• знання та врахування особистих якостей та цінностей людей;

• цінування компетентності, відповідальності, ініціативності;

• доцільність завдань, доручень, рішень;

• створення реальних умов для творчого та професійного зро­стання.

4. Принцип соціальної справедливості

Він передбачає таке управління, впродовж якого педагоги знахо­дяться в рівних умовах та правах, керівник оцінює людину за результати її праці, внесок в життя колективу. Відповідно висуваються вимоги до управлінської поведінки керівника:

• прагнути рівномірно розподіляти навчальне навантаження та громадські доручення;

• створювати рівні «стартові умови»;

• об'єктивно оцінювати всіх і завжди;

• дотримуватись гласності, систематично інформувати колектив про стан справ, досягнення та проблеми в роботі;

• формувати суспільну думку, єдину систему цінностей.

5. Принцип індивідуального підходу

Передбачає врахування індивідуальних особливостей, рівня про­фесіональної підготовки, досвіду, інтересів. Вимогами цього принципу можна вважати наступні:

• індивідуальний підхід можна реалізувати тільки на підставі по­стійного вивчення кожного члена колективу;

• аналіз змісту, форм, періодичності спілкування з людьми;

• допомога педагогам у створенні власних творчих лабораторій;

• сумісний аналіз діяльності педагога, його успіхів та невдач;

• врахування тимчасових емоційних станів, невдач людей;

• співучасть у плануванні цілей, кар'єри педагогів, підтримка успіхів.

6. Принцип збагачення роботиполягає у пробудженні інтересу педагога до роботи, творчого пошуку. Він реалізується через такі вимоги до управлінської поведінки, як:

• розробляти спільні плани творчо-пошукової роботи;

• організувати зустрічі, круглі столи, диспути з педагогами-нова­торами міста, області, республіки;

• проводити симпозіуми з проблем викладання окремих дис­циплін;

• організовувати підвищення кваліфікації педагогів;

• створювати умови для участі педагогів у науково-практичних кон­ференціях з актуальних проблем психолого-педагогічної науки;

• обговорювати новинки науково-методичної літератури, іннова­ційні технології викладання.

7. Принцип мотивування та стимулюваннямає моральний, психоло­гічний та матеріальний характер. Вимоги до управління, які вису­ваються цим принципом, стосуються:

• розробки та дієвості системи стимулювання;

• створення атмосфери взаємного задоволення;

• забезпечення належних умов праці;

• створення моніторингу за діяльністю педагогів;

• реалізація демократичних методів керівництва;

• залучення уваги до ключових напрямків діяльності закладу.

8. Принцип консенсусустворює умови для формування різних думок, поглядів, їхнього узгодження. Вимоги цього принципу — це:

• об'єктивна оцінка точок зору всіх членів колективу;

• аргументація власної позиції керівника;

• розробка тактики поведінки із більшістю та із меншістю;

• логічний аналіз, викриття протиріч, формулювання точки зору;

• вміння переконувати, навіювати, впливати;

• психологічна грамотна поведінка;

• вміння поступатись.

9. Принцип колегіальності це один із інструментів демократичного

управління. Він вимагає:

• прийняття колективних рішень із стратегічних та найбільш важ­ливих проблем;

• поваги думок більшості та меншості;

• включення педагогів до співуправління;

• розвиток горизонтальних зв'язків та дружніх стосунків в колек­тиві;

• заохочення до співробітництва;

• гармонізації цілей діяльності.

10. Принцип оновлення забезпечує розвиток, зміни, засвоєння нових ідей та технологій. Основні вимоги цього принципу стосуються:

• підвищеної уваги керівника до соціально-психологічного настрою в колективі;

• ретельного вивчення нових ідей та технологій;

• формування готовності колективу до оновлення діяльності;

• подолання опору змінам.

Система висунутих Принципів може бути серйозним теоретичним та методичним підґрунтям для розуміння сутності та змісту управління розвитком навчального закладу.


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Адекватна реалізація принципів міжнародної економіки можлива лише в стабільному політичному середовищі.
  3. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Алкмеон. Принцип нервізма. Нейропсіхізм. Принцип подібності
  6. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Антикорупційні принципи
  9. Антикорупційні принципи
  10. Антикорупційні принципи
  11. Антикорупційні принципи
  12. Антропологічний принцип філософії Л. Фейербаха




Переглядів: 538

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи менеджменту в установах освіти | Правила управлінської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.