Для залучення вчителів до творчо-пошукової та інноваційної діяльності необхідно визначитись із домінуючими мотивами такої діяльності. Основними є такі:
— зовнішні стимули, пов'язані із матеріальним винагородженням;
— мотиви зовнішнього самоствердження (через оцінку оточуючих);
— власне професійні мотиви, які пов'язані із підвищенням компетентності, самооцінки, що являють собою певні умови комфортності педагога;
— мотиви особистісної самореалізації (передбачають можливість особистісного росту, самоактуалізації);
— креативні мотиви, пов'язані із потребами у творчості.
Основними засобами подолання опору педагогів змінамможна вважати наступні:
— освіта і консультування педагогів;
— залучення педагогів до участі у розробці планів впровадження новацій;
— своєчасна допомога і підтримка;
— переговори та угоди спільної діяльності;
— кооптація (надання пріоритетної ролі тому, хто чинить опір);
— спонукання, переконання;
— власний приклад творчої діяльності.
Сучасні теорії керівництва рекомендують іти назустріч новому, планувати, готуватись до нього, до того, що воно принесе з собою. Це позбавляє керівника від принизливого почуття невизначеності, дозволяє активно впливати на хід змін.