Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок виконання роботи

Завдання 1. Ознайомитись з будовою приладу, загаль­ний вигляд якого подано нарис. 8.56.

Прилад має корпус 1, колонку 2, основу 3. До корпусу прикріп­лені камери: нижня 4 з вимірю­вальною призмою та верхня 5 з освітлювальною призмою. До нижньої камери прикріплено рухо­мий освітлювач 6, світло від якого можна спрямовувати у віконце ка­мери. На передній кришці корпусу приладу розміщено шкалу 7 та рукоятку 8 з окуляром 9. На вісі рукоятки знаходиться шкала 10 з гвинтом 11. Гвинт фіксує рухому шкалу 10, яка призначена для усунення спектра на границі світлотіні. До джерела живлення прилад підключається за допомогою штепсельної вилки 12.

Рис.6.56. Зовнішній вигляд рефрактометра

 

Завдання 2. Перевірити правильність установки нуля приладу.

Для цього необхідно відкинути обойму з освітлюваль­ною призмою і нанести 2-3 краплини дистильованої води на поверхню вимірювальної призми та опустити обойму на місце. Потім включити в електричну мережу прилад, направити світло від освітлювача 6 у вікно в обоймі освітлювальної призми. Далі, обертаючи оправу окуляра 9, досягти різкого зображення шкали приладу. Повертаючи рукоятку з окуляром 8, знайти границю розділу світла та тіні й сполучити візир окуляра - три пунктирних лінії - з границею розділу світла та тіні. Якщо ця границя має кольорове забарвлення, повертаючи ручку 10, усунути його. Знайти значення показника заломлення дистильованої води за шкалою (показник заломлення дистильованої води 1.333, концентрація - 0%).

Завдання 3. Одержати залежність показника залом­лення досліджуваної речовини від її концентрації.

Для цього треба виміряти показники заломлення розчи­нів відомих концентрацій (порядок вимірювання дивись у завданні 2). Виміряти показник заломлення розчину невідо­мої концентрації. Результати подати у вигляді таблиці.

Таблиця. Залежність показника заломлення розчину від концентрації

За даними таблиці побудувати графік залежності За графіком визначити - невідому концентра­цію досліджуваного розчину. Рекомендуємо за початок відліку по вісі концентрацій взяти 0%, а по вісі показника заломлення - 1.33. Щодо масштабних одиниць - по вісі концентрацій - 5%, а по вісі показника заломлення - 0.005.

Завдання 4. Визначити показник заломлення та кон­центрацію розчину цукру

Ці величини визначаються безпосередньо за шкалами приладу, бо рефрактометр РПІ-3 призначений саме для аналізу на сахарозу.

 

Завдання для самостійної роботи та самоконтролю

 

1 Як залежить показник заломлення розчину від концентрації в даному досліді?

2. З якою метою освітлювач в рефрактометрі доповнюється фільт­ром?

3. Визначити показник заломлення 20% розчину речовини у воді, якщо показник заломлення 30% розчину дорівнює 1.547.


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. III. Виконання бюджету
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  12. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи




Переглядів: 760

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Короткі теоретичні відомості | РОЗДІЛ 7. ЕЛЕМЕНТИ КВАНТОВОЇ МЕХАНІКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.