Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи менеджменту в установах освіти

Будь-яка система будується на певних фундаментальних засадах, які відображають її головні риси. Це стосується і системи управління навчальними установами, яка також базується на поєднанні загальних принципів соціального управління та специфіки функціонування кон­кретного закладу.

Основними принципами освітнього менеджменту можна вважати:

— глибоке переконання у сучасних етичних цінностях;

— сильна внутрішня корпоративна культура;

— цілісний погляд на людину;

— особисті стимули в роботі;

— заохочення різних поглядів та консенсус;

— єдиний статус усіх працівників;

— постійна підготовка та перепідготовка персоналу;

— політика повної зайнятості;

— орієнтація на якість;

— колегіальне прийняття рішень;

— максимальне делегування повноважень;

— заохочення горизонтальних зв'язків.

Вихідними принципами освітнього менеджменту за В. І. Масловим є:

1. Принцип соціальної детермінації. Вимагає передусім розуміння керівником головних соціальних завдань, суспільної ідеології освіти на конкретному етапі історичного розвитку держави.

2. Принцип гуманізації в діяльності менеджера. Діяльність керівникаповинна базуватись на повазі до кожної особистості, з якою він вступає в ділове спілкування: вчителя, учня, випадкового відвідувача закладу.

3. Принцип науковості та компетентності в управлінні установами освіти. Передбачає оволодіння керівником теоретичними питан­нями і технологією педагогічного процесу, менеджменту, фахових методик, вікової психології, сучасної політології тощо.

4. Принцип інформаційної достатності в менеджменті є вирішальним на всіх етапах управлінського циклу.

5. Принцип аналітичного прогнозування в управлінні.Відображає мо­делюючі процеси різного рівня, що можуть відбутися у керованій соціальній системі.

6. Принцип оперативного регулювання.Тісно пов'язаний із проце­суальною діяльністю менеджера освіти, оскільки завдяки йому виконуються усі управлінські рішення, відбувається реагування на інформацію.

7. Принцип зворотного зв'язку.Працює на інформаційне забезпечення управління, спрямований на реалізацію організаційно-регулятивної та контрольно-коригуючої функцій.

8. Принцип наступності і перспективностітісно пов'язаний з універ­сальними гегелівськими законами, що виявляються у всіх сферах життя. Нездатність менеджера аналізувати спадщину минулого, до­свід сьогодення, критично оцінити свої можливості не дасть змоги розробити стратегічні перспективи розвитку керованої установи освіти, не зробить її конкурентоспроможною в умовах ринкових відносин.

9. Принцип демократії та централізму (тривалий час трактувався виключно з політизованих позицій, був спрощений і перекручений) є одним із фундаментальних чинників, що забезпечує ефективну управлінську діяльність менеджера. Ефективне управління ґрун­тується на чіткому розподілі влади між особистістю і відповідними структурами з конкретно визначеним механізмом, що регулює відносини між ними.

10. Принцип стимулювання і згуртування кадріву діяльності менеджера відображає хрестоматійне положення про вирішальну роль виконав­ців у будь-якій справі. Стимулювання кадрів передбачає постійну орієнтацію колективу на педагогічні інновації, кращий досвід, бажання і вміння використовувати наукові досягнення в галузі психології, фахових методик, а також надбання культури і духовної спадщини. Основою згуртування педагогічного колективу є виз­нання кожним загальної мети, позитивної мотивації праці, чітка її організація, створення необхідних умов для роботи, систематична об'єктивна оцінка наслідків діяльності кожного члена колективу, належне моральне і матеріальне стимулювання.

11. Принцип правової пріоритетності і законностіпередбачає узго­дженість діяльності менеджера навчальної установи освіти з зако­нодавством України в питаннях освіти, праці, охорони дитинства, прав людини та ін. Розроблення і прийняття управлінських рішень, їх виконання мусять відповідати існуючим правовим нормам, мати певне юридичне пророблення, а в окремих випадках — і юридичну експертизу.

12. Принцип фінансово-економічної раціональності і ділової активностівідображає залежність здійснення всіх стратегічних цілей, якісної реалізації поточних справ від можливостей їх науково-методичного, матеріально-технічного забезпечення, фінансування.

Ідейну основу теорії та практики управління складають принципи, які використовуються як фундаментальні положення та аксіоми. За умов розвитку навчального закладу найбільш доцільною, на нашу думку, є система принципів, запропонована Ю. А. Конаржевським[19].

1. Принцип поваги та довіри до людини

Цей принцип висуває певні вимоги до управлінської поведінки керівника:

• повага особистої гідності;

• визнання за людиною її прав;

• повага людини в собі особистості;

• створення атмосфери взаємоповаги та довіри;

• прояв вимогливості до людей;

• створення ситуації успіху;

• розвиток творчості, ініціативи;

• заохочення досягнень кожного;

• гарантія захищеності.


Читайте також:

  1. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  2. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  3. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  4. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  5. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  6. АКТИВИ ЯК ОБ’ЄКТ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  7. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  8. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  9. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  10. Антикорупційні принципи
  11. Антикорупційні принципи
  12. Антикорупційні принципи




Переглядів: 734

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принцип ієрархічності | Принцип цілісного погляду на людину

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.