Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СПОСОБИ РОЗГОЛОШЕННЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ

 

Основний перелік способів отримання інформації про конкурентів був опублікований доктором Уортом Уайдом в журналі «Chemical Engineering» ще в 1965 році. Цей перелік не втратив свою актуальність і до цього часу. Перші сім способів є законними, інші – незаконні: 1) публікації конкурентів і звіти про процеси, отримані звичайними шляхами; 2) відомості, надані публічно колишніми службовцями конкурента; 3) огляди ринків і доповіді інженерів-консультантів; 4) фінансові звіти; 5) ярмарки і виставки, які влаштовуються конкурентами, і видавані ними брошури; 6) аналіз виробів конкурентів; 7) звіти комівояжерів і відділів закупівлі; 8) спроби запросити на роботу спеціалістів, які працюють у конкурента, і заповнені ними з цією метою анкети; 9) питання, які обережно задаються спеціалістам конкурента на спеціальних конгресах; 10) безпосереднє таємне спостереження; 11) удаване пропонування роботи службовцям конкурента без наміру брати їх на роботу з метою отримання від них інформації; 12) удавані переговори з конкурентом начебто для придбання ліцензії на один з патентів; 13) використання шпигунів-професіоналів для отримання інформації; 14) переманювання з роботи працівників конкурента для отримання інформації; 15) посягання на власність конкурента; 16) підкуп співробітників закупівельного відділу конкурента чи його службовців; 17) засилання агентів до службовців чи спеціалістів конкурента; 18) підслуховування розмов у конкурента; 19) викрадення креслень, зразків, документів тощо; 20) шантаж і різні способи тиску.

Варто зауважити, що характер способів незаконного отримання інформації, що становить комерційну таємницю суттєво не змінився, проте завдяки досягненням сучасної науки і техніки значно збільшилися технічні можливості забезпечення практичної реалізації багатьох способів незаконного збирання комерційної таємниці. В умовах сьогодення для отримання відомостей можуть використовуватися мініатюрні приховані й спеціальні (камуфльовані під звичайні предмети) фото- і відеокамери: мініатюрні (приховані), які монтуються в побутову техніку і передають відеоінформацію по кабелю або за допомогою телевізійного передавача; спеціальні, що маскуються під побутові предмети, наприклад, пачку цигарок, кейс, книгу, наручний годинник тощо. Апаратура для прихованої фото- і відеофіксації, як правило, обладнана спеціальними об’єктивами і насадками, зокрема: мініатюрними об’єктивами, призначеними для виконання зазначених дій через отвори невеликого діаметру (до 5 мм); телескопічними об’єктивами, які дозволяють вести відеофіксацію з великих відстаней; камуфляжними об’єктивами, які використовуються для прихованої відеофіксації з різного роду побутових предметів, наприклад, з кейсів; об’єктивами, поєднаними з приладами нічного бачення (з інфрачервоною підсвіткою), і призначеними для проведення відеофіксації в темний час доби.

Контрольні питання

6. Які відомості становлять державну таємну інформацію в сфері економіки?

7. Що таке комерційна таємниця?

8. Які види інформації складають комерційну таємницю?

9. Які канали втрати комерційної таємниці?

10. Суб’єкти розголошення комерційної таємниці?

 


Читайте також:

  1. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  2. Аналіз комерційної здійснимості (спроможності) проекту
  3. Багатофакторна матриця «Мак-Кінсі», її зміст, способи використання , достоїнства і недоліки.
  4. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  5. Біологічні способи лікування ран.
  6. БУДОВА, ВЛАСТИВОСТІ МЕТАЛІВ ТА СПОСОБИ ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ
  7. Валютний курс і способи його визначення
  8. Варіанти і способи вимірювань характеристик телефонних каналів
  9. Вивчення теми « Приголосні звуки. Тверді і м’які приголосні, способи їх позначення на письмі »
  10. Види і способи вибіркового спостереження.
  11. Види середніх величин та способи їх обрахування.
  12. Види середніх величин та способи їх обрахування.




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СУБ’ЄКТИ РОЗГОЛОШЕННЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ | РЕФЕРАТИВНІ ВИСТУПИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.