· на ринку з однієї сторони є значна кількість кваліфікованих робочих, не об’єднаних в профспілку, а з другої — одна фірма-монопсоніст, чи декілька фірм, об'єднаних в одну групу які виступають як єдиний покупець робочої сили;
· дана фірма (група фірм) наймає левову частку із сумарної кількості наявних спеціалістів певної професії;
· фірма-монопсоніст сама ставить ставку заробітної плати, а робочі або зобов’язані погодитися або шукати іншу роботу.
На біржі таке явище проявляється коли при високій ціні більшість покупців не включається у торги.
Олігопсонія (від дав.-гр. ὀλίγος — малочисельний і дав.-гр. ὀψωνία — закупка продовольства) в економіці — ситуація на ринку, для якої характерно обмежена кількість споживачів і велика кількість продавців (виробників). На такому ринку продавці дуже чутливі до політики ціноутворення і маркетингових стратегій одне одного. Типовим прикладом олігопсонії є наприклад ринок авіадеталей, де споживачами є обмежена кількість авіабудівних компаній.