Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ

Державний вищий навчальний заклад

«Чернігівський технікум транспорту

Та комп’ютерних технологій»

ЗАТВЕРДЖУЮ

Голова методичної ради

ДВНЗ «ЧТТКТ»

__________ О.В. Тканко

«___» _____2013р.

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

із дисципліни «Економічна теорія»

для студентів спеціальності 5.05070205 “Обслуговування та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів”

СХВАЛЕНО

Протокол засідання

циклової комісії

«___» ____ 2013р. №___

 

2013 рік


ЗМІСТ

 

1 Пояснювальна записка.......................................................................................……
2 Витяг із робочої програми……...........................................................................…..
3 Перелік посилань……………………………………………………………………
4 Зміст лекцій………………………………………………………………………….
Лекція №1 .....................................................................................................................
Лекція №2………………………………………………..............................................
Лекція №3……………………........................................................…………………..
Лекція №4……………………......................................................................................
Лекція №5…………………………………..........................................………………
Лекція №6……………………......................................................................................
Лекція №7......................................................................................................................
Лекція №8…………………………..................................................…………………
Лекція №9…………………….................................................……………………….
Лекція №10………………………………...........................................……………….
Лекція №11…………………………………………...……………………………….
Лекція №12…………………………...……………………………………………….
Лекція №13……………………………………………………………………………
Лекція №14……………………………………………………………………………
Лекція №15……………………………………………………………………………
Лекція №16……………………………………………………………………………
Лекція №17……………………………………………………………………………

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Метою курсу "Економічна теорія" є формування системи базових знань про економічні відносини як суспільну форму виробництва, проблеми ефективного використання обмежених виробничих ресурсів і шляхи забезпечення суспільних потреб у різних суспільно-економічних формаціях.

В ході вивчення курсу "Економічна теорія" у студентів сформується цілісний погляд на основи економіки як системи знань, вони навчаться науково обґрунтовувати особливості формування і розвитку соціально-економічних явищ в умовах сучасної ринкової економіки України, орієнтуватись у проблемах розвитку підприємництва, ринкових відносин, фінансово - кредитної та банківської систем господарювання, проводити аналіз господарської діяльності держави та під­приєм­ств, приймати практичні рішення щодо ефективного застосування набу­тих економічних знань при виконанні своїх професійних обов'язків.

Викладач визначає обсяг і зміст лекцій згідно навчальної програми, узгоджує її з іншими видами навчальної діяльності, розробляє методичні засоби проведення поточного та підсумкового контролю кожного студента.

 

ВИТЯГ ІЗ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ

ЛЕКЦІЇ

№ пп № занят. Тема дисципліни   Кіл - ть годин Зміст лекції
1 Предмет і метод економічної теорії 2-2 Предмет та функції економічної теорії. Методи пізнан­ня економічних процесів і явищ та їхня класи­фікація. Економічні категорії, закони та принципи.
2 Економічні потреби суспільства. Економічні інтереси 2-4 Економічні потреби суспільства, їх суть та класифікація. Економічні інтереси, їх класи­фікація та взаємодія.
3 Економічна система суспільства 2-6 Економічна система: її сутність, цілі та основ­ні структурні елементи. Типи економічних систем та їх особливості.
4 Економічні відносини власності 2-8 Власність, її сутність, форми і місце в економічній системі. Типи та види власності. Суб'єкти та об'єкти власності.
5 Форми організації суспільного виробництва 2-10 Сутність і структура суспільного виробництва. Форми організації суспіль­ного виробництва: натуральне і товар­не. Товар і його власти­вос­ті. Закон вартості, його сутність та функції.
6 Теорія грошей і грошового обігу 2-12 Сутність та функції грошей. Грошовий обіг і його закони. Грошова систе­ма, її структурні елементи й основні типи. Інфляція, її сутність, причини, види і соціально-економічні наслідки.
7 Ринок як економічна форма організації суспільного виробництва 2-14 Ринок: суть, функції та умови форму­вання. Ринковий механізм та його дія. Попит і пропозиція. Теорія ринкової рівно­ваги. Конкуренція, її суть і економічні основи. Закон конкуренції. Моно­полія: причини виникнення, суть та основні форми.
8 Структура та інфраструктура ринку 2-16 Суб'єкти та об’єкти ринку. Принципи класифікації ринків. Види ринків. Інфра­структура ринку та її роль у регулюванні економічних процесів.
9 Підприємство і підприємництво 2-18 Поняття підприємства та умови його існування. Зміст, основні принципи та озна­ки підприєм­ницт­ва. Функції та моделі підприємництва. Організаційно-правові форми підприємництва.
10 Капітал. Витрати виробництва і прибуток 2-20 Соціально – економічний зміст капіта­лу. Витрати виробництва: їх суть, класи­фі­кація. Прибуток і фактори, що його визначають. Економічна роль прибутку.
11 Форми суспільного продукту в процесі відтворення 2-22 Сутність, види та пропорції суспільного відтворен­­­ня. Теоретичні моделі суспільного відтворен­ня.
12 Економічне зростання і його чинники. 2-24 Економічне зростання та економічний розвиток. Типи, фактори економічного зростання.
2-26 Концепції та найпростіші моделі економічного зростання.
№ пп № занят. Тема дисципліни   Кіл - ть годин Зміст лекції
13 Державне регулювання національної економіки 2-28 Цілі, засоби і методи державного впливу на економіку. Основні напрями та межі державного впливу на економіку. Функції держави в ринковій економіці.
14 Світове господарство. Форми міжнародних економіч­них відносин 2-30 Сутність світового господарства та його економічні закони. Форми міжнародних економічних відносин. Міжнародна торгівля та особливості її розвитку .
1-31 Міжнародний рух капіталу. Міжнародна міграція робочої сили та міграційна політика.
15 Економічні аспекти глобальних проблем 2-33 Причини виникнення і сутність глобальних проблем. Основні глобальні проблеми сучасності. Шляхи розв'язання глобальних проблем.

