Ефективність управлінської діяльності забезпечується дотриманням певних правил:
— Простота структури управління.
— Прозорість цілей та завдань управління.
— Мінімальна кількість проміжних ланок.
— Невеликий штат управлінської команди.
— Ідентифікація особистих інтересів працівників з успіхом загальної справи.
— Чітка система розрахунків, обліку, витрат та прибутків.
— Планування персональної кар'єри.
— Гнучкість вертикальних та горизонтальних зв'язків та ін.
Протиріччя в управлінні закладом освіти
Основними внутрішніми рушійними силами розвитку управління виступають протиріччя в управлінській діяльності, а саме:
— між необхідністю комплексної, взаємопов'язаної реалізації усіх функцій управління, усіх компонентів управлінської діяльності і невмінням керівника це робити;
— між прагненням керівника виконати одночасно всі функції і необхідністю виокремити головну ланку та реалізувати її першочергово;
— між прагненням керівника управляти всім безпосередньо самому і неможливістю охопити всі ланки системи;
— між звичкою використовувати конкретні, опрацьовані методи та форми діяльності та необхідністю їхнього оновлення та оптимального поєднання;
— між природнім бажанням керівника мати додаткові фінансові, кадрові, матеріальні ресурси та необхідністю обмежуватись наявними.