1. Зібрати електричне коло за схемою, показаною на мал. 2.58.
2. З'єднати за допомогою провідників зібране коло з джерелом живлення.
3. Поставити повзунок реостата в крайнє положення (як зображено на схемі).
4. Подати напругу на реостат (потенціометр) замкнутого кола за допомогою ключа К.
5. Переміщуючи повзунок вздовж реостата, спостерігати за показниками вольтметра і міліамперметра. Записати 5-6 показників вольтметра і відповідних їм показників міліамперметра. Дані занести в таблицю 1.
6. Змінити полярність напруги, яка подається на діод (витягнути вилку з діодом із гнізда, повернути її на 180° і знову увімкнути).
7. Дії п. 5 повторити.
8. За знятими показниками вольтметра і міліамперметра побудувати вольт-амперну характеристику.
9. Обчислити коефіцієнт випрямлення для максимального значення напруги, яка використовується в роботі.
Мал. 2.58.
Контрольні питання
1. Поясніть фізичні процеси, які відбуваються в р-n-переході за відсутності зовнішнього електричного поля.
2. Перерахуйте способи увімкнення діода в електричне коло. Намалюйте схеми.
3. Які фізичні процеси лежать в основі роботи діода як випрямляча?
4. За якими характеристиками і параметрами оцінюється діод?
5. Які характеристики діода є нелінійними і чому?
6. У чому полягає подібність характеристик діодів та біологічних тканин?
7. Як впливає підвищення температури на концентрацію вільних носіїв?
2.7.3. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №3 "Вивчення роботи транзистора"
Мета роботи: ознайомитись з принципом роботи транзистора, навчитись отримувати вхідні та вихідні характеристики і за ними визначати основні параметри транзистора.
Прилади та обладнання: транзистор, міліамперметр, мікроамперметр, два вольтметри, два потенціометри, з'єднувальні провідники.
Контрольні питання для підготовки до лабораторної
Роботи
1. Напівпровідники. Температурна залежність питомого опору.
2. Електронно-дірковий перехід. Контактна різниця потенціалів. Залежність величини контактної різниці потенціалів від напрямку зовнішнього поля.