Інтервал попутного прямування поїздів на лініях не обладнаних автоблокуванням
Інтервалом попутного прямування поїздів на лініях не обладнаних автоблокуванням tп називається мінімальний час від моменту прибуття першого поїзда на роздільний пункт (проходження через роздільний пункт), що розташований попереду до моменту відправлення другого поїзда того самого напрямку руху з даного роздільного пункту (проходження через даний роздільний пункт) на перегін, який звільнився.
Інтервал попутного прямування tп залежить від умов пропуску поїздів через станції, що обмежують даний перегін. Можливі варіанти зображені на рис.
Рисунок – Станційні інтервали попутного прямування: а – поїзди через обидві станції проходять без зупинки; б - на першій станції поїзди мають зупинку, а другу проходять без зупинки; в – першу станцію поїзди проходять без зупинки, а на другій мають зупинку; г – поїзди мають зупинки на обох станціях
У всіх випадках інтервал попутного прямування визначають виходячи із вимог забезпечення безпеки руху, що передбачені ПТЕ.
Так при беззупинковому пропуску поїзда через перший роздільний пункт (див. рис. а, в) відкриття на ньому сигналу для наскрізного пропуску другого поїзда можливе тільки після прибуття і прослідування першого поїзда на другий роздільний пункт и закінчення операцій по зв’язку при русі поїздів. При цьому в момент відкриття сигналу для пропуску другий поїзд повинен знаходитись від вхідного сигналу на відстані достатній для його сприйняття.