Аналіз стану дебіторської заборгованості за термінами її виникнення
Статті дебіторської заборгованості
| Залишок на початок року, тис. грн.
| Залишок на кінець року, тис. грн.
| Зокрема, за термінами виникнення, тис. грн.
| термін оплати не настав
| прострочена, дні
| до 30
| 31-90
| 91-180
| 181-360
| більше 360
| Дебіторська заборгованість, всього
|
|
|
|
|
|
|
|
| зокрема:
прострочена
|
|
|
|
|
|
|
|
| у % до підсумку
|
|
|
|
|
|
|
|
| з неї: сумнівна
|
|
|
|
|
|
|
|
| у % до підсумку
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У процесі аналізу стану та руху дебіторської заборгованості використовуються такі показники:
1) коефіцієнт відволікання оборотних активів у дебіторську заборгованість, який розраховується за такою формулою:
Кв = ,(6.13)
де Кв – коефіцієнт відволікання оборотних активів у дебіторську заборгованість;
ДЗ – сума дебіторської заборгованості підприємства;
ОА – сума оборотних активів підприємства;
2) середній період інкасації дебіторської заборгованості підприємства, який розраховується за такою формулою:
І = ,(6.14)
де І - середній період інкасації дебіторської заборгованості підприємства, днів;
- середній залишок дебіторської заборгованості підприємства в аналізованому періоді;
- сума одноденної виручки від реалізації продукції в аналізованому періоді;
3) кількість оборотів дебіторської заборгованості підприємства, яка розраховується за такою формулою:
О = ,(6.15)
де О - кількість оборотів дебіторської заборгованості підприємства в аналізованому періоді;
- виручка від реалізації продукції в аналізованому періоді;
- середній залишок дебіторської заборгованості підприємства в аналізованому періоді;
4) коефіцієнт прострочення дебіторської заборгованості, який розраховується за такою формулою:
Кп = ,(6.16)
де Кп – коефіцієнт прострочення дебіторської заборгованості;
– сума дебіторської заборгованості, що не оплачена у передбачений термін;
ДЗ – сума дебіторської заборгованості підприємства.
Важливим контрольованим показником, що впливає на обсяг продажу, є кредитна політика підприємства, яка складається з чотирьох змінних (рис. 6.5).
Рис. 6.5. Елементи кредитної політики підприємства
Читайте також: - ABC-XYZ аналіз
- I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
- II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
- III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
- SWOT-аналіз у туризмі
- SWOT-аналіз.
- Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
- V. Нюховий аналізатор
- VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
- VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.
- XVII ст.). Виникнення козацтва.
- АВС (XYZ)-аналіз
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:
|
|