Лекція 3. Позаурочні форми занять фізичними вправами.
План
1. Значення і завдання позакласної роботи з фізичного виховання та спорту у школі.
2. Зміст і форми роботи.
3. Організація позакласної роботи.
4. Завдання позашкільних форм фізичного виховання.
5. Характеристика позашкільних форм фізичного виховання.
Багато дослідників з тривогою відзначають, що саме з приходом дітей у школу настає різке зменшення їх рухової активності, і часто - за межу допустимих.
Зрозуміло, що навчальні заняття в школі і вдома вимагають посидючості, але це означає, що весь спосіб життя дитини має стати «сидячим».
Такий спосіб життя може призвести - і, на жаль, в ряді випадків призводить, - до відхилень у фізичному розвитку: порушенні постави, слабкість опорно-рухового апарату, ожирінні - ось найбільш часті і явні ознаки браку руху; самим небажаним чином відображена така нестача на серцево-судинній системі дитини.
Парадоксально, але обмеження руху в ім'я навчання позначається на вченні якраз вельми негативно. Чому? Розумова працездатність різко знижується, пам'ять погіршується. Це відомо давно, ще в минулому столітті. К.Д. Ушинський писав: «Однією з умов, що підвищує роботу пам'яті, є здоровий стан нервів, для чого необхідні фізкультурні вправи, гімнастика, прогулянки на свіжому повітрі і взагалі все, що зміцнює нерви, або велике значення для здоров'я пам'яті, ніж усі можливих мнемонічні підставки», тому необхідно займатися як на уроках, так і в позакласний час».
Всім ясно значення позакласної роботи, і які ж її завдання?
Одним з видів позакласної роботи в школі є масова фізкультурна та спортивна робота.
Завдання позакласної роботи:
Одним з видів позакласної роботи в школі є масова фізкультурна та спортивна робота.
Завдання позакласної роботи:
• сприяти школі у виконанні поставлених перед нею навчально-виховних завдань;
• сприяти зміцненню здоров'я, загартовування організму, різнобічному фізичному розвитку учнів;
• поглиблювати і розширювати знання, вміння та навички, отримані учнями на уроках фізичної культури;
• виховувати і розвивати організаторські навички у школярів;
• організовувати здоровий відпочинок учнів;
• прищеплювати учням любов до систематичних занять фізичною культурою і спортом.