Беззупинкове схрещення поїздів може здійснюватись тільки при наявності двоколійних вставок.
Для ефективної реалізації беззупинкового схрещення поїздів необхідно виконувати наступні умови:
- достатня довжина двоколійної вставки;
- наявність диспетчерської централізації поїзного радіозв’язку і автоматичної локомотивної сигналізації;
- обладнання обох колій двоколійної вставки автоблокуванням для двостороннього руху;
- довжина блок-ділянок у межах 1-2,6 км і не менше довжини гальмівного шляху поїздів, які здійснюють беззупинкове схрещення;
- ідентичність перегонів між осями беззупинкового схрещення поїздів;
- можливість рушання з місця поїзда, який зупинився біля вихідного сигналу у кінці двоколійної вставки, якщо вона розташована на підйомі;
- відокремлення на роздільному пункті, що розташований у межах двоколійної вставки, місцевих робіт від руху поїздів.
Для двоколійної вставки призначають розташування двох розрахункових осей на її кінцях (з непарного боку РВ-І і з парного РВ-ІІ) та осі беззупинкового схрещення ВБС.
Положення розрахункової осі визначається розташуванням середини поїзда, що прибув з одноколійного перегону на двоколійну вставку, безпосередньо після звільнення ним стрілочної горловини.
Вісь беззупинкового схрещення поїздів розташовується, як правило, посередині двоколійної вставки на рівному віддаленні (за часом ходу) від її розрахункових осей.
Інтервалом беззупинкового схрещення поїздів tбс називають мінімальний час від моменту проходження ближньої розрахункової осі двоколійної вставки поїздом, що прибув з одноколійного перегону, до моменту проходження тієї ж осі поїздом, що відправляється на одноколійний перегін (див. рис.).
Схема розташування поїздів при розрахунку інтервалу tбс зображена на рис.
Тривалість інтервалу tбс включає час виконання технологічних операцій із забезпечення відправлення зустрічного поїзда (№2002) після звільнення поїздом 2001 стрілочної горловини (див. рис. ) та час проходження поїздом №2002 розрахункової відстані Lбс
.
Рисунок – Схема розташування поїздів при розрахунку інтервалу tбс