Типові помилки керівництва інноваційною роботою та шляхи їх уникнення
Привертають увагу описані в науково-методичній літературі типові помилки керівництва інноваційною роботою та шляхи їхнього уникнення.
Частіше всього опір нововведенням виникаєв таких випадках:
1. Не пояснені цілі змін. Таємничість породжує тривожність, ворожість до всього нового. Люди чинять опір загальним реформам більше, ніж окремим змінам, а тому слід уникати «глобальності» в новаторстві, краще тримати її в голові.
2. Співробітники не брали участі в плануванні реформ. Люди підтримують будь-які реформи, якщо вони брали участь у їх підготовці, щось радили, пропонували, рекомендували.
3. Якщо традиції та звичний стиль роботи відкинуті. Люди будуть чинити опір, якщо нововведення загрожує або руйнує звичні стосунки.
4. Зміни пояснені, але інформація про них неповна. Будуть прагнути досконало з'ясувати сутність, переконатись, що їм особисто ніщо не загрожує, не хочуть бути піддослідними кроликами.
5. Людям здається, що при підготовці реформи помилились. Це почуття загострюється, якщо люди запідозрять, що над ними загроза: зниження заробітної платні, пониження в посаді і т. д.
6. Якщо реформа загрожує різким збільшенням обсягу робіт. Загроза є коли керівник не запланував зміни завчасно, щоб люди звикли, розібрались.
7. «Нам добре і без реформ. Дайте можливість спокійно працювати». За цими словами криються або втома, або лінь.
8. Ініціатор реформи не користується авторитетом. Люди дивляться не стільки на проект, скільки на його автора.
9. «Це у нас і так є». Педагоги не розуміють різниці між традиційним та тим, що пропонується.
10. «Це нам ніколи не вдасться». Педагоги не вірять у власні сили, можливості колективу, підтримку адміністрації.
11. «Це не вирішує основних проблем». Педагоги не бачать зв'язку між новими технологіями і наявними проблемами.
12. «Чому саме цю? Є інші». Педагоги не розуміють переваг саме запропонованої до впровадження технології.