Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фактори, що впливають на ефективність роботи групи.

 

Фактори, що впливають на ефективність роботи групи. Управління групами слід здійснювати на засадах за­стосування загальних функцій менеджменту: плану­вання, організування, мотивування, контролювання та регулювання. Обов'язковим елементом функціонуван­ня всіх груп є збори, на яких вирішують проблеми, виробляють і ухвалюють рішення. Важливо чітко вста­новити періодичність їх проведення; зміст проблем, які виноситимуться на їх розгляд; перелік учасників; техніч­ні засоби, які необхідно буде застосувати тощо.

Дбаючи про забезпечення ефективності проведення зборів, корисно скористатися рекомендаціями американ­ського спеціаліста Бредфорда, які зводяться до таких положень:

— складати конкретний порядок проведення зборів;

— забезпечувати вільний обмін інформацією між чле­нами групи;

— повністю використовувати здібності її членів (ком­петентність, досвід, знання, підприємливість, талант, ідеї тощо);

— створювати атмосферу довіри, самовираження;

— розглядати конфлікт як позитивний чинник і управ­ляти ним;

— за результатами зборів підводити підсумки та окрес­лювати майбутні заходи;

—забезпечувати вільне передавання інформації з метою уникнення однодумства;

— призначати «опонента» для висунення альтерна­тивних ідей та «адвоката» для захисту навіть неправо­мірних позицій;

— забезпечувати вислуховування різних точок зору, а також їх критику тощо.

Менеджер повинен усвідомлювати, що група зможе реалізувати свої ідеї та забезпечити ефективну діяльність за позитивного впливу різних чинників.

Чисельність групи. На думку різних фахівців гру­пи можуть складатися з 3—9, 4—5, 5—8, 5—11 осіб. Відомо, що найефективніше працюють бригади робітни­ків чисельністю від 5 до 25 осіб.

Склад групи. Досвід свідчить, що група повинна охоплювати людей, які дотримуються різних позицій, сповідують різні ідеї, наділені неоднаковими способами мислення, поглядами на життя тощо.

Групові норми. До них належать гордість за свою роботу, бажання досягнути мети і забезпечити прибут­ковість, принципи колективної праці, професійна підго­товка, позитивне ставлення до нововведень, способи за­хисту чесності, стосунки між членами колективу, мето­ди розподілу заробітків тощо.

Згуртованість членів групи.

Групова однодумність. Постає як механізм пригні­чення окремої особистості з метою збереження гармонії групи.

Конфліктність усередині групи. її можуть зумови­ти відмінності в цінностях, поглядах, оцінках.

Статус членів групи. Визначається старшинством у посадовій ієрархії, посадою, розташуванням кабінету, освітою, рівнем заробітної плати (доходів), соціальними талантами, досвідом, інформованістю людей тощо.

Ролі членів групи. Йдеться про їх участь у розв'язан­ні групових завдань, висуненні альтернативних рішень, підготовці інформації, налагодженні комунікацій тощо.

Забезпеченість групи інформацією.

Взаємини групи з керівниками організації, її під­розділами, службами, посадовими особами, а також а іншими групами.

Наявність встановлених прав та обов'язків у чле­нів групи.

Швидкість прийняття та виконання рішень.

Механізм, прийняття компромісних рішень.

Формування витрат (матеріальних, трудових, фі­нансових), пов'язаних із функціонуванням груп. • Використання функцій і методів менеджменту в процесі управління групою. |

Формування, підбір (поява) лідерів групи.

Застосування стилів керівництва при управлінні групою.

Формування груп в організації з урахуванням наве­дених чинників та управління ними через застосування функцій, методів менеджменту і управлінських рішень дає змогу знівелювати негативні наслідки внутрішньогру-пової і міжгрупової взаємодій та підвищити ефектив­ність функціонування кожної групи зокрема та органі­зації загалом.

Фактори впливу на організацію

Діяльність організації залежить від різноманітних факторів.

Фактори впливу на організацію — рушійні сили, які впливають на виробничо-господарську діяльність організації та забезпечують пев­ний рівень отриманих результатів.

Фактори визначають протікання всіх організаційних процесів (постачання, виробництва, збуту, науково-тех­нічного розвитку тощо). їх класифікують за 2 ознаками:

— рівень впливу (мікрорівень, макрорівень);

— середовище впливу (внутрішнє, зовнішнє). За рівнем впливу виділяють:

— мікроекономічні фактори (цілі, структура, завдан­ня, технологія, працівники, ресурси, партії, постачаль­ники, споживачі, конкуренти тощо), які діють на рівні підприємств;

— макроекономічні фактори (законодавчі акти, ука­зи, постанови органів державної влади, система еконо­мічних відносин у державі, стан економіки, міжнародні події, міжнародне оточення, науково-технічний прогрес, політичні, соціально-культурні обставини, особливості міжнародних економічних відносин), вплив яких вияв­ляється на рівні галузей та держав.

За середовищем впливу виокремлюють:

— фактори внутрішнього середовища організації (фор­мують організацію із середини);

— фактори зовнішнього середовища організації (по­в'язані з розглядом організації як відкритої системи).



Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  5. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  10. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  11. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  12. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці




Переглядів: 2479

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація трудових колективів | Тема 3. ІНФОРМАЦІЯ І КОМУНІКАЦІЇ В УПРАВЛІННІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.165 сек.