 

 

ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ

 

1 Гальчинський А.С. Економічна теорія: підручник / А. С. Гальчинський. - К.: Вища школа, 2011. – 503 с.

2 Горлач М. І. Економічна теорія: підручник / М. І. Горлач. - К.: ЦУЛ, 2009. - 532 с.

3 Дзюбик С. Д, Ривак О. С. Основи економічної теорії: навчальний посібник /

С. Д. Дзюбик, О. С. Ривак. – К.: Знання, 2010. – 491 с.

4 Економічна теорія. Політекономія: підручник / за ред. В.Д. Базилевича. - К.: Знання - Прес, 2008. - 719 с.

5 Корецький М. Х. Економічна теорія: навчальний посібник / М. Х. Корецький. – К.: ЦУЛ, 2012. – 256 с.

6 Круш П. В. та ін. Основи економічної теорії: посібник / П В. Круш. – К.: Каравела, 2010. – 448 с.

7 Кулішов В. В. Основи економічної теорії: підручник / В. В. Кулішов. – К.: Магнолія, 2011. – 516 с.

8 Мельник Л. Ю. Економічна теорія: навчальний посібник / Л. Ю. Мельник. – К.: Кондор, 2009. – 430 с.

9 Мочерний С. В. Економічна теорія: посібник / С. В. Мочерний. - К.: Видав­ни­чий центр „Академія", 2008. - 640с.

10 Предборський В. В. Економічна теорія: навч. посібн. / В.В. Предборський - К.: Кондор, 2009. - 492с.

11 Тарасевич В. М. Економічна теорія: підручник / В. М. Тарасевич - К.: ЦУЛ, 2009. - 784с.

12 Уразов А. У. Основи економічної теорії: підручник / А. У. Уразов – К.: МАУП, 2010. – 328 с.

 

 


Читайте також:

  1. IV. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО
  2. V. ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЯКІ ВИНОСЯТЬСЯ НА ЗАЛІК
  3. VI. Перелік питань для підсумкового контролю знань, умінь та навичок
  4. Визначення переліку відходів, виходячи з матеріально – сировинного балансу
  5. Використання посилань на комірки інших аркушів
  6. Віднімання переліків
  7. Відповідно до Наказу МОЗ та Держкомітету України по нагляду за охороною праці (95р.)Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі
  8. Друк переліку
  9. З переліку, що вона давала
  10. Задача 9, з переліку задач, який вона висилала)
  11. Із запропонованого переліку виберіть основні принципи наукового етоса
  12. Із запропонованого переліку виберіть характеристики, які відрізняють наукове пізнання від повсякденного




Переглядів: 431

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концептуальні засади управління потенціалом інноваційного розвитку підприємства | ЗМІСТ ЛЕКЦІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.