МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
РОЗДІЛ 7. ЕЛЕМЕНТИ КВАНТОВОЇ МЕХАНІКИ
Квантова механіка, що зародилася на рубежі XIX і XX століть, була з самого початку і нині, через сто років, залишається основною теорією атомних явищ. Сутність процесів, що відбуваються у мікросвіті, знаходиться за межами безпосереднього людського сприйняття. Тому спроби інтуїтивно описати квантово-механічні об'єкти за допомогою класичних образів, що базуються на певному повсякденному досвіді, призводять до досить брутальних уявлень, які, частіше за все, не мають ніякого відношення до реальності. Відомий приклад, що ілюструє це твердження, пов'язаний з історією відкриття спіну електрона. При спробі пояснити експериментальні спостереження дублету в спектрі натрію, що виглядав як дві близько розташовані жовті спектральні лінії, учні Бора - Уленбек і Гаудсміт - припустили, що цей дублет пов'язаний з власним обертальним рухом електронної хмари. Проте таке наочне уявлення про електрон як тіло, що обертається, тобто як своєрідна дзиґа (спін), виявилося помилковим. Бор, якому його учні розповіли про своє відкриття, через кілька днів дуже засмутив їх, обчисливши лінійну швидкість обертання такої електронної хмари на її периферії. Ця швидкість виявилася більшою за швидкість світла, що є, звичайно, "фізичним нонсенсом". Однак введення поняття спіну як деякої внутрішньої характеристики електрона, подібної до його заряду чи маси, стало дуже корисним для подальшого розвитку квантової механіки. Природно, що завдання створення у студентів-медиків поглиблених уявлень про квантово-механічні закономірності світу мікрочастинок не є реальною через брак часу, який відводиться на курс медичної і біологічної фізики і, як наслідок, на вивчення й цього важливого розділу. Залишається лише сподіватися, що з часом цій найбільш глибокій науці про навколишній фізичний світ живої та неживої природи (як втім і всім іншим фундаментальним наукам) буде приділено більше уваги у вищій медичній школі. Це необхідно хоча б для того, щоб кваліфікований лікар мав уявлення, наприклад, про ЯМР-томограф, за допомогою якого вже зараз встановлюється більшість прецизійних медичних діагнозів. У цьому розділі містяться короткі теоретичні відомості про елементарні основи квантової механіки, подані методичні розробки лабораторних та семінарських занять з розділу "Квантова механіка", наведений перелік контрольних питань та завдань для самостійної роботи, а також список рекомендованої літератури, що присвячена основним ідеям і досягненням квантової механіки.
Читайте також:
|
||||||||
|