Протиріччя в управлінні породжують проблеми та відповідно цілі та завдання діяльності керівника школи. Ю. А. Конаржевський [19] виокремлює наступні:
Проблема 1. Несформованість педагогічних колективів як колективів
однодумців.
Управлінська мета: сформувати цілісний педагогічний колектив однодумців на основі системи цінностей та спільної діяльності.
Проблема 2. Модернізації шкільного управління та формуванню колективу однодумців протидіє відсутність демократичних начал в навчальному закладі та управлінні ним.
Управлінська мета: демократизувати на усіх рівнях шкільне життя та управління ним.
Проблема3. Демократизація шкільного життя та управління неможлива без гуманізації стосунків, їх діалогічної основи.
Управлінська мета: гуманізувати стосунки на усіх рівнях системи.
Проблема 4. Переходу школи в режим розвитку протидіє відсутність творчої активності педагогів.
Управлінська мета: створити атмосферу творчої активності.
Проблема5. Подальший розвиток школи гальмує відсутність цілеспрямованої системи щодо створення та засвоєння нових педагогічних технологій.
Управлінська мета: здійснити переведення навчально-виховного процесу на нові технології, які б відповідали завданням оновлення школи.
Проблема 6.Подальшому удосконаленню управління заважають застарілий зміст управлінських функцій та форми і методи їх реалізації.
Управлінська мета: привести функції управління у відповідність до нових завдань управління.
Проблема 7. Відсутність фокусування управління на питаннях якості.
Управлінська мета: розробити комплексну програму управління якістю.
Проблема 8.Вище означені проблеми не будуть розв'язані без формування внутрішньошкільної культури.
Управлінська мета: спрямувати управлінську діяльність на формування та всебічний розвиток культури організації.
Система методів управління
Методи управління— це сукупність способів здійснення функцій управління, які забезпечують досягнення встановлених цілей та результатів.
Система методів, обраних керівником, зумовлює:
• якість системи управління в цілому;
• якість керованої організації та показників діяльності.
Відтак, важливо удосконалювати та оновлювати арсенал методів управління